För att fira att jag numera kan svara ”ja” på frågan i topic även från den ”Midsomer Murders”-liknande by (fast minus morden…) som utgör mitt hem sedan en tid tillbaka, startar jag härmed denna poll

.
I tisdags lyckades jag
alldeles själv efter lite strul ansluta min laptop trådlöst till min arbetsgivares nyinstallerade bredband. (Nåja, lite telefonsupport från far min i Sverige hade jag, men hemlandet känns så avlägset att det knappast kan räknas som hjälp. Jag anser mig nu vara fullfjädrad bredbandsexpert sedan jag lärt mig skillnaden mellan en hub och en router samt vad en WEP key är för något.)
Hur som haver; i två månaders tid har jag efter åratal av bredbandssurfande tvingats återvända till modemuppkopplingens ”underbara” värld. Det var verkligen flashback till 90-talet – blockerad telefonlinje, sidor som tar ÅR att ladda (hade jag tur kom jag upp i en hastighet av 40 kbit/s - då vill man gärna bannlysa stora bilder och flashig grafik), inget slösurfande, inga videoklipp eller web-radio - saker som jag tidigare tagit för givet.
Därför undrar jag nu hur många på Kolozzeum som faktiskt surfar på modem fortfarande? Det känns ju som om ”alla” har bredband – men det kanske bara är en fördomsfull missuppfattning?
//Queen of Broadband