Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-23, 16:59   #1
Halldin
Ordvitz mon frère

Halldins avatar

Reg.datum: Oct 2002
Motionsform under deff

Vad ska man/vad brukar ni köra för motionsformer under deff utöver styrketräningen?

Jag har funderat på att börja köra cykling, springa etcetera istället för att bara gå dom där jefla promenaderna, men jag vill inte att musklerna ska försvinna heller.

Ska man hålla passen väldigt korta men intensiva eller är det lika OK att köra ett lagom tempo en längre tid?

Att äta mindre är inte aktuellt, äter redan lite.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 17:03   #2
Raggis
Jag har fel. :(

Raggiss avatar

Reg.datum: Mar 2006
Brukar köra 3 HIIT-pass i veckan.
Raggis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 17:07   #3
Halldin
Ordvitz mon frère

Halldins avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Raggis Visa inlägg
Brukar köra 3 HIIT-pass i veckan.
Hur långa är dom och hur mycket förbränner du? Jag blir totalt slut på bara några minuter, om ens det. Men då är det fullt ös.
Gammal 2007-08-23, 17:11   #4
Raggis
Jag har fel. :(

Raggiss avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Hur långa är dom och hur mycket förbränner du? Jag blir totalt slut på bara några minuter, om ens det. Men då är det fullt ös.
Orkar max 20-30 min.
Raggis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 17:15   #5
regus
Regustered Abuser

reguss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Vad ska man köra för motionsformer under deff utöver styrketräningen?
.
Den man tycker om och orkar göra. Kanske dåligt att börja springa långt om man är rädd för att förlora muskelmassa.
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 17:47   #6
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Löpning
4-10km
12km/h
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 17:49   #7
Halldin
Ordvitz mon frère

Halldins avatar

Fast vad är för mycket? Det är det luriga.

För övrigt så är det väl knappast "HIIT" om det pågår 20-30 minuter, som jag minns det är definitionen på ett ungefär balls-to-the-walls 30 sek, lugnt 30 sek, repeat. Har man grym kondition kan jag tänka mig 15 minuter eller så, men en halvtimme?
Gammal 2007-08-27, 08:47   #8
Halldin
Ordvitz mon frère

Halldins avatar

Mer?
Några som fått goda resultat av bara promenader?
Gammal 2007-08-27, 09:06   #9
hgus
Registered User

hguss avatar

Reg.datum: Sep 2004
Personligen skulle jag rekommendera att du konditionstränar lugnt och längre. Det tränar upp uthålligheten vilket är grunden för mer intensiv konditionsträning. Dessutom bränner du antagligen fler kalorier totalt på det sättet. Men har man begränsat med tid så det bättre med hög intensitet.

Glöm inte heller att se till att ha tillräckligt med kolhydrater i kroppen när du konditionstränar. Tar de slut börjar kroppen använda protein. Vilket jag har märkt får en att lukta ammoniak. Inte så gott. Eller bra.
hgus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-27, 13:18   #10
PiNG.
Sillastrypare

PiNG.s avatar

Reg.datum: Aug 2007
Kör ett 2.5 km pass innan träningen för uppvärmingens och konditionens skull. Alla säger att jag ska lägga det efter styrkepasset men då hade jag fan inte kommit runt banan... Och mina skärp har fått nya hål sen jag börja springa. Har även skippat allt onyttigt i matväg, det "godigaste" jag äter är salta jordnötter.

Ska snart ge mig på 5 km rundan...

Rock solid !!!
Citat:
Låter som klippt och skuret för mormor.
PiNG. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 16:29   #11
Saikyou
Registered User

Saikyous avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av PiNG. Visa inlägg
Kör ett 2.5 km pass innan träningen för uppvärmingens och konditionens skull. Alla säger att jag ska lägga det efter styrkepasset men då hade jag fan inte kommit runt banan... Och mina skärp har fått nya hål sen jag börja springa. Har även skippat allt onyttigt i matväg, det "godigaste" jag äter är salta jordnötter.

Ska snart ge mig på 5 km rundan...
Du orkar mindre på styrketräningen om du lägger det före, en fråga om prioriteringar helt enkelt.
Saikyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 16:44   #12
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Saikyou Visa inlägg
Du orkar mindre på styrketräningen om du lägger det före,
Säg det åt dig själv, inte åt andra. Jag orkar mer på styrketräningen efter konditionsträning, inte tvärtom. Tränar jag kondition före, infinner sig en känsla av oövervinnerlighet under styrkepasset, som om energin aldrig skulle ta slut. Börjar jag med styrketräning går det mycket sämre att ta i. Allra sämst om jag har ätit innan också - då går det knappt att ta i alls. Småhungrig, tom mage och konditionstränad, då går det däremot nästan alltid utan undantag väldigt bra.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 17:08   #13
Saikyou
Registered User

Saikyous avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Säg det åt dig själv, inte åt andra. Jag orkar mer på styrketräningen efter konditionsträning, inte tvärtom. Tränar jag kondition före, infinner sig en känsla av oövervinnerlighet under styrkepasset, som om energin aldrig skulle ta slut. Börjar jag med styrketräning går det mycket sämre att ta i. Allra sämst om jag har ätit innan också - då går det knappt att ta i alls. Småhungrig, tom mage och konditionstränad, då går det däremot nästan alltid utan undantag väldigt bra.
Kan väl bero på konditionen men det du nämner låter som uppvärmning både psykiskt och fysiskt, och värma upp kan man göra utan att springa. Sen om du behöver springa för att värma upp psykiskt för att få din känsla av oövervinnerlighet är en annan sak. Sen så skrev jag det pga

Citat:
Ursprungligen postat av PiNG. Visa inlägg
Alla säger att jag ska lägga det efter styrkepasset men då hade jag fan inte kommit runt banan...
Jag vet inte, jag är rätt säker på vad ifrån han skrev att han inte har samma gud-kondition som du har grub som värmer upp inför styrketräningen med ett konditionspass iallafall och därför tycker jag det känns rätt självklart att han spenderar all sin energi på styrketräningen ifall han inte löper innan. Men vem vet, kanske du linkar till någon forskning där konditionsträning innan styrketräningspass ökar din energi men jag tar den risken Sen så skrev jag du, inte alla
Gammal 2007-08-28, 17:26   #14
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
låter som uppvärmning
Nej, jag pratar om ett riktigt konditionspass. Samma fenomen upplevs av flera jag tränat. Alltså bör man inte säga till någon annan hur han eller hon kommer att reagera, i förväg.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 18:12   #15
Saikyou
Registered User

Saikyous avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Nej, jag pratar om ett riktigt konditionspass. Samma fenomen upplevs av flera jag tränat. Alltså bör man inte säga till någon annan hur han eller hon kommer att reagera, i förväg.
Citat:
låter som uppvärmning
Citat:
du har grub som värmer upp inför styrketräningen med ett konditionspass
Inte sagt att du pratar om nåt annat heller, var mer en indirekt fråga då jag sa att det låter som det ^^ Det han skrev var att han inte orkar med konditionspasset efter styrketräning, endast före. Jag vet inte hur du tar det, men hade han haft detta fenomen så tror jag han hade inkluderat det när han skrev det om man tänker på textens innehåll så utgick ifrån att han inte har det då det bara är enligt han en fråga om kondition men såklart, endast han som vet det

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.