Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Satan
|
+1
För att få tråden back on track (jag insåg inte vilket extremt exempel jag valt), så undrar jag:
hur bra form är det realistiskt för "de flesta" att hålla året om?
Förutsättningar:- Bra och smart styrketräning några gånger i veckan.
- Annan motion nån gång i veckan: boxning/simmning/lite olika grejer.
- Ganska noggrant kaloriräknande de flesta dagarna i veckan. Eventuellt justeringar efter uppskattade variationer i metabolismen (stegräknar-app etc kanske).
- Högkvalitativ mat och bra macros (men inte extremt gym-opti).
- Noggranna kroppsviktsmätningar varannan dag, typ.
- Låg alkoholkonsuption; Några öl i månaden.
- Små bulkar eller deffar med mer hardcore-cocoon-tänk nån gång om året kanske (på vintern finns det ändå inget vettigt att göra i Sverige).
- Ingen doping.
- En vilja/styrka att palla leva lite jobbigare än en slappevardag, och lite mindre jobbigt än ett riktigt gymliv.
Etc, ni fattar ungefär vilken nivå jag tänker på.
Det här med att gymhetsa som jag gör nu är rätt kul, ett tag, men om nått år när man förhoppningsvis uppnått många av ens mål hade det ju varit på sin plats att liksom landa lite. Så det är därför jag undrar.
Istället för att undra om hur optinojjig man behöver vara för att underhålla en viss fysik, så vänder jag istället på det och stipulerar alltså ett förhållningssätt/vardagsliv som jag tycker verkar bra och lagom (för själen) och undrar baserat på det, hur mycket muskelmassa/låg fettmängd man kan underhålla.
Svara gärna i bilder.
Vet att det är svårt att säga, det är ju väldigt individuellt och så, men det finns ju ett intervall att smalna in (Grubs nivå är väl orealistiskt, men det är nog ganska lätt att hålla sig över DYEL).