2007-07-18, 13:14
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
Reg.datum: Nov 2005
|
telefonskräck
Det finns ju en hel del som inte gillar att prata i telefon. Främst med främlingar antar jag, men även de man känner också kanske (?)
Vadan detta? Varför "skrämmer" telefonpratande?
Jag förstår inte.
|
|
|
2007-07-18, 13:24
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Gillar verkligen inte att prata om ingenting. Kortfattat och koncist är min melodi.
|
|
|
2007-07-18, 13:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Det är en form av social fobi.
|
|
|
2007-07-18, 13:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Hade det förut.
Don't know why really, dock gick det över som tur är ^_^
|
|
|
2007-07-18, 13:40
|
|
Banned
Reg.datum: Oct 2003
|
Prata i telefon går, men det är jobbigt att ringa någon okänd.
Mitt problem just nu är att Siba inte har någon mailadress utan man måste ringa dem, visserligen får man svar på en gång men ett mail vore så mycket enklare.
ska fråga om en telefon finns kvar i lager i några butiker eller inte, den är borttagen från hemsidan.
|
|
|
2007-07-18, 14:07
|
|
Deffa suger fett!
Reg.datum: Jul 2003
|
Jag har definitivt telefonfobi om jag ska ringa okända eller folk som jag inte känner så bra.
Har ingen aning om vad orsaken är, men jag gillar inte att inte kunna ha koll och kunna se den andra personen; kroppsspråk etc. Jag kan t.ex. inte vara säker på att personen förstår vad jag menar, att jag förstår vad han menar, kan inte undvika missförstånd, man kommunicerar inte på samma nivå om man inte kan läsa ansiktsdrag/kroppspråk.
Man får ingen kontakt med den andra personen, jag vet inte om han/hon överhuvudtaget är intresserad av det jag vill föra fram. Jag vet inte om personen är upptagen med nåt annat och sitter helt ointresserad av det jag har att säga o.s.v.
Jävligt svårt att förklara...
Att "på riktigt" gå och träffa människor etc. har jag inga som helst problem med utan snarare tvärt om så tycker jag det är kul. Jag har inga problem med att besöka myndigheter, knacka på hos nya grannen, eller vem som helst. Men ringa gör jag inte gärna.
|
2007-07-18, 14:10
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Har jobbat som marknadsförare, kundbokare, telefonsupport, och telefonsäljare, jag hatar telefonen av helt andra själ än att det skulle vara obehagligt att ringa upp någon.
2007-07-18, 14:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av kharon
Jag har definitivt telefonfobi om jag ska ringa okända eller folk som jag inte känner så bra.
Har ingen aning om vad orsaken är, men jag gillar inte att inte kunna ha koll och kunna se den andra personen; kroppsspråk etc. Jag kan t.ex. inte vara säker på att personen förstår vad jag menar, att jag förstår vad han menar, kan inte undvika missförstånd, man kommunicerar inte på samma nivå om man inte kan läsa ansiktsdrag/kroppspråk.
Man får ingen kontakt med den andra personen, jag vet inte om han/hon överhuvudtaget är intresserad av det jag vill föra fram. Jag vet inte om personen är upptagen med nåt annat och sitter helt ointresserad av det jag har att säga o.s.v.
Jävligt svårt att förklara...
Att "på riktigt" gå och träffa människor etc. har jag inga som helst problem med utan snarare tvärt om så tycker jag det är kul. Jag har inga problem med att besöka myndigheter, knacka på hos nya grannen, eller vem som helst. Men ringa gör jag inte gärna.
|
Exakt så tycker jag oxå. Ringa till folk man känner är inga problem.
|
|
|
2007-07-18, 14:27
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Jag hatar att svara i telefon på jobbet.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-07-18, 14:45
|
|
Deffa suger fett!
Reg.datum: Jul 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Jag hatar att svara i telefon på jobbet.
|
Jag brukar ofta missa samtal, och naturligtvis har jag aldrig tid att ringa upp.
Mail/IM svarar jag dock på ögonblickligen.
Tycker det är lika jobbigt om inte jobbigare att svara i telefon då okända nummer ringer.
|
2007-07-18, 14:53
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag ogillar telefonen om jag inte måste använda den eller känner personen bra. Bl. a för att jag föredrar att se personen i ögonen och se kroppsspråket - Nästan oavsätt situation.
|
|
|
2007-07-18, 14:56
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix
Prata i telefon går, men det är jobbigt att ringa någon okänd.
Mitt problem just nu är att Siba inte har någon mailadress utan man måste ringa dem, visserligen får man svar på en gång men ett mail vore så mycket enklare.
ska fråga om en telefon finns kvar i lager i några butiker eller inte, den är borttagen från hemsidan.
|
LOL på att du vill fråga om en telefon men inte gillar att tala i telefon.
|
|
|
2007-07-18, 15:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
jag är rädd för telefonräkningar
|
|
|
2007-07-18, 15:14
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Är detta en pik, Sissa?! Jäkla påhopp, tycker jag!!
|
|
|
2007-07-18, 15:15
|
|
Ge mig kebap och öl
Reg.datum: Jun 2003
|
Gillar inte heller telefoner. Ska jag exempelvis boka en klipptid så går jag hellre till frisören än ringer.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:28.
|

|