2013-07-30, 08:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Ben 30/7
Benspark
9x75kg
7x82
10x75
10x 67
Benpress
12x100
12x200
10x240
10x280
Avbryter passet, känner av knän & korsrygg och kommer inte igång med träning & fokus...stretchar fram & baksida ben + rotatorcuffar som avslutning
|
|
2013-07-30, 18:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Hallå! Några dagar har passerat av min semester, känns så härligt att få disponera tiden helt efter känsla, det är semester för mig!
Gårdagens benpass var helt galet bra, dels pga all energi men också alla nya maskiner jag kört, alltså inte direkt nya men såna som jag inte kört tidigare och andra märken blir en liten skillnad som gör att set tar annorlunda på muskeln, påverkar säkert mest mentalt men det i sig är kanonbra!!
Nu till passet
Bencurl både sittande och liggande 8x 20
Benspark 6x 20
Utfall i Smithen 6x 20
Superset
Breda knäböj smithen/ benpress 4x 12-15
Avslutade med 3 set baksida lår enbens i maskin för "skojs" skull
|
|
|
2013-07-30, 21:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
28/7 Bröst & Triceps
Jag brukar inte köra bröst och triceps på samma pass, tycker inte att jag får så väldans bra repons i bitarna av det. Anledningen till att det blev de två muskelgrupperna ihop är helt enkelt att det var en miss i veckoplaneringen.
Bröstpress på ngt lutande bänk, 4 set
Bänkpress, 7 set
Knästående bröstpress i cc; 3 set
Tricep extension med rep (stående) 6 set
Sittande extension med viktplatta, bakom huvudet (15kg) 4 set
Pushdown med stång, 3 set
|
|
|
2013-07-30, 21:29
|
|
Registered User
|
29/ 7 Ben
Passet började i slutet så att säga, mycket som var upptaget och jag började med marklyften.
Raka mark, 6 set
Böj i Smith "duttisar"; 5 set
Enbenspressar i benpress; 4 set
Benpress 1 set (20 rep) som avslut
|
|
|
2013-07-30, 21:34
|
|
Registered User
|
30/7 Rygg (djup) och mage
Regnat konstant i ett par dagar nu, fuktigheten är närmare 99% inne på gymmet, nätt och jämnt att det inte faller droppar från taket.. Vill gärna svettas av "rätt" anledning och inte bli tvärblöt pga av fukt
Långrodd med V-handtag, 8 set
Rodd i smith'en med pronerat grepp; 5 set
Hantelrodd, 3 set
Stående crunch i maskin, 4 set
Hängande sidolyft, 3 set
Bukgarian twist med fötterna från golvet och en crunch mellan twisten. "Crunch-sida-sida-crunch-osv" 3 set
|
|
|
2013-07-31, 10:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Morgonpass med Fredrik Carlsson idag.
Hantellyft åt sidan
Axelpress i smithmaskin
Enarms Lyft åt sidan i cablecross superset med "viktplattelyft" framåt
Sittande vadpress i benpress superset med chrunches på boll
Körde 3-5 set per övning och mellan 10-20 reps per set.. Jag har inga problem med energin på morgonen men styrkan är väl inte direkt den bästa.. Väger man som jag gör "behöver" man oftast ett par mål mat för att kunna prestera maximalt (styrkemässigt). Därför får man ibland tänka om och köra mer på känsla och med lite fler reps =)
Före träning:
Complete vitamin, Defense, Aminorush, glutamin, koffeintablett
Under träning: Lite Fast Carbs och Bcaa
Efter träning: Rapid Hydro blend
|
|
|
2013-08-01, 07:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Triceps & mage 31/7
Åter ett "skitpass"...axeln värker vid tricepsträningen och motivationen tryter.
Pushdowns
15x60
12x60
10x60
9x60
Sittande French press m z-stång
9x35
8x35
7x35
6x35
8x35 (bredare grepp)
9x35 (bredare grepp)
8x35
French press liggande
9x35
7x35
5x35
11x25
9x25
Crunches m rep, sittande på bänk
4set fullt mag (12-20 reps)
Stående crunches
4 set, 50kg (9-15 reps)
2 skopor Rage original innan
Fury under
Complete protein efter
|
|
2013-08-01, 07:47
|
|
Kinky Member
Reg.datum: Feb 2006
|
4 månader kvar till tävling.
