Hej igen!
Det här blir väl min tredje, eller kanske fjärde träningsjournal. Jag har haft ett stort missnöje med mina andra journaler, då alla delmål har varit för stora och det har lett till motivationssvackor.
Jag har precis (för ca. 2 veckor sedan) kommit tillbaka från en 5 veckor lång träningsresa på ett camp (Kombat Village i Pattaya -
http://www.kombatgroup.com). Det vart inte mycket träning med viktbelastning där mer en några set pecdec, latsdrag och bicepscurl utöver dem spänstövningar vi utförde med kroppen.
Jag håller just nu på att genomgå en stor tragedi som har drabbat min familj, då min styvbror har gått bort i en bilolycka. Nu kommer träningen vara mycket viktigare för mig, då det är viktigt att hålla sig sysselsatt och kunna rensa tankarna ibland.
Jag har tänkt att under denna vecka börja träna hårt igen - thaiboxning, styrketräning kombinerat med löpning. Målet är att träna hårt 5-6 dagar i veckan året om. Men det kräver också att jag börjar sakta och stärker mitt nervsystem.
Under kommande skoltermin kommer jag också få utöva en del fysisk aktivitet, främst gällande thaiboxning som Specialidrott (200p).
Lite stats/information om mig om mig
Namn: William
Ålder: 17 (881003)
Vikt: 72kg morgonvikt
Styrketränat sedan jag var 15 år, och gick i 9an
Tränat thaiboxning sedan jag var 15 år
Seriöst? Nej, men jag hoppas på att kunna få ordning på det här.
Kost: Till och från, men jag ska börja dokumentera mat och förbrukning när jag är på fötter igen, för att kunna få matnyttiga tips från dem som känner sig manade
Personliga rekord
Knäböj 105kg Mål: 115kg
Marklyft 80kg Mål: 100kg
Bänkpress 60kg Mål: 70kg
Jag vet att jag är en person både starkt och genetiskt. Men jag har vart ovarsam med min träningsvolym som har gått upp och ner i vågor, och slarvat med det ena och det andra, om ni läser mina journaler har jag inte blivit ett dugg starkare sedan jag var 15 år, även om jag växt en hel del. Bilder kommer upp under veckan!