Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Har du tillgång till bredband?
Ja, så gott som jämt – hemma och på jobbet/i skolan. 131 77.51%
Ja, hemma. 30 17.75%
Ja, på jobbet/i skolan. 4 2.37%
Nej, jag lever i modemdiktatur. 2 1.18%
Modemanvändare och stolt. 1 0.59%
Vad är bredband? En ny ”måste”-accessoar signerad Ebba von Sydow? 1 0.59%
Antal röster: 169. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-09-24, 20:03   #1
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Har du bredband?

För att fira att jag numera kan svara ”ja” på frågan i topic även från den ”Midsomer Murders”-liknande by (fast minus morden…) som utgör mitt hem sedan en tid tillbaka, startar jag härmed denna poll .

I tisdags lyckades jag alldeles själv efter lite strul ansluta min laptop trådlöst till min arbetsgivares nyinstallerade bredband. (Nåja, lite telefonsupport från far min i Sverige hade jag, men hemlandet känns så avlägset att det knappast kan räknas som hjälp. Jag anser mig nu vara fullfjädrad bredbandsexpert sedan jag lärt mig skillnaden mellan en hub och en router samt vad en WEP key är för något.)

Hur som haver; i två månaders tid har jag efter åratal av bredbandssurfande tvingats återvända till modemuppkopplingens ”underbara” värld. Det var verkligen flashback till 90-talet – blockerad telefonlinje, sidor som tar ÅR att ladda (hade jag tur kom jag upp i en hastighet av 40 kbit/s - då vill man gärna bannlysa stora bilder och flashig grafik), inget slösurfande, inga videoklipp eller web-radio - saker som jag tidigare tagit för givet.

Därför undrar jag nu hur många på Kolozzeum som faktiskt surfar på modem fortfarande? Det känns ju som om ”alla” har bredband – men det kanske bara är en fördomsfull missuppfattning?

//Queen of Broadband
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:04.