Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-14, 16:05   #1
Multivitamin
Banned User

Reg.datum: Jun 2007
Maximal fettförbränning!

Hejsan allihopa! Jag är en kille på 16 år som väger 57 kg och är 170 cm lång.
Jag vill gärna bli av med mitt fett som ligger på magen men vet ej riktigt hur jag ska gå till väga. Jag tycker jag äter riktigt bra och jag har slutat med att dricka läsk och äta godis, pizza äter jag nångång i månaden så jag tycker dieten inte är något större problem. Hursomhelst så säger många till mig att morgonpromenader är bäst för mig men funkar det verkligen ? är det nån här som har testat i 2 månader och fått resultat ? :P

Jag vill gärna bli av med fettet innan skolan börjar, ungefär 2 månader kvar men som sagt jag vet inte vad riktigt vad jag ska göra, Morgonpromenader, jogga på kvällen ? skulle vara snällt om ni kunde ge mig lite råd. Och jag vill inte gå upp i vikt om ni tycker att jag ska det :P bara bränna bort fett tack på förhand.
Multivitamin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:08   #2
Handcuff
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Bränna bort fett = stoppa i dig mindre energi än vad du förbrukar (eller förburka mer..)= du går ner i vikt = Du kommer vara en jättespinkig kille på 50kg när skolan börjar
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:13   #3
Doozer
Registered User

Reg.datum: Nov 2005
Dra ner på kolhydraterna. Kolhydrater omvandlas till glukos i kroppen, för mycket av det kan inte insulinen ta tillvara på allt och det samlas som fett i kroppen.
Doozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:13   #4
Multivitamin
Banned User

Okej men vad ska jag göra för att bränna bort fettet ? räcker det med att gå morgonpromenader och jogga lätt på kvällen ?
Gammal 2007-06-14, 16:16   #5
Handcuff
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Doozer Visa inlägg
Dra ner på kolhydraterna. Kolhydrater omvandlas till glukos i kroppen, för mycket av det kan inte insulinen ta tillvara på allt och det samlas som fett i kroppen.
Svammel. Är energin som tillförs större än energiförlusten så lagras fett ALLTID och vice versa.

Citat:
Ursprungligen postat av Multivitamin Visa inlägg
Okej men vad ska jag göra för att bränna bort fettet ? räcker det med att gå morgonpromenader och jogga lätt på kvällen ?
Spelar ingen roll hur du åstadkommer energiförbrukningen.
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:20   #6
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Kolhydrater ger energi till så att man orkar träna hårt, överskottet lagras som glykogen i musklerna eller lagras som fett. Så länge man ligger på energiunderskott eller energibalans så kan man äta hur mycket kolisar som helst utan att gå upp i vikt. Vid energiunderskott går man ner i vikt och fettförbränning kommer vara högre än fettinlagringen.

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:32   #7
Hwoarang
Registered User

Hwoarangs avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Hejsan allihopa! Jag är en kille på 16 år som väger 57 kg och är 170 cm lång.
Jag vill gärna bli av med mitt fett som ligger på magen men vet ej riktigt hur jag ska gå till väga. Jag tycker jag äter riktigt bra och jag har slutat med att dricka läsk och äta godis, pizza äter jag nångång i månaden så jag tycker dieten inte är något större problem. Hursomhelst så säger många till mig att morgonpromenader är bäst för mig men funkar det verkligen ? är det nån här som har testat i 2 månader och fått resultat ? :P

Jag vill gärna bli av med fettet innan skolan börjar, ungefär 2 månader kvar men som sagt jag vet inte vad riktigt vad jag ska göra, Morgonpromenader, jogga på kvällen ? skulle vara snällt om ni kunde ge mig lite råd. Och jag vill inte gå upp i vikt om ni tycker att jag ska det :P bara bränna bort fett tack på förhand.
Vill bara påminna om att du kan inte punktförbränna bort fett. Om du börjar äta mindre kommer hela du bli smalare och risken finns t.o.m att fettet på magen blir kvar.
Tipset för dig från mig är, gå de där promenaderna på morgonen (1timme) och jogga på kvällen. Ät rejäla tallrikar gröt till detta så kanske du till och med får magrutor
Hwoarang är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:36   #8
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Det blir ingen skillnad på fettförbränningen beroende på hur du åstadkommer en viss kaloribalans: motion, kalorirestriktion, eller en kombination.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:44   #9
Multivitamin
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Hwoarang Visa inlägg
Vill bara påminna om att du kan inte punktförbränna bort fett. Om du börjar äta mindre kommer hela du bli smalare och risken finns t.o.m att fettet på magen blir kvar.
Tipset för dig från mig är, gå de där promenaderna på morgonen (1timme) och jogga på kvällen. Ät rejäla tallrikar gröt till detta så kanske du till och med får magrutor
Jo jag vet att man inte kan puntförbränna fett, men alltså så ska jag äta mindre och bruka mer energi? för att bränna bort fettet
Gammal 2007-06-14, 16:50   #10
Hwoarang
Registered User

Hwoarangs avatar

Citat:
Jo jag vet att man inte kan puntförbränna fett, men alltså så ska jag äta mindre och bruka mer energi? för att bränna bort fettet
Nej ingen bra ide med din vikt. Du ska göra som jag sa, ät ordentligt (kroppen i energibalans) och rör på dig för då behåller du din vikt samtidigt som du förbränner bort fläsket.
Gammal 2007-06-14, 16:51   #11
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Nej ingen bra ide med din vikt. Du ska göra som jag sa, ät ordentligt (kroppen i energibalans) och rör på dig för då behåller du din vikt samtidigt som du förbränner bort fläsket.
Träning ökar inte fettförbränning. Vid energibalans minskar inte fettmängden.

Första meningen i citatet håller jag med om.

Rör på dig, ät bra mat, men svält inte. Du är i en ålder då din kropp kommer att förändras.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:54   #12
Nithian
Registered User

Nithians avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Citat:
Herregud..
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_ Visa inlägg
Gör en krabba och skrik " VARE NÅ MER ELLER!!!!!!!!???"
Nithian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:57   #13
krilleh
Banned User

krillehs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian Visa inlägg
Herregud..
Ja, va fan har hänt?
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 16:57   #14
Hwoarang
Registered User

Hwoarangs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Träning ökar inte fettförbränning. Vid energibalans minskar inte fettmängden.

Första meningen i citatet håller jag med om.
Jag är ingen expert så jag rättar mig gärna. Möjligt att han ska ha ett energiintag något lägre än han förbrukar men äter han som jag sa gröt och nyttigt kommer nog han med långa promenader samt löpning tappa fläsk.
Gammal 2007-06-14, 17:00   #15
krilleh
Banned User

krillehs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Jag är ingen expert så jag rättar mig gärna. Möjligt att han ska ha ett energiintag något lägre än han förbrukar men äter han som jag sa gröt och nyttigt kommer nog han med långa promenader samt löpning tappa fläsk.
Bara om han hamnar på energiunderskott. Man kan gå upp på nyttig mat också vettu
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.