Även om jag inte haft träningsvärk idag så har jag ändå varit slut i benen tydligen för när jag har cyklat så har jag blivit helt slut i benen, har fått pausa flera ggr
Trots detta körde jag premiär på intervallträning (löpning) idag. Nånstans visste jag ju att det är jobbigt men jag fattade ändå inte det tydligen. Det såg lite ut på pappret,dessutom att springa två minuter kan väl vem som helst,typ hur snabbt som helst? Eh nej (säger ju sig själv egentligen men är man dum så är man)
Ja,det va iaf jobbigt och efter jag sprungit en minut på första intervallen så tänkte jag ungefär "tror jag skiter i det här" Jag gick ut för hårt,insåg inte hur jobbigt det va att hålla den farten i två minuter. ( + fem intervaller till) Jag blev väl bättre på att hitta det rätta tempot ju mer tiden gick dock. Sen va det nog dumt att jag inte värmde upp mer,ska jag nog göra nästa gång.
Sprang iaf 2 minuter *6 och gick 1 minut*6. Jag kom 2,7 km. Ja,det finns mkt att lära,detta va ju första gången. Men det ska göras igen:-)
Tror jag gör det en gång till redan denna veckan