2008-09-17, 21:20
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet
Går det att säga hur bra energiunderskottet står sig när det kommer till insulinkänslighet, jämfört med intensiv konsitionsträning? Jag menar inte att det ena ska utesluta det andra, jag är bara nyfiken.
|
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/84/5/1033
|
|
|
2008-09-17, 21:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Där har jag inte bara tagit hänsyn till en faktor, definitivt inte bara hur man maximerar hypertrofi. Jag tycker även att man skall kunna leva ett normalt liv, utan att behöva vara överdrivet hungrig, osv. "Guiden" är dessutom bara en persons åsikter - det finns tusen andra sätt och metoder att nå en likvärdig form. "Guiden" är till för den orutinerade normalpersonen, inte veteranen som skall påbörja sin tionde tävlingsdeff.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86171
|
Hehe nä förståss men jag tycker den är bra. Kommer fortsätta med konditionsträningen under deff, måste äta  .
Tack för svaren Grub!
|
|
|
2008-09-18, 13:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
|
Jag tackar för jag vet inte vilken gång i ordningen.
Kanske redan sagt någonstans, men för intresserade, snabb översättning på den studien:
Ingen signifikant skillnad på insulinkänslighet och glukostolerans mellan de som åstadkom energiunderskott genom ökad träning, eller mer restriktiv diet.
|
|
|
2008-10-06, 13:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Hämmas muskelutvecklingen lika i hela kroppen? Dvs, försämras tricepsutvecklingen lika mycket av löpning som benutvecklingen?
Jag får en uppfattning om att detta mer syftar till seriös konditionsträning. Hur mycket skulle ni säga att 20 minuters löpning i 12km/h förstör efter ett styrkepass?
|
|
|
2008-10-06, 16:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ch4rles
Jag får en uppfattning om att detta mer syftar till seriös konditionsträning. Hur mycket skulle ni säga att 20 minuters löpning i 12km/h förstör efter ett styrkepass?
|
Ungefär 15.
Nä, det går inte att utröna. På motionärnivå förstör inga pass, dom är bara bra.
|
|
|
2008-10-06, 16:28
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ch4rles
Hämmas muskelutvecklingen lika i hela kroppen? Dvs, försämras tricepsutvecklingen lika mycket av löpning som benutvecklingen?
|
Far du ut och kutar direkt efter ett styrkepass kan jag tänka mig att det påverkar negativt.
Jag har dock inte kännt av några negativa effekter av min konditionsträning som utförs på gymfria dagar, sålänge man äter ordentligt.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2008-11-12, 09:16
|
|
|
Jag brukar oftast undvika att löpträna dagen efter ett benpass. Jag känner ingen trötthet eller träningsvärk i benen dagen efter, men min tanke är att löpningen gör mest skada om man utför den dagen efter benpasset. Stämmer detta, eller är det skit samma? Kommer nettoförlusten att vara samma om man kör löpningen dagen innan eller dagen efter ett benpass?
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2008-11-12, 09:26
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Påverkan håller i sig ett flertal dagar efter både styrke- och konditionsträning.
|
|
|
2008-11-12, 09:39
|
|
|
Citat:
Påverkan håller i sig ett flertal dagar efter både styrke- och konditionsträning.
|
Men är det då så att om man springer dagen före ett benpass, så vänder benpasset tillbaka processen till anabolism (eller vad man nu ska kalla det), dvs neutralsierar den negativa inverkan. Eller hämmas responsen från benträningen från löpningen dagen före att summan av det hela blir noll (för enkelhetens skull) Och löpning dagen efter ett benpass vänder den positiva inverkan till negativ, men benpassets positiva inverkan gör ändå att löpningen negativa inverkan neutraliseras och summan blir också i detta fall noll.
Jag tänker inte skippa löpningen pga dess negativa inverkan, men jag skippar löpning dagen efter benpassen ifall det är mera negativt än löpning dagen före.
Hur skulle Jesus göra?
|
|
|
|
2008-11-12, 09:41
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Ah, ja om du tänker så, är det nog gynnsammast att ha en dag då du inte aktiverar benmuskulaturen igen, när du styrketränat ben dagen innan.
|
|
|
2008-11-12, 10:32
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2008
|
har inte läst alla 14 sidor, så de kanske redan är nån som frågat detta och fått svar... menmen.
Om jag vill ha en snygg kropp, dvs jag vill vara tunnare än allan men biffigare än eddie_vedder, går det då att kombinera konditions och styrketräning på rätt hög nivå?
Skrev inte detta för att på något sätt nedsätta allans eller eddies kroppsbyggnader, men jag har helt enkelt ett annat ideal i hur min kropp ska se ut.
|
|
|
2008-11-12, 10:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott
Om jag vill ha en snygg kropp, dvs jag vill vara tunnare än allan men biffigare än eddie_vedder, går det då att kombinera konditions och styrketräning på rätt hög nivå?
|

Ja det går utan tvekan.  Jag är ju sannolikt bland de tunnaste på hela forumet bland dom som tränar och äter mycket.
Finns flera på forumet som tränar mycket konditionsträning och väger säkert 20-30 kg mer än mig.
|
|
|
2008-11-12, 10:41
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder

Ja det går utan tvekan.  Jag är ju sannolikt bland de tunnaste på hela forumet bland dom som tränar och äter mycket.
Finns flera på forumet som tränar mycket konditionsträning och väger säkert 20-30 kg mer än mig.
|
ja men jag syftade då inte på omdet går att hamna snäppet över dej utan en rätt bra bit. Typ strandbiff
|
|
|
2008-11-12, 11:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott
ja men jag syftade då inte på omdet går att hamna snäppet över dej utan en rätt bra bit. Typ strandbiff 
|
stolpskott, kolla in användaren: "monsterek", och hans bilder. Fotbollsspelare, (fotboll tre gånger i veckan), och har ändå en riktigt vass fysik får man lov att påstå.
|
|
|
2008-11-12, 11:26
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Det går inte att säga hur bra en viss person kan bli, i förväg. Kombinerade träningsformer eller inte. Det går inte att titta på någon annan och dra slutsatser. Det handlar till största delen om gener.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:49.
|

|