Det släpper, sakta men säkert....
image.jpg
Bilder att jämföra med finns i bloggen. (Från 1/1 och 1/5).
|
|
|
2013-08-02, 05:53
|
|
Registered User
|
Axlar igår, känslan av muskelkontakt och brännhet i muskel när den är helt slutkörd är obeskrivlig! kör superset och för mig är det bästa sättet att verkligen köra slut på muskeln från olika vinklar 
Gårdagens pass
Axlar superset
biceps (kör väldigt sparsamt med biceps, endast för att underhålla)
5 set axelpress framifrån i Smithen och hantellyft åt sidan 12-16reps
5 set Sittande hantelpress och stående hantellyft fram 12-16 reps
4 set baksida axlar i maskin x 20 reps
2 set sittande framåtlutad hantellyft
Biceps varierar jag övningar, kör 6 x 16
idag blir det ben triceps och sen
åker jag till Karlstad och dömer , ses där ni som ska dit!
Ha det!
|
|
|
2013-08-05, 20:37
|
|
Registered User
|
5/8 Ben
Böj i smith 7 set
Enbent benpress 3 set
Legcurl 5 set
Benspark 5 set
Morgonpromenad (amino rush innan), frukost och sen blev själva gymträningen genomförd (amino rush direkt efter), hem och fixa lunchen och middagens matlåda och iväg och jobba.
Har givetvis blivit annan träning sen sist jag skrev också, det blir 6 pass styrka i veckan, om inte det händer ngt oförutsett vill säga. Morgonpromenader varje dag, om jag inte har oturen att fösova mig, då blir "innan det är dags att sussa-promenad" Hittills har det inte hänt
Nu den här veckan kör jag även igång mina grupper på Pulsen, så det blir spinning 1 gång i veckan i alla fall.
|
|
|
2013-08-06, 21:47
|
|
Registered User
|
6/8 Rygg (djup) & Biceps
Jag trampade igenom ett nytt spinningpass idag på 30 minuter (på jobbet, Pulsen), som avslutades 45 minuter innan jag var på gymmet (Friskis) och jag trodde att jag skulle vara färdig, kokt och bräckt inför dagens rygg och bicepspass.
Men, skam den som lyssnar på den delen av hjärnan, i med lite Amino Rush och 3 riskakor så var jag på banan igen. Hoppade PWO idag, vill inte att det ska verka för fullt då jag har avslutat passet..
Stångrodd i Smithen med pronerat grepp, verkligen en favoritövning, 9 set och person bästan i 3 set, 12 reps på samma vikt x3 Riktigt nöjd  Ochd et var inte första set'et vill jag milt påpeka.
Långrodd i unilateralt grepp (2 handtag) 5 set
Enhandsrodd i samma långrodd 3 set utan vila, så varannan sida i 3 set så att säga
Bicepscurl med hantlar, 12 set. Okey med att 17.5kg's hantlarna kändes tyngre idag jämförelsevis med när jag slår ihop biceps med till exempel axlar.
Vill verkligen bli stark i biceps igen, bara att nöta.
|
|
|
2013-08-07, 10:03
|
|
Registered User
|
I med nästa växel, justering i styrkepassen, tuffare och tyngre.
Cardion rullar på och dieten tightas till
...nästa vecka blir det träff med coachen i Malmö   .
Ben igår:
uppvärmning 15 min cykel
6 x 20 bencurl
6 x 20 benspark
6x 20 utfall
superset 5 x 12-16 bredbent knäböj + benpress
Det blev en stund poseringsträning med Petra L också
Bröst och lite rygg idag:
Uppvärmning valfri övning varierar , 3 x 20
Superset
4 x 8 Snedbänk i Smithmaskinen/ Liggande hantelpress
5 x12 Snedbänk hantelpress/ Cable Cross
4 x 20 Dips
Rygg
Chins 6 x max
Ryggresningar 3 x 20
+
|
|
|
2013-08-07, 11:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Armar
Hej idag var det dax för armar, då jag håller på att renovera hela hemmet och jobbar väldigt mycket så är det svårt att få tiden att räcka till, men jag har dragit ner på muskelgrupper per dag. jag kör därför 1 muskelgrupp per gång förutom armar, så bli inte tiden på gym så lång. Tränar på morgonen vid 07:00 just nu. Går helt ok faktiskt.
