Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-13, 16:03   #106
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
joak1m jo för allt som existerar i verkligheten ska man sträva efter att förstärka. Varför ha vissa principer, moral eller ideal högre än det riktigt krassa i verkligheten?

Finns väl ingen som hälst anledning till det, eller?
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 16:13   #107
Arne Persson
BodyPumpens grundare.

Arne Perssons avatar

Reg.datum: Nov 2001
Citat:
Originally posted by joak1m
vad har ni växt upp i för drömvärld? Självklart existerar det olika "rangordningar" i samhället där dom snygga beblandar sig med andra snygga människor, hur ofta ser man en ful kille med en fotomodell (förutsatt att killen inte är rik eller har 32cm ***) Jag tycker du ska stå på dig cali, det existerar rangordningar i samhället och det verkar som om de flesta på forumet fått känna på dessa barriärer alltför ofta. Kolla bara på tvprogrammet "skönheten och odjuren", hur slutade det? hon valde modellen utan tvekan som vilken annan tjej hade gjort.
Med häsyn till CoC's oerhört träffande citat så är du delvis inne på rätt spår!
"Äh,

Tända ljus, Brad Pitt och åtta timmars förspel i all ära. I slutändan är det ändå den stora ådriga hästkuken som bestämmer."
Gammal 2004-05-13, 16:22   #108
ante
Guest

Citat:
Originally posted by perarvid
Har ni hört talas om The Ladder Theory? Om inte, ta en kik här: http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html
Måste lyfta fram den här länken, läs den ni som inte redan har gjort det!

Och skriv gärna sen om det överensstämmer eller inte!

Gammal 2004-05-13, 16:43   #109
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Om man gillar någon börjar man se det vackra hos den personen. Och likadant om man inte gillar någon så ser man mindre och mindre av ett vackert yttre. Att tycka att någon som man är tillsammans med är ful är att förakta både sig själv och henne/honom (jag har själv gjort det och jag skäms över det). "Beauty is in the eye of the beholder".
Semiramis är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 16:43   #110
joak1m
Registered User

joak1ms avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by Grahn
joak1m jo för allt som existerar i verkligheten ska man sträva efter att förstärka. Varför ha vissa principer, moral eller ideal högre än det riktigt krassa i verkligheten?

Finns väl ingen som hälst anledning till det, eller?
Nu förstår jag inte riktigt, du förespråkar att förstärka det nuvarande läget vilket innebär att vi skulle hålla fast vid detta tänkande vilket jag antar att du egentligen inte menar.

Man har dessa högre mål eller saker med högre "värde" för att kunna ha något i livet att eftersträva efter, hur kul vore det om alla kunde fixa en riktigt snygg tjej utan att behöva kämpa på något sätt alls?

Då skulle denna snygga tjej inte betyda någonting utan man skulle välja andra saker att eftersträva, tex vem som hade finast hus eller bil, så det spelar egentligen inte någon roll, och nu är det bara så att snygga tjejer är som troféer i dagens samhälle och det är dom bästa "spelarna" som förtjänar dessa troféer.
joak1m är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 16:46   #111
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning

Löjtnant Blanks avatar

Reg.datum: Feb 2004
Det här är min analys: du kan ha överskattat dig själv, cali. Man gör gärna det. Ibland har jag riktigt bra dagar då jag tänker: Fan, jag är ett riktigt kap! Jag är snygg, smart och vältränad.. Det är inget fel i att tänka så då och då, tvärtom, men man bör inte stanna uppe bland molnen för länge om man vill bli "accepterad" av andra. (Manliga dokusåpaskådisar är undantagna - de kan inte ha för stora självförtroenden.) Det här är inte jantelagen, det här är bara common fucking sense. Ingen orkar med någon som tror han är en gudagåva. Du gör bara dig själv en otjänst genom att vara dryg och uppblåst. Man har mycket att vinna på att vara ödmjuk emellanåt. Slutsats: håll dig till det du har, hon verkar vara en fin tjej, och hoppas på att hon aldrig får reda vad du skrev här. Erase and rewind. Om du har tid får du gärna skämmas en smula.
Gammal 2004-05-13, 16:53   #112
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Citat:
Originally posted by joak1m

Nu förstår jag inte riktigt, du förespråkar att förstärka det nuvarande läget vilket innebär att vi skulle hålla fast vid detta tänkande vilket jag antar att du egentligen inte menar.

Man har dessa högre mål eller saker med högre "värde" för att kunna ha något i livet att eftersträva efter, hur kul vore det om alla kunde fixa en riktigt snygg tjej utan att behöva kämpa på något sätt alls?

