Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-15, 18:08   #151
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Jag tycker du ska prova iaf. Blir det bra så... ja, då blir det bra. Om det inte blir det så fyller du försiktigt på med annat, ger det lite tid och hoppas det hjälper. Är du fortfarande inte nöjd kanske bukplastik är det enda som hjälper. I vilket fall som helst ska du ju inte ge upp utan i varje fall försöka.

Men ta det försiktigt med viktnedgången och styrketräna. Ta hand om huden också, för det lär ju inte bli bättre om den är torr och tråkig.

En annan sak är att striae ser mycket bättre ut om huden krymper. Jag har själv massor på insidan av armarna och det ser klart bättre ut ju "hårdare" armarna blir.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 18:13   #152
Anlin
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
Ok, ärligt nu. Vad vill du ha ut av den här tråden? Och varför ska du gå ner i fettvikt för att lägga på dig fettvikt?

Hur tränar du idag och vad har du för mål med din träning? Trivs du med att träna? Vad fick dig att gå ner i vikt? Varför vägde du för mycket?

Jag får dubbla budskap från dig, eller rättare sagt, du vill ha boost, och sen göra ner dig själv för att få ännu mer boost... Vi i tråden kan boosta upp dig hur mycket som helts, men det funkar inte så. När du ser dig själv i spegeln måste du gilla den personen, hur han än ser ut.

Det är ju uppenbarligen mer som ligger bakom det här, än din mage. Rätta mig gärna om jag har fel.

Min journal:
Anlin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 18:21   #153
Yes
Banned User

Yess avatar

Jag gissar att han är inne på spåret att gå bli av med fett i ett försök att få huden att dra ihop sig mer, och sedan försöka fylla ut det som eventuellt fattas med lite muskler(och fett). Jag tycker som sagt det är en bra plan, men jag är absolut ingen expert. Det borde i varje fall vara värt ett försök.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 19:05   #154
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Anlin Visa inlägg
Ok, ärligt nu. Vad vill du ha ut av den här tråden? Och varför ska du gå ner i fettvikt för att lägga på dig fettvikt?

Hur tränar du idag och vad har du för mål med din träning? Trivs du med att träna? Vad fick dig att gå ner i vikt? Varför vägde du för mycket?

Jag får dubbla budskap från dig, eller rättare sagt, du vill ha boost, och sen göra ner dig själv för att få ännu mer boost... Vi i tråden kan boosta upp dig hur mycket som helts, men det funkar inte så. När du ser dig själv i spegeln måste du gilla den personen, hur han än ser ut.

Det är ju uppenbarligen mer som ligger bakom det här, än din mage. Rätta mig gärna om jag har fel.
Jag är nöjd med mig själv förutom min mage och mina bristningar..Kommer alldrig gilla det jag ser i speglen tyvärr..kan ju inte göra mig av med mina bristningar..Vad som fick mig att gå ner i vikt var att jag inte ville vara fet..att jag sedan står där med en slapp hängig mage..käns som en pissig belöning..Gillar att träna..kommer nog fortsätta så länge jag kan..

känns inte som jag behöver en boost..utan jag vill ha ärliga svar..och diskutera olika ider på hur jag kan förminska min slappa hud

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 19:15   #155
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound Visa inlägg
Hur fick du den betald då??
Jag deltog i ett viktnedgångsprogram på ett sjukhus.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 19:50   #156
paddanboy
Registered User

paddanboys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound Visa inlägg
Sambandet mellan för mycket hud och bristen på magrutor, var det inte det du sa, att du aldrig kommer få rutor? Det är bara en tidfråga när du tränar. Träna med vikter så går det fortare att få fram rutorna.

Lycka till!
Citat:
Snyggt med rutor under en söderriven slabbig hud..nej..vill bara ha en normal mage..behöver inga rutor...kan inte få rutor..har haft för många fettceller..vägde 105 kilo på 182 cm..jag var ju fet som en gris
Skitsnack, 105 kg? Det är inte alls mycket för att vara överviktig. Jag vägde 120 som mest, runt 85 nu. Gått några år men magrutor handlar mer om att sänka sänka BF% än många "fettceller" (har inte människan ett visst antal sedan födseln?).

