Jag ska förmodligen gå en utbildning på 5 månader vilket resulterar i att jag blir asfaltsläggare och garanterat jobb.
Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet eller vet mycket om yrket. Vad jag förstått så är det ju säsongsbetonat, mycket slit o långa dagar men helt okej betalt.
Säsongsbetonat = Jävligt varmt iom att den svenska sommarn inte är vad den var på 90-talet (regning och med väldigt växlande väder)
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
jag sommarjobba med skiten ett år och det var ingen lek.. gick iofs med skyffel o kasta ut asfalten. varmt, stressigt och jävligt tungt tyckte jag att det var iaf. Det nya är väl att man ska jobba in timmarna man går hemma på vintern nu också så det blir nog en del långa dagar. pejjen ska va bra vad jag har hört
jag sommarjobba med skiten ett år och det var ingen lek.. gick iofs med skyffel o kasta ut asfalten. varmt, stressigt och jävligt tungt tyckte jag att det var iaf. Det nya är väl att man ska jobba in timmarna man går hemma på vintern nu också så det blir nog en del långa dagar. pejjen ska va bra vad jag har hört
aja men det är väl skönt att slita lite=) för bra pengar sliter jag gärna 12-14 timmar per dag hehe.
"Beläggningsarbetare"
Å herre jävlar, vad fina namn vi hittar på
Snart heter väl snickare, "Träbyggnadstekniker"
Plåtslagare=Plåtberedningstekniker
Rörmokare=Rörtekniker
"Beläggningsarbetare"
Å herre jävlar, vad fina namn vi hittar på
Snart heter väl snickare, "Träbyggnadstekniker"
Plåtslagare=Plåtberedningstekniker
Rörmokare=Rörtekniker
Kalla det för vad det är! Ingen tar illa vid
Vi som är i branschen säger beläggningsarbetare. Att folk utanför branschen tror att det enda de gör är att köra asfalt kan vi leva med. Snickare? Inredningssnickare? Byggnadssnickare? Finsnickare? Möbelsnickare? Allihop är snickare - men det blir onekligen lättare att hålla isär kompetenserna om man använder rätt beteckning. Själv är jag timmerman. Timmermän och snickare samlas ihop under beteckningen träarbetare.
På samma sätt finns flera olika inriktningar inom både plåt och VVS, men eftersom alla hantverksyrken innefattar så oerhört många specialiteter finns det också olika namn på olika yrkeskategorier.