2009-04-30, 17:27
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Edit knapp
Något som jag saknar extremt mycket på det här forumet är någon slags edit funktion till sina egna inlägg. Jag har sökt men inte hittat något, kanske på grund av min bristfälliga förmåga att söka i forum?
Hur som helst hade det varit kalas med en edit funktion, stör mig till oändlighet när man precis postat ett inlägg och ser att man stavat fel, glömt ett mellanslag eller dylikt.
Is he neither able nor willing? Then why call him God?”
|
|
|
2009-04-30, 17:35
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Man har tre minuter på sig. Funktionen missbrukades när edittiden var obegränsad; medlemmar editerade sina inlägg, när dom "förlorade" en debatt, och fick diskussioner att se helt annorlunda ut i efterhand.
|
|
|
2009-04-30, 17:37
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Man har tre minuter på sig. Funktionen missbrukades när edittiden var obegränsad; medlemmar editerade sina inlägg, när dom "förlorade" en debatt, och fick diskussioner att se helt annorlunda ut i efterhand.
|
Okej, tack då vet jag. Jo de flesta forum har någon slags tidsbegränsning. Får se till så att man har skrivit rätt direkt då.
Is he neither able nor willing? Then why call him God?”
|
|
|
2009-05-02, 15:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
|
Smart
|
|
|
2009-09-15, 08:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
|
Damn.. Jag tänkte precis föreslå att 3-minuters-spärren skulle tas bort. Kunde inte tänka mig att detta var ngt som missbrukades regelbundet av vuxna människor :\ Synd bara att det ska gå ut över alla andra, för det hade varit rätt smidigt att kunna ha första inlägget i sin träningslog ständigt uppdaterat.
|
|
|
2009-09-15, 13:45
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av johanar
....för det hade varit rätt smidigt att kunna ha första inlägget i sin träningslog ständigt uppdaterat.
|
Och då skulle folk bara läsa det.
|
|
|
2009-09-15, 15:09
|
|
Registered User
|
Menade att man kunde lägga typ bilder, personbästa, aktuellt träningsprogram på första sidan, eftersom sådant lätt försvinner i mängden (talar då om andras loggar som har typ 100 sidor inlägg, inte min egen  )
|
|
|
2009-09-15, 18:19
|
|
Går i vanliga skor.....
|
Citat:
Menade att man kunde lägga typ bilder, personbästa, aktuellt träningsprogram på första sidan, eftersom sådant lätt försvinner i mängden (talar då om andras loggar som har typ 100 sidor inlägg, inte min egen  )
|
|
|
|
2009-09-16, 12:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
|
Var får du informationen från att dom bara skulle läsa den? Om man går in i forumsdelen där man hittar journalerna så är det ju inte svårt att hitta både till förstasidan och sista. Alltså hade det blivit lättare att få en överblick på förstasidan (för dom som orkar) och "dagboken" fortsätter att skrivas i.
Och skulle det vara negativt om folk gick in för att titta på förstasidan?
Aja, tycker också editknappen är lite irriterande med försvinnandet, men om folk har missbrukat den så är det inte mycket att göra åt!
|
|
|
2009-09-17, 16:46
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
|
IMO känns det lite ovärt att då tvinga folk att läsa igenom hela bara för att komma till det intressanta, men det är ju klart att det är ni som bestämmer i erat forum så..
Skulle det vara för mycket begärt att ni ändrade redigeringstiden till 5 minuter, så man iaf hinner skriva klart om man vill lägga till ngt?
|
|
|
2009-09-17, 18:47
|
|
Admin
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Skulle det vara för mycket begärt att ni ändrade redigeringstiden till 5 minuter, så man iaf hinner skriva klart om man vill lägga till ngt? 
|
3:min gränsen räknas _efter_ att du postat inlägget. När du väl har börjat redigeringen ska det gå bra även fast man skriver mkt längre.
|
|
2009-09-21, 07:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.
3:min gränsen räknas _efter_ att du postat inlägget. När du väl har börjat redigeringen ska det gå bra även fast man skriver mkt längre.
|
Tyvärr, verkar inte vara så. Minst två gånger har det kommit upp en ruta som säger typ att jag skriver för långsamt när jag försökt spara redigeringen  Dvs. att jag börjat redigera inom 3 minuter, skrivit ett långt tillägg och sedan inte fått spara när jag tryckt på spara-knappen.
|
|
|
2009-09-27, 21:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
|
Precis, men jag skulle föreslå 1h. För att vara seriösa, hur stort meningsutbyte kommer kunna genereras och helt redigeras bort på 1h? Kanske 5 rundor inlägg, inte mycket.
|
|
|
2009-09-27, 21:59
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av träningsgossen
Precis, men jag skulle föreslå 1h. För att vara seriösa, hur stort meningsutbyte kommer kunna genereras och helt redigeras bort på 1h? Kanske 5 rundor inlägg, inte mycket.
|
Vad är det för fel med att läsa igenom det man skrivit innan man trycker iväg det? Vill man tillägga något kan man ju skapa ett nytt inlägg.
|
|
|
2009-09-17, 12:44
|
|
Går i vanliga skor.....
|
Tar inga debatter i det här forumet
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.
|

|