Senast redigerad av paddanboy den 2007-01-15 klockan 19:53.
paddanboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 20:22   #157
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av paddanboy Visa inlägg
Skitsnack, 105 kg? Det är inte alls mycket för att vara överviktig. Jag vägde 120 som mest, runt 85 nu. Gått några år men magrutor handlar mer om att sänka sänka BF% än många "fettceller" (har inte människan ett visst antal sedan födseln?).
Jo, men visst kan man få fler fettceller om man lägger på sig tillräckligt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...31&postcount=9
Gammal 2007-01-15, 21:23   #158
Masters
Biffig User

Reg.datum: Jul 2006
105 kilo på 182 cm är iINTE mycket.... Jag vägde 130+ på 170-180cm (runt 14år gammal?).. Du sitter o klagar på 105kg, är ju löjligt Jag ser rutor på min mage, de översta då.. och den har varit stor engång i tiden. och huden är tight och har hudbristningar.. men somsagt, och jag har fortfarande råd att gå ner till 90-80 innan man börjar bränna bort muskler och ben*dåligt skämt*.. Blir bara förbannad när jag läser i denna tråd så det va allt för mig
Masters är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-15, 22:08   #159
Lizard
Registered User

Lizards avatar

Reg.datum: Oct 2004
11 sidor lång och jag tror inte du fått svaret du vill höra ännu...?!

Zoltan, du har bantat duktigt och under lång tid. Det ska du ha all cred för. Din mage har inte hängt med vilket oroar dig. Säkert hade du ett sexigt sex-pack som mål när du startade och nu ser inte målet ut att infinna sig. Tråkigt nog.
Du får ursäkta att jag skippade lite mitt i tråden eftersom det blev väl så tjatigt så jag är lite dåligt uppdaterad på dina stats. I alla fall tror jag inte du kommit så långt i din styrketräning?
Innan du opererar dig, och jag säger inte att du inte ska operera dig, så bör du ge det hela lite mer tid. Att få på sig ett par kilo muskler tar minst ett år av hårt slit. Musklerna kommer att ändra på många faktorer, inte minst det visuella intryck du ger totalt sett. Du fylls ut bättre kort och gott.

En annan bieffekt av träning, om den är hård, tung och intensiv, är att den tycks stegra din frisättning av manliga hormoner som testosteron. I alla fall om du äter en kost rik på näring, framför allt nyttigt fett. Tillgången till hormoner ger hela dig en annan utstrålning och jag brukar hävda att man kan se på blicken om en kille eller tjej sysslar med kraft- och kampsport.

Med tiden ser nog din mage bättre ut av ovan nämnda orsaker och hudens fantastiska förmåga att smita tätt kring kroppen. Snygga kläder gör resten och oroa dig inte för vad tjejerna tycker. De tycker ingenting om inte du tycker någonting. Det är som med tillfällig impotens; det är sällan en stor grej om du inte får upp den just när du vill ha upp den. Tjejer tycker inte du är löjlig för det. Löjligt däremot är en kille som gör en stor grej utav att han inte råkar få upp den.

Om några år kan du bestämma dig för operation, men då kanske du lever med någon som ändå inte bryr sig?

Lizard
Gammal 2007-01-15, 23:04   #160
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lizard Visa inlägg
11 sidor lång och jag tror inte du fått svaret du vill höra ännu...?!

Zoltan, du har bantat duktigt och under lång tid. Det ska du ha all cred för. Din mage har inte hängt med vilket oroar dig. Säkert hade du ett sexigt sex-pack som mål när du startade och nu ser inte målet ut att infinna sig. Tråkigt nog.
Du får ursäkta att jag skippade lite mitt i tråden eftersom det blev väl så tjatigt så jag är lite dåligt uppdaterad på dina stats. I alla fall tror jag inte du kommit så långt i din styrketräning?
Innan du opererar dig, och jag säger inte att du inte ska operera dig, så bör du ge det hela lite mer tid. Att få på sig ett par kilo muskler tar minst ett år av hårt slit. Musklerna kommer att ändra på många faktorer, inte minst det visuella intryck du ger totalt sett. Du fylls ut bättre kort och gott.

En annan bieffekt av träning, om den är hård, tung och intensiv, är att den tycks stegra din frisättning av manliga hormoner som testosteron. I alla fall om du äter en kost rik på näring, framför allt nyttigt fett. Tillgången till hormoner ger hela dig en annan utstrålning och jag brukar hävda att man kan se på blicken om en kille eller tjej sysslar med kraft- och kampsport.

