2008-03-24, 22:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Anlins journal
Hej hej!
Nu börjar jag på ny kula. Har en annan journal här som jag avslutar i o m denna då målet är nytt.
Jag är en 36-årig trebarnsmamma som tappat formen totalt. Min äldsta kille fyller 17 nu, mellankillen fyller 14 och min yngsta dotter fyller 2 efter sommaren. Innan hon kom så var jag vältränad och väldigt nöjd med min kropp, men under graviditeten fick jag enorma problem med bäckenet och kunde till slut nästan inte gå. Nu har jag varit ganska symptomfri i ca 6 månader, men har svårt att få till det med tiden att träna. Jag pluggar samtidigt som jag fått nytt jobb och tröstäter när jag inte kan göra det jag plannerat. Jag har tyckt synd om mig själv och gått upp i vikt, massor!
Jag ska lägga upp en bild på mig hur jag såg ut innan min senaste graviditet, och en på hur jag ser ut nu, och sen ska jag lägga upp bilder vartefter jag blir mer tränad igen och förhoppningsvis går ner i vikt igen. Innan hon föddes vägnde jag 55-57 kg, men 60kg skulle jag vara nöjd med. Jag är 168 cm lång.
Jag hoppas på det här sättet att jag inte kommer tappa motivationen även när det blir svårt.
Då kör vi!
|
|
2008-03-24, 22:40
|
|
Registered User
|
På söndag ska jag springa premiärmilen. Målet är just nu att ta mig i mål. Jag är dåligt tränad, och just nu har jag ont i halsen och hostar, så träningen kommer ligga nere nån dag till så där....
Nästa vecka ska jag börja på gym, det ser jag fram emot. Jag har saknat det enormt! Hoppas bara att det inte kör sig. Är hela tiden så beroende av andra när jag ska träna, som kan passa lillan. Orkar inte alltid sätta igång vid 20-tiden när hon sover... (Ja, jag är gift och bor med pappan, men han jobbar så mycket mm)
Men men, den här veckan får jag ägna åt att plugga.
|
|
|
2008-03-24, 22:58
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Välkommen tillbaka!
|
|
2008-04-01, 14:13
|
|
Registered User
|
Tack så mycket!
Trots väldigt lite träning så sprang jag premiärmilen i söndags! Det var riktigt tufft, skitjobbigt! Men nu måste jag se till att komma ut och träna! Ska fixa till joggingvagnen så att ingen kan sätta käppar i hjulen för mig mer! Alltså, genom att inte ta hand om lillan.
Men igårkväll fick jag feber, så jag måste ta det lugn några dagar i alla fall. Men nu känns det som om jag är igång igen!
Yeah!
|
|
2008-04-01, 15:20
|
|
Registered User
|
Hur lägger man in bilder?
|
|
2008-04-08, 19:26
|
|
Registered User
|
Nu börjar jag känna mig lite friskare. Ska nog ta ett lätt löppass imorn. Såååååååååå förargligt att känna världens motivation, och vara sjuk!!!
Nej, nu ska jag bli frisk och träna! Ska springa halvmarathon i höst, så det är hög tid!
|
|
2008-04-08, 20:07
|
|
Triatleten
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anlin
Hur lägger man in bilder?
|
Klicka på den lilla ikonen med ett berg på i menyraden ovanför textrutan man skriver i (drar du muspekaren över står det "insert image") och skriv in bildadressen i rutan som kommer upp.
Att vara sjuk är verkligen inte roligt. Men ska man se det positivt, så kan det vara bra för motivationen att vilja, men inte kunna emellanåt
|
|
2008-04-08, 20:10
|
|
Registered User
|
Kommer bilden med nu då?
Jag ger upp för idag. Jag gör har antagligen för mycket antivirus och brandväggar mm för att det ska funka nu. Tar nya tag imorn. Men jag hoppas att man kan klicka på länken och se bilden.
Nightynight
Senast redigerad av Anlin den 2008-04-08 klockan 20:13.
Anledning: Testade bilden igen
|
|
|
2008-04-08, 20:13
|
|
Fudoshin
|
Kul att du är tillbaka!
Lite trist att du är sjuk, stressa inte tillbaka för då kan det dra ut på tiden innan du blilr frisk på riktigt. Fast man behöver ju inte vila längre än nödvändigt heller.
Vilken halvmara är det du siktar på?
|
|
|
2008-04-08, 20:13
|
|
Triatleten
|
Skriv bara in själva bildadressen, inte "img="
Alternativet är att ladda upp en bild direkt från hårddisken. Då klickar du på gemet i menyraden.
EDIT: Såg att du fick till det
|
|
2008-04-08, 20:14
|
|
Registered User
|
Jaha....
Nu gick det bara för det.
|
|
2008-04-08, 20:16
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
Kul att du är tillbaka!
Lite trist att du är sjuk, stressa inte tillbaka för då kan det dra ut på tiden innan du blilr frisk på riktigt. Fast man behöver ju inte vila längre än nödvändigt heller.
Vilken halvmara är det du siktar på?
|
Tack! Kul att ni kommer ihåg mig allihopa! :-)
I Stockholm i september tänkte jag springa.
|
|
2008-04-08, 20:21
|
|
Fudoshin
|
Följer du något program eller sparar du det ett tag till tills du fått upp ångan?
|
|
|
2008-04-08, 20:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
Följer du något program eller sparar du det ett tag till tills du fått upp ångan?
|
Jag följer på sätt och vis marathonträningen för 5 timmar, men har halkat riktigt efter. (amälde mig dessutom samma dag som de stängde anmälan, jag kom inte med...) Jag har inte riktigt fått nån att passa min dotter när jag ska träna, så det har inte blivit så mycket träning som jag velat. Jag har en "joggingvagn" som inte är värd namnet, tung som attan och drar till vänster, så den vill jag inte träna med, otränad som jag är dessutom. Vill köpa en ny, men ska försöka önska mig den när jag fyller år om en månad, för de är inte gratis... Fram till dess får jag tjata på familjen!
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.
|

|