Trc,
pushdown (breda) 3*10-12 rep
Frenchpress 3*10-12rep
pushdowns med rep 3* 10-12 rep
bänk dip 3* 10-12 rep
Bic
Enhantel curl mot bänk 3*8-10 rep
stångcurl 3* 8-10 rep
Sittande hammer 3* 8-10 rep
Innan träning: 20g Amino rush + 2 bananer
Under träning: 20g Bcaa+
Efter träning: 120g Havregryn och + 40g Complete 3
|
|
|
2013-08-07, 18:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2013
|
Jag har haft nackspärr..
Men jag är på gång igen nu. Har varit ute och sprungit, har tränad försiktigt och hoppas jag snart kan köra på för fullt på gymmet igen. Det var rätt så kraftigt det här nackspärr. Var hos naprapat två gångar och ska vara försiktigt tills det inte känns i nacken mer. Det gör det fortfarande. På morgonen har jag svårt att lyfta upp mitt huvud från kudden..
|
|
2013-08-08, 09:30
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2013
|

Riktigt glad över min första genomförda tävling i bikini fitness! Kom på andra plats med bara en poängs marginal från ettan! Jag gick upp på scen ett par kg "softare" än när jag kör body fitness (fast det tog emot, det ska erkännas, jag är van att köra "in i kaklet") eftersom kriterierna är en SUND och VÄLTRÄNAD kropp och hade tränat på att se "naturlig och avslappnad" ut på scenen, vilket inte alls är självklart när man är van att spänna och trycka till varenda liten muskel i body fitness  Kort deff på ca 3 veckor (från anmälningsdagen) men det räckte gott och väl då man inte ska vara superdeffad i bikini fitness. Däremot hade jag gärna haft lite mer tid för poseringsträning, men det kommer väl med erfarenheten om jag kör fler bikini fitness tävlingar. Det blev ett klassiskt upplägg med rejäl överträning veckan innan med min bror och sedan bara vila och posering sista veckan. Jag kan ärligt säga att jag njöt av varenda sekund på scenen
Efter sååå lång vila (1 vecka hahah, alldeles för lång tid om ni frågar mig...) kryper det i kroppen och nu är det tung styrketräning som gäller igen! PUMP Nitro och aminosyror smak pineapple splash är mina bästa vänner numera! Har verkligen letat efter ett tillskott som PUMP Nitro utan en massa uppiggande då jag är väldigt känslig för koffein och värderar sömn enormt. Den ger sånt skönt tryck och gör att träningen blir roligare! Och vad är viktigare än att ha KUL när man tränar? Om du inte finner njutningen i träningen tror jag att det är svårt att hålla ut på lång sikt, gå till gymet dag ut och dag in i så många års tid! Jag älskar att träna och allt runtomkring med tävlingar, härliga teamkamrater är en fantastisk bonus!
Dieten denna gång blev ÖKAT intag av kolhydrater och rejäl minskning på fettet! Gröt till frukost, ris till alla måltider och alltid gröt precis innan läggdax med någon god smak på Fairings proteinpulver. Nu är jag hooked på choklad Toffee, så grym smak (som godis). Bästa jag har gjort någonsin, har aldrig mått så kanon, sovit så bra och kunnat fortsätta träna hårt. Alla fungerar vi naturligtvis olika, men för mig var det en riktig boost! (jag är inget fan av LCHF direkt...) Och i fitness värderas ju även utstrålning på scenen, så det var perfekt upplägg för denna tävlingsform eftersom jag mådde så bra på tävlingsdagen.

Vill passa på att gratta Helen och Stina som gjorde toppenbra ifrån sig i Karlstad!
Nu ska jag smälta tävlingen och träna på som vanligt (vissa kallar mig stenåldersmänniskan som vill lyfta de tyngsta stenarna på gymet hahah, eftersom jag alltid vill lyfta tungt...)
Upplägg kommer i nästa inlägg! Ha det gott så länge!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:09.
|

|