Då skulle denna snygga tjej inte betyda någonting utan man skulle välja andra saker att eftersträva, tex vem som hade finast hus eller bil, så det spelar egentligen inte någon roll, och nu är det bara så att snygga tjejer är som troféer i dagens samhälle och det är dom bästa "spelarna" som förtjänar dessa troféer.
Fan babblar du om? Jag menar givetvis att vi kan väl för fan inte svara att idioten givetvis är för vacker för bruden eftersom de flesta av oss besitter viss moral och inte är helt satans slut i pallet.

Sen om han vill vara en gris vilket de flesta människor varit och kommer igen att vara så är det väl en sak men folk som skriver ngt dylikt förtjänar att bli uppletade av vederbörande tjejs tre neanderthalsliknande bröder och sen är han inte vacker alls.

Dina teorier om "troféer" och "spelare" är för övrigt urfåniga.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 17:07   #113
joak1m
Registered User

joak1ms avatar

Reg.datum: Jan 2003
jag kan slå vad pengar om att om du skulle bli riktigt sur/avundsjuk om du såg en ful kille gå hand i hand med en modell och om dina kompisar gick med dig skulle du säkert ge ifrån dig en kommentar som "hur fan kan han fixa henne" utan att tänka på din så kallade "moral".

Du kan kalla mina teorier vad du vill, sen om dom stämmer eller inte är mer en fråga om hur man ser på samhället, dvs om man ser på samhället med skygglappar eller ej.
joak1m är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 17:13   #114
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Joak1m: Nej det skulle jag nog inte göra inte ens när jag var en liten snorvalp skulle jag säga ngt så fånigt. Om jag däremot i en kort sekund skulle tänka ngt liknande är en annan sak och helt separat från att skriva skit som inledandet av denhär tråden.
Det är inte dina tankar du styr med din moral det är ditt handlande.

Skygglaparna är det nog du som har som förenklar ner samhället så enormt att du kan säga ngt dylikt. Livet är lite mer komplicerat än vad du tror.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 17:15   #115
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by Grahn
Joak1m: Nej det skulle jag nog inte göra inte ens när jag var en liten snorvalp skulle jag säga ngt så fånigt. Om jag däremot i en kort sekund skulle tänka ngt liknande är en annan sak och helt separat från att skriva skit som inledandet av denhär tråden.
Det är inte dina tankar du styr med din moral det är ditt handlande.

Skygglaparna är det nog du som har som förenklar ner samhället så enormt att du kan säga ngt dylikt. Livet är lite mer komplicerat än vad du tror.
På något vis så känns det lugnande med dina inlägg... Nice 2 have u back!
Gammal 2004-05-13, 17:17   #116
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Citat:
Originally posted by AFanatic

På något vis så känns det lugnande med dina inlägg... Nice 2 have u back!
Man tackar
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 22:10   #117
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

att utseendet inte har betydelse är bullshit..det är bara nått som folk säger till fula för att dom ska må bättre

om bara det inre skulle spela nån roll så är en ko både snäll och trogen men jag kör inte köttflöjten i en sånn för det..

å andra sidan om man inte bryr sig om det innre kan man ju stoppa ballen i ett träd..ingen som gör det heller

med andra ord så spelar nog båda delar en viss roll men jag tycker det inre har större betydelse än det yttre om man vill ha ett långt förhållande...självklart vill man ju att tjejen ska va söt också helst men ingen är perfekt och träffar man nån som man snackat me på nätet som man inte sett bild på får man fan räkna med ett och annat

annars tycker jag att dina kännslor i övrigt verkar mer tyda på riktig kärlek ..det du nämner om hur du känner för henne trots fuckface så kör på för fan..hon hade ju fin kropp sa du ju ..man kan fan inte få allt här i världen
Metal_boy_ är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 22:11   #118
nordlander
Johnny Bravo fan

nordlanders avatar

Reg.datum: Sep 2003
Hahaha med tanke på din avatar och ditt uttalande så måste du nog hitta en tjej som inte har samma åsikter som du :P
Gammal 2004-05-13, 22:28   #119
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Originally posted by nordlander
Hahaha med tanke på din avatar och ditt uttalande så måste du nog hitta en tjej som inte har samma åsikter som du :P
snackar du om? Rune Röv fixar brudarna! ne men jag skrev väl att det spelade roll men att det inre är mest värt det ovan va mest på skoj men du kanske inte hängde me på det? =)
Metal_boy_ är inte uppkopplad  
Gammal 2004-05-13, 22:30   #120
AcidSleeper
Registered User

AcidSleepers avatar

Reg.datum: Jun 2003
Cali: För det första om du ens hade respekt för henne så skulle du inte startat denna tråd.
För det andra så om du inte gillar henne så gör slut på en gång men om du har känslor för hon så skit i vad andra tycker och stå för att det är din tjej och att du gillar henne!

Märligt vad personer gör när dom inte vet vad omgivningen ska tycka!

BÄSTA FYSIKEN 2005
AcidSleeper är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:40.