Har nu ändrat upplägget en del och kör baksida ben tillsammans med bred rygg och framsida ben med bröst. Mycket fokus på de tyngre basövningarna, framför allt marklyft, böj och bänkpress. Känns kul att kunna mata på tyngre vikter igen! Kroppen svarar och jag ökar lite på vikterna varje vecka. Gäller att passa på då jag är HELT skadefri och superinspirerad! Jag blev ju påkörd av en MC och fick en skada på 2 kotor. Så det blev lätta vikter och rehabövningar under en period. Förmodligen bara bra att tvingas låta kroppen vila.
Rygg o baksida ben ser ut som följer:
Marklyft 6 set (ett uppvärmning, 2 set på 6-8 reps, 2 max-set (ca 100 kg, snart är jag tillbaka på 115

och ett avslutande på 10-12 reps)
Tunga utfall i smithmaskin 6 set
Raka marklyft med stång (lite lättare vikter då ländryggen redan är rejält slutkörd) 4 set a 8 reps
Legcurl (liggande eller sittande)
(ev utfallsgång med hantlar)
Maskin för lats
Cablecross, (sittande på golvet)
Bred rodd
(ev. 2 övningar för baksida axlar om tiden tillåter)
Puh, ett monsterpass. Sånt otroligt påslag på nervsystemet när man maxar i marklyft, men jäklar vilken känsla efteråt
Jag är supernoga med kosten de dagar jag planerar in dessa pass.
Ordentlig frukost oftast gröt med Fairings vaniljprotein, kokos, banan och paranötter (mmm!) Glutamin strös på gröten. bland knäcker jag i ett ägg som får koagulera av värmen av grynen.
Bra lunch med tex kyckling, ris eller potatis och grönsaker. Ett rejält mellanmål, oftast en proteindrink
Fairing quadpro (chokladen är grym), nötter och havregryn i någon form (musli eller gröt), banan och aminosyror innan passet, sen är man ready to go! Aminosyror under och efter passet, ev proteindrink direkt efter, middag och en nattproteinsmoothie: bär, proteinpulver, kanel, kesella in i mixern, lite frön (varierar mellan pumpafrön, linfrön mm) och ner i magen! Jag gillar att göra min drink på
Fairing gourmé som innehåller jordgubbar!