Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-10, 18:16   #1
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Lackar ni på folk på cykel?

För det är det jävligt många som gör.

Första gången var en tiiidig morgonnär ja skulle cykla till jobbet, bormitt i stan och stog vid ett stort övergångsställe, var bara ja och en gubbe som kom från andra hållet. eftersom de va tomtoch ja hade bråttom såcyklade ja över, vid halva ungefär såmöts gubben och jag, och han går rakt mot mig, jag måste väjja för att inteköra på han. Och hållerpå att rammla, han är helt ursinnig och skriker att man cyklar fan inte på övergångsställen.

Andra gången var idag, kom utpå trottoaren utanför och va tvungen och cykla ca 10m innan ja kom utpå vägen, cyklar förbi en kille (intenära) som slår till migmed sittparaply och skriker "det härär ingen cykelbana"

är det bara i jönköping folk är så rabiata eller gör ni ocksåsåhär?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:18   #2
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
nä! orkar personligen inte vara en bitter träskalle bara för att folk inte dyrkar marken jag går på.
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:22   #3
vsson
Registered User

vssons avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag kan iof bli rätt matt på folk som cyklar på trottoaren, men om du bara skulle cykla 10 m finns väl ingen anledning att vara gubbsur.
Gammal 2007-08-10, 18:25   #4
nr16
Banned User

Reg.datum: Oct 2006
Nej, aldrig förutom dom som kör på fel sida i parken så man är nära att krocka o får tvärbromsa....inte för jag skriker men kollar alltid lite småsurt på dom
nr16 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:30   #5
Bönne
Lamer

Bönnes avatar

Reg.datum: Dec 2005
Aldrig blivit tillsagd, dock får man ständigt väja för folk som inte kollar dit de ska när de går, cyklar eller kör bil.
Bönne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:56   #6
Pellefant
Registered User

Pellefants avatar

Reg.datum: Aug 2004
Aldrig blivit tillsagd, plingar ofta. Kör ofta hellre med bilarna om det går att välja.

En gång körde en tjej på mig lätt bakifrån på gångbanan, alltså rakt bakifrån, inga skador alls, hon började skälla ut mig att jag skulle bestämma mig vart jag skulle. Jag blev mest häpen och hann inte svara innan hon åkte.

Senast redigerad av Pellefant den 2007-08-10 klockan 18:58.
Pellefant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:57   #7
rememberence
Registered User

rememberences avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag måste nog börja cykla lite lugnare känner jag, blev nästan påkörd för att jag bröt mot ett antal grundläggande trafikregler, å andra sidan tycker jag det är lite roligt att se om föraren bakom ratten är vaken.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:59   #8
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Man lackar inte om man kör cykel som man ska.

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:14   #9
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Nej jag irriterar mig inte på folk på cykel, däremot irriterar jag mig på folk som tar bilen dit dom lika gärna kunde ha cyklat.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:17   #10
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Nej, inte om det inte är helt sjukt. Cyklade upp på trottoaren en gång (Som var mer eller mindre helt öde) när det var en mindre storm på G och där körde ett dussin långtradare på vägen. Kände att risken för att blåse in mot långtradarna var ju ganska överhängande, så jag använde mig på trottoaren.

Fy för den lede, inte många meter fram stöter jag på en gubbe som bestämmer sig för att ge mig en utskällning och mer där till. Jag stannar så klart och ber om ursäkt och förklarar varför jag cyklade där. Det gillade han verkligen inte, och tar tag i min arm och hötter mot mig.
"Du ska min själ och dag (?) inte cykla på trottoaren ungjävel!" ...Intressant sak att kalla mig som 19-åring med helskägg, men ja, anyway.
Blir lite stött och ber honom ganska bestämt att släppa min arm och sluta skrika innan jag också blir upprörd. Han släpper, men fortsätter skrika. Det hela slutar med att jag frågar honom något i stil med "Skriker du på mig för att lagen säger att detta är något att skrika om, eller tycker du verkligen att det är moraliskt fel, när det är storm ute och jag måste ta mig hem innan den blir värre, att cykla på en så här bred trottoar och inte ute bland långtradarna, så länge jag inte cyklar på någon eller folk måste flytta sig för att jag kommer cyklande? Det får ju plats fem cyklar på bredden på den här trottoaren!".

Sen tog vinden till något djävulskt och jag ignorerade svaret och cyklade hem snabbt som sjutton.
Stoltz är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:25   #11
Versus
Registered User

Versuss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Blir jävligt less på alla j*vla cyklister som cyklar hur som helst, hur de vill, var som helst. Rakt ut i korsningar osv.
Speciellt i centrala stan. Får ju nita bilen dagligen för flera st.