Med tiden ser nog din mage bättre ut av ovan nämnda orsaker och hudens fantastiska förmåga att smita tätt kring kroppen. Snygga kläder gör resten och oroa dig inte för vad tjejerna tycker. De tycker ingenting om inte du tycker någonting. Det är som med tillfällig impotens; det är sällan en stor grej om du inte får upp den just när du vill ha upp den. Tjejer tycker inte du är löjlig för det. Löjligt däremot är en kille som gör en stor grej utav att han inte råkar få upp den.

Om några år kan du bestämma dig för operation, men då kanske du lever med någon som ändå inte bryr sig?

Lizard
Tack..Jag har tränat i snart 1 år.men då är tiden då jag gick ner inräknad..blir ju glad när jag läser detta och jag tycker du är schysst som försöker uppmuntra med att det kan bli bättre osv..ska iaf fortsätta bygga och deffa..och se vart jag hammnar..

gör det till en livstil istället..och ska sluta stå i speglen hela dagen lång..och fixera vid min mage

..det som gör mig så arg är att jag alltid varit knubbig..senare tjock och jag har alldrig haft självförtroende..eller någon kämparvilja..men jag tog mig i kragen..och började gå ner i vikt..sen när man ser resultatet blir man lite besviken..för det är som du skriver inte vad man förväntade sig..

och andra som gått ner mer i vikt har fått bättre resultat..

Men iaf tack

Gammal 2007-01-15, 23:05   #161
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Masters Visa inlägg
105 kilo på 182 cm är iINTE mycket.... Jag vägde 130+ på 170-180cm (runt 14år gammal?).. Du sitter o klagar på 105kg, är ju löjligt Jag ser rutor på min mage, de översta då.. och den har varit stor engång i tiden. och huden är tight och har hudbristningar.. men somsagt, och jag har fortfarande råd att gå ner till 90-80 innan man börjar bränna bort muskler och ben*dåligt skämt*.. Blir bara förbannad när jag läser i denna tråd så det va allt för mig
Kan du inte skicka en bild till mig så jag får se..vill ha isperation..

Gammal 2007-01-16, 17:35   #162
Tabac
Registered User

Tabacs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag har gått ner från 133 till 103kg nu och börjar få avsevärt mycket mindre fett runt magen nu. Ska ner till 93 men jag tror jag får slapp hud kvar runt midjan. Har rätt kraftigt med striae på båda sidorma av naveln. Hoppas det kommer gå tillbaks eftersom det förstör en hel del när man gått ner en massa.
Ska läsa igenom tråden till fullo nu innan jag kommer med eventuella frågor.
Gammal 2007-12-06, 11:28   #163
Uffesmyg
Registered User

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag gissar att han är inne på spåret att gå bli av med fett i ett försök att få huden att dra ihop sig mer, och sedan försöka fylla ut det som eventuellt fattas med lite muskler(och fett). Jag tycker som sagt det är en bra plan, men jag är absolut ingen expert. Det borde i varje fall vara värt ett försök.
men går det att fylla ut med muskler & fett när man varit soppas överviktig så man har fått en hänging mage/bröst med hudbristningar på? Eller det kommer fortf hänga även om du ökar i vikt med hjälp av styrketräning?
Uffesmyg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 11:35   #164
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Fylla ut med fett? Äta sig fet igen, menar du? Vad är då vunnet? Då är du ju tillbaka på ruta ett igen, med alla hälsokonsekvenser det innebär.

"Fylla ut med muskler" är knappast aktuellt i midjeregionen. Det går inte att bygga så mycket midjemuskler att det motsvarar en tjockismidja, och hur skulle det se ut?

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 11:58   #165
Uffesmyg
Registered User

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Fylla ut med fett? Äta sig fet igen, menar du? Vad är då vunnet? Då är du ju tillbaka på ruta ett igen, med alla hälsokonsekvenser det innebär.

"Fylla ut med muskler" är knappast aktuellt i midjeregionen. Det går inte att bygga så mycket midjemuskler att det motsvarar en tjockismidja, och hur skulle det se ut?
ne men fylla ut lite så det hänger mindre? går ej? Bröst då??
Uffesmyg är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:47.