Första SL-passet idag!

Körde marklyft och några andra ryggövningar. Tränaren påpekade att jag stod för brett med mina fötter och att jag skulle vinkla ut knäna i samma vinkel som tårna. Hade lite problem från början att stången tog emot knäna i uppåtfasen. Men med den nya fotställningen blev det mycket bättre. Kändes lite ostabilt ibland men antar att det kommer gå över då tekniken sitter bättre. En annan sak han påpekade var att jag ska "släppa" stången ner mot marken, inte hålla emot som jag gjort förut. Sen satte jag mig för djupt med arslet, tror jag ska dra mer med ryggen och inte lika mycket med benen.
Körde även sumomark för första gången, kändes riktigt mycket på insidan av låret och ibland kändes det lite osäkert för fötterna när jag släppte ner stången

Lite halt på golvet så gled lite utåt med fötterna, trodde verkligen inte det skulle kännas så stor skillnad mellan vanlig mark och sumo. Men kul att prova ny teknik.
Fick även köra latsdrag och drag bakom huvudet. Den bakom skallen var lite tekniskt svår att få till. Ska se till att dra rakt ner med armbågarna, släppa ut axlarna helt i toppläget och tack vare att vi satt vänd bort från spegeln var det svårt att se själv, men bra att någon kan påpeka felen istället. Sen var det rodd som gällde, körde med en rak stång och brett grepp. Betydligt tyngre än med V-handtaget jag brukar köra med. Nästan så det tar emot att köra på så jättelåga vikter. Ska böja mig fram med stången och dra mot magen i en "båge", samtidigt tänka på att hålla nere axlarna.
Blev mycket text nu men känns bra att skriva upp det jag lärt mig så jag inte glömmer direkt. Vikterna var inge speciella och minns dom knappt.
Var en till kille där som också just börjat med SL, han var riktigt stark i benen då han hade tränat friidrott förut. Kul med fler nybörjare.
Nästa pass blir på torsdag då det blir bänkpress

.