2014-05-14, 22:09
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag påverkas inte av grupptryck :p
|
|
|
2014-05-14, 22:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Lol, som svar på grundfrågan av bilderna att döma så tror jag inte at jag kan det även om jag alltid ligger rätt lågt i fett. Men det finns en gräns där jag mår , mycket, bättre av att se lite "mjölkig" ut och det är tillräckligt för att svara nej för min del, jag kan det inte.
|
|
|
2014-05-14, 22:25
|
|
Registered User
|
Sen är det så att vissa, rätt många, kan leva i svält men trots det ändå ha synliga muskler som inte ser alltför dåliga ut, faktiskt. Medan andra i samma sits bara ser helt släta och magra och taniga ut. Jag går bara efter jag sett och det ser självklart ut, somliga har gener för det, andra inte, det är en lång skala.
|
|
|
2014-05-14, 22:33
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2014
|
Kan du, åtminstone tala om ca hur mycket du tränar? Det tjänar väl du inget att hålla hemligt?
alltså i runda slängar t.ex 3-4 pass runt 45-60 min halvkropp/styrka
2-3 pass intervaller?
|
|
|
2014-05-14, 22:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Han har sagt 3-4h om dagen.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-05-14, 22:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av sockerfar
Kan du, åtminstone tala om ca hur mycket du tränar? Det tjänar väl du inget att hålla hemligt?
alltså i runda slängar t.ex 3-4 pass runt 45-60 min halvkropp/styrka
2-3 pass intervaller?
|
Om du frågar Grub så har han skrivit om det då och då, massor av super-set t ex vill jag minnas. Tror han valt en bra kombo i gymet, inte perfekt för bygge, inte perfekt för kondition men nånstans däremellan. Jag har märkt av calisthenincs att spektrat däremellan är stort, det går att ösa på med en hel del sorts program, bara man gör det och finner träningen rolig så hamnar man på en trevlig nivå. Men vad vet jag om hur han tränar.
|
|
|
2014-05-14, 22:55
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi
Tror han valt en bra kombo i gymet, inte perfekt för bygge, inte perfekt för kondition men nånstans däremellan.
|
Och gjort det j-igt länge. Han är över 40.
|
|
|
2014-05-15, 08:47
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
När man har högre blodtryck syns ådrorna tydligare, men det visste du nog. Man kan vara vaskulär utan att ha högt blodtryck förutsatt att BF är lågt men när blodtrycket stiger blir man mer vaskulär.
|
Här är det nog också nödvändigt med ett högt kaloriintag för att vara ordentligt vaskulär. Man får inget direkt tryck av kalorirestriktion. Alltså krävs det nog även en hel del aktivitet för att kunna ha lågt bf och samtida hög vaskularitet.
Jag har sen en längre tid tillbaka försökt på mig en mer laidback approach till kost. Fast med syftet att komma i bättre form. Det har jag lyckats åstadkomma dessutom. Men ändringar i vanor så har jag numera en setpoint på ca 73-75 kg istället för 81-83 kg. Sen en tid tillbaka bestämde jag mig för att bli rippad inför sommaren och nu börjar jag på allvar behöva göra upp en kostplan (traditionell deff) för att nåt ska hända. Jag märker att jag blir jobbigt hungrig och behöver utöva disciplin. Något som går emot att vara "laidback". Så jag vet inte längre om min approach funkar för att gå lägre ner i fettprocent. Kanske hade en satsning på mer träning varit svaret isåfall. Just nu tränar jag faktiskt inte jättemycket så det finns utrymme för just det.
|
C4L
Senast redigerad av Sniggel den 2014-05-15 klockan 08:55.
|
|
|
2014-05-15, 09:23
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Fast vill man ens vara vaskulär? För egen del vill jag helst se ut som en av min barndoms He-Man-gubbar: Rippad, randig, rutig, räfflad och stenhård - men utan synliga blodådror. Inte så att blodådror stör mig, men de är inte ett mål i sig.
|
|
|
2014-05-15, 09:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Fast vill man ens vara vaskulär? För egen del vill jag helst se ut som en av min barndoms He-Man-gubbar: Rippad, randig, rutig, räfflad och stenhård - men utan synliga blodådror. Inte så att blodådror stör mig, men de är inte ett mål i sig.
|
Dum fråga, klart man vill! Om vi bortser från dom eventuella hälsonackdelar.
|
|
|
2014-05-15, 09:40
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag har inte högt blodtryck. Tvärtom om något. Är man ren är vaskuläriteten beroende av omständigheterna. Kall och trycklös är det en helt annan syn än varm och nytränad. Oavsett hur låg fettprocenten är. Och efter långvarig cardio blir det tillfälligt ödem och då ser det helt kasst ut :p
|
|
|
2014-05-15, 09:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
|
|
|
|
2014-05-15, 09:51
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Här är det nog också nödvändigt med ett högt kaloriintag för att vara ordentligt vaskulär. Man får inget direkt tryck av kalorirestriktion. Alltså krävs det nog även en hel del aktivitet för att kunna ha lågt bf och samtida hög vaskularitet.
Jag har sen en längre tid tillbaka försökt på mig en mer laidback approach till kost. Fast med syftet att komma i bättre form. Det har jag lyckats åstadkomma dessutom. Men ändringar i vanor så har jag numera en setpoint på ca 73-75 kg istället för 81-83 kg. Sen en tid tillbaka bestämde jag mig för att bli rippad inför sommaren och nu börjar jag på allvar behöva göra upp en kostplan (traditionell deff) för att nåt ska hända. Jag märker att jag blir jobbigt hungrig och behöver utöva disciplin. Något som går emot att vara "laidback". Så jag vet inte längre om min approach funkar för att gå lägre ner i fettprocent. Kanske hade en satsning på mer träning varit svaret isåfall. Just nu tränar jag faktiskt inte jättemycket så det finns utrymme för just det.
|
Jag har inget problem med dålig vaskularitet under kalorirestriktion och får heller inte bättre vaskularitet av högre kolhydratsintag. Att vara lätt dehydrerad p.g.a. konstant högt proteinintag, en god dos koffeinen och dåligt humör på det och mina ådror kan se rätt så freakiga ut.
Som Grub säger är konditionsträning det sämsta. Då är man jättevattning efteråt. Musklerna kan vara fylliga men detaljerna är kassa.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2014-05-15, 10:24
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jag har inte högt blodtryck. Tvärtom om något. Är man ren är vaskuläriteten beroende av omständigheterna. Kall och trycklös är det en helt annan syn än varm och nytränad. Oavsett hur låg fettprocenten är. Och efter långvarig cardio blir det tillfälligt ödem och då ser det helt kasst ut :p
|
Och dessa "omständigheter" är väl i ditt fall dubbejapp ;—)
|
|
|
2014-05-15, 11:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Personer som lider av högt blodtryck är normalt inte vaskulära och vice versa. Blodtrycket sjunker ju om ådrorna vidgar sig. Högt blodtryck är ett tecken på dysfunktionella blodkärl som inte vidgar sig ordentligt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:31.
|

|