2014-05-13, 23:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Problemet för de flesta är att de skyndar för mycket och delar upp sin tid i bulk och deff. Om den primära målsättningen är att vara i form året runt snarare än att göra så stora ökningar som möjligt i träningsvikter och kroppsmassa så löser det sig nog av sig självt med tiden. Givetvis förenklas hela processen om den sociala biten av ens liv inte kretsar kring att äta.
|
|
|
2014-05-14, 05:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockiz
Eller så har du haft det mycket lättare än alla andra genom att ha fått förutsättningarna eller ärvt dem. Det var inte du personligen som styrde inte mycket av vad som skulle bli din kropps set point tidigt i livet eller hur?
|
Ärvt har jag verkligen inte gjort, som yngre var jag överviktig.
JAg har under de senaste 2 åren gått upp ca 12 kg, ändå hållt mig under 7%.
|
2014-05-14, 07:11
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stjarnan
|
Det har inte med saken att göra. Det var jag också. Det går alldeles utmärkt att äta sig fet även om man har genetisk potential för att hålla låg kroppsfettprocent året runt.
|
|
|
2014-05-14, 09:42
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
|
Hur gick det till när du lade din set Point på 7% då?
Fd feta människor är ju fortf effektivare än normalviktiga på att lagra in fett enligt någon studie.
|
|
|
2014-05-14, 09:43
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
|
Det låter som fantastiska gener.
|
|
|
2014-05-14, 09:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Varför skulle man behöva träna 3-4h om dagen för att ligga lågt i bf?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-05-14, 09:58
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag skulle i alla fall inte kunna ligga så lågt i kroppsfett som jag gör året runt med dålig energitillgänglighet. För att allt skall fungera krävs ett stort kaloriintag. Det är träningen som åstadkommer saken, inte kosten.
|
|
|
2014-05-14, 10:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Okej, förmodar att det innefattar både styrketräning och kondition?
Tränar du bägge varje dag, ellef hur många dagar i veckan är styrketräning?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-05-14, 11:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jag skulle i alla fall inte kunna ligga så lågt i kroppsfett som jag gör året runt med dålig energitillgänglighet. För att allt skall fungera krävs ett stort kaloriintag. Det är träningen som åstadkommer saken, inte kosten.
|
Varför?
Antar att du menar att det behövs mycket kalorier (av någon anledning) och det, för att man inte ska hamna på överskott, kräver mycket träning.
|
|
|
2014-05-14, 11:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
|
This! Allting gällande träning och kroppssammansättning blir genast psykiskt och fysiskt lättare när man tränar tillräckligt mycket för att ha ett högt energibehov.
Det är nog grunden i att kunna ligga lågt året runt, att i princip kunna äta hur man vill varje dag och ändå inte öka i fett.
|
2014-05-14, 11:21
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mags
Varför?
Antar att du menar att det behövs mycket kalorier (av någon anledning) och det, för att man inte ska hamna på överskott, kräver mycket träning.
|
Det gör ju att han kan äta precis som han vill året runt utan att lägga på sig något fett. Att leva hela sitt liv med restriktioner om vad man kan äta blir psykiskt jobbigt antar jag.
|
2014-05-14, 12:07
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl
This! Allting gällande träning och kroppssammansättning blir genast psykiskt och fysiskt lättare när man tränar tillräckligt mycket för att ha ett högt energibehov.
Det är nog grunden i att kunna ligga lågt året runt, att i princip kunna äta hur man vill varje dag och ändå inte öka i fett.
|
Ska jag bli mätt på en vilodag krävs inte mindre än 4000kcal - en träningsdag kräver naturligtvis mer. Nu är jag kort och har ett dagligt behov på under 2000kcal och det är sjukt jobbigt att alltid, oavsett ha aptit för mer ska ni veta.
|
|
|
2014-05-14, 12:56
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockiz
Ska jag bli mätt på en vilodag krävs inte mindre än 4000kcal - en träningsdag kräver naturligtvis mer. Nu är jag kort och har ett dagligt behov på under 2000kcal och det är sjukt jobbigt att alltid, oavsett ha aptit för mer ska ni veta.
|
Av just den anledningen tränar jag tills jag kan äta 4k+ kalorier varje dag utan att gå upp i vikt. Det innebär 1-2h kondition varje dag+ 20-30h styrketräning i veckan + vardagsaktiviteter och promenader.
|
2014-05-14, 13:20
|
|
Boldly running where many have run before
Reg.datum: Feb 2014
|
Denna frågan har fått mig att undra... alltså, hur ser King Grub ut?
Har liksom mest föreställt mig en slags "celestial mass of knowledge"
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.
|

|