Trapsen är en muskel(grupp?) som jag inte har någon som helst koll på och som jag aldrig har fokustränat. Har det varit dumt? Vilken nytta gör ett par vältränade traps i "det stora hela?"
Helt enkelt: Kan ni ge mig lite kött på benen ang. trapsträning så att jag kan bestämma mig om jag skall börja träna det eller inte.
Jag har inte tränat traps på kanske 5 månader och de är fortfarande en av mina bästa muskelgrupper... Nu under deffen så tränar jag dem bara för att behålla så mycket som möjligt av dem men annars under bulk så gör jag inte det, jag tycker de får tillräckligt med stryk av alla rodd-övningarna
Kan filma imorgon om jag inte glömmer bort vad jag brukar köra för specifikt trapz och grepp, tycker det är kanon, typ ett halvt kronlyft som man håller X sekunder X set med båda mixade greppen med raka armar. Det ÄTER sönder trapz.
Kan filma imorgon om jag inte glömmer bort vad jag brukar köra för specifikt trapz och grepp, tycker det är kanon, typ ett halvt kronlyft som man håller X sekunder X set med båda mixade greppen med raka armar. Det ÄTER sönder trapz.
Är det här ett bra sätt att spara tid på, eller finns det någon nackdel med det?
Måste man kanske hålla pronerat för att göra shrugs?
Jag har då aldrig sett nån göra så.
Citat:
Ursprungligen postat av Rusk
Marklyft med en shrug i toppen, någon som testat?
Ryckdrag är det, om man gör korrekt. Inte många i gymmet som vet vad de pysslar med i gymmet, så inte så konstigt att man inte ser det i gymmet så ofta.