Det jag märker tydligare nu är när jag ätet enligt PF är att jag blir mer trött av maten. Någon mer som känner så ? Brukar ta en timme sedan är jag pig igen.
Nej, IF brukar ge lägre blodtryck. Lågkolhydratkost också (rentav för lågt för en del).
Gäller detta även för väldigt korta ätfönster? Kommer ihåg att något kass ökade, trodde det var blodtrycket, men kanske var det superfarliga kolesterolet.
Kan tänka mig att det blir en positiv nettoeffekt eftersom blodtrycket är lågt under resten av dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av dt06mj2
Kommer ihåg att något kass ökade, trodde det var blodtrycket, men kanske var det superfarliga kolesterolet.
Mitt dötskolesterol är lägre än mitt hjältekolesterol, så för n=1 gäller det inte. Men det är inget jag hört om annars heller.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Det jag märker tydligare nu är när jag ätet enligt PF är att jag blir mer trött av maten. Någon mer som känner så ? Brukar ta en timme sedan är jag pig igen.
Jopp, jag känner precis så. Antagligen hänger det ihop med antalet kalorier. Vi brukar kalla det "paltkoma".
För mig hänger det på kolhydratinnehåll och total volym.
Riktigt fet mat med tillräckligt protein och energiinnehåll som inte tar mycket plats orsakar inte trötthet här.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
För mig hänger det på kolhydratinnehåll och total volym.
Riktigt fet mat med tillräckligt protein och energiinnehåll som inte tar mycket plats orsakar inte trötthet här.
Samma här. Skulle säga att det är nästa endast kolisar som orsakar dessa klart märkbara svängningar i blodsockret.
Jag tror inte att det enbart handlar om svängningar i blodsockret som gör att du får koma. För i så fall är det självklart att det har med kolhydrater att göra.
hur komponerar du dina mål kalorimässigt och receptmässig?
Mycket fett, lite kolhydrater.
Jo jag vet vad lchf är, men med receptmässig menar jag vad du har kokat ihop. Käkar du köttfärsrullader insmorda i kokosolja för dagarna eller hur ser dina måltider ut?