Däremot har jag inget emot de cyklister som håller sig till trafikreglerna och cyklar med vett.
Versus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:31   #12
redbrigade
Registered User

redbrigades avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Nej, inte om det inte är helt sjukt. Cyklade upp på trottoaren en gång (Som var mer eller mindre helt öde) när det var en mindre storm på G och där körde ett dussin långtradare på vägen. Kände att risken för att blåse in mot långtradarna var ju ganska överhängande, så jag använde mig på trottoaren.

Fy för den lede, inte många meter fram stöter jag på en gubbe som bestämmer sig för att ge mig en utskällning och mer där till. Jag stannar så klart och ber om ursäkt och förklarar varför jag cyklade där. Det gillade han verkligen inte, och tar tag i min arm och hötter mot mig.
"Du ska min själ och dag (?) inte cykla på trottoaren ungjävel!" ...Intressant sak att kalla mig som 19-åring med helskägg, men ja, anyway.
Blir lite stött och ber honom ganska bestämt att släppa min arm och sluta skrika innan jag också blir upprörd. Han släpper, men fortsätter skrika. Det hela slutar med att jag frågar honom något i stil med "Skriker du på mig för att lagen säger att detta är något att skrika om, eller tycker du verkligen att det är moraliskt fel, när det är storm ute och jag måste ta mig hem innan den blir värre, att cykla på en så här bred trottoar och inte ute bland långtradarna, så länge jag inte cyklar på någon eller folk måste flytta sig för att jag kommer cyklande? Det får ju plats fem cyklar på bredden på den här trottoaren!".

Sen tog vinden till något djävulskt och jag ignorerade svaret och cyklade hem snabbt som sjutton.
hade slagit till gubbjävel(om han inte var allt för gammal)! blir så irriterad på tjuriga gamlingar.. har väl hänt några gångar att nån klagar på en när man cycklar brukar vara ganska ond och svara med många fula ord
redbrigade är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:36   #13
nossralj
Registered User

nossraljs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
För det är det jävligt många som gör.

Första gången var en tiiidig morgonnär ja skulle cykla till jobbet, bormitt i stan och stog vid ett stort övergångsställe, var bara ja och en gubbe som kom från andra hållet. eftersom de va tomtoch ja hade bråttom såcyklade ja över, vid halva ungefär såmöts gubben och jag, och han går rakt mot mig, jag måste väjja för att inteköra på han. Och hållerpå att rammla, han är helt ursinnig och skriker att man cyklar fan inte på övergångsställen.

Andra gången var idag, kom utpå trottoaren utanför och va tvungen och cykla ca 10m innan ja kom utpå vägen, cyklar förbi en kille (intenära) som slår till migmed sittparaply och skriker "det härär ingen cykelbana"

är det bara i jönköping folk är så rabiata eller gör ni ocksåsåhär?
Lär dig cykla som man ska. Är det ett vanligt övergångsställe ska du leda cykeln, är det ett upphöjt övergångsställe med en skylt på både en cykel och herr gåman så får du cykla över. Ett så kallat cykelövergångsställe

Om du följer trafikreglerna så lär folk inte bli arga på dig. Visst är det kanske lite konstigt att reagera som de gör men men

"Ne fesd az ördögöt a falra, mert megjelenik"
Gammal 2007-08-10, 19:38   #14
jenny
Registered User

jennys avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Versus Visa inlägg
Blir jävligt less på alla j*vla cyklister som cyklar hur som helst, hur de vill, var som helst. Rakt ut i korsningar osv.
Speciellt i centrala stan. Får ju nita bilen dagligen för flera st.

Däremot har jag inget emot de cyklister som håller sig till trafikreglerna och cyklar med vett.
+1
Stör mig speciellt på de som kör på bilvägen när det finns en cykelbana.
jenny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:45   #15
StefanC
Registered User

StefanCs avatar

Reg.datum: Dec 2005
9 fall av 10 så hatar jag cyklister.

Som nämnt ovan men att cykla på vägen.

Men det värsta är övergångställen.
Cyklister har inte förtur som gående - om dem inte går av cykeln och går över - men det verkar dem inte fatta. Detta problem är jag mycket trött på, så jag tutar mer än gärna, gapar gärna på dem och skulle det mot förmodan hända med samma person igen så kör jag gladerligen på dem.

Körkort för bil och mc. Båtkort för att köra båt kommer 08. Cykelkort bör också komma.
StefanC är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.