Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-29, 21:11   #1
Emil_Larsson
Registered User

Emil_Larssons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Tråkigaste/dåligaste jobb(en)

Vad är enligt DIG tråkigaste jobbet. Det betyder ju inte att te.x skogshuggare är ett dåligt jobb för dig men för en annan kanske.

Själv tänkte jag på detta då jag praktisera på ett cafe/restaurang hur tråkigt det måste vara att jobba som kockerska/kock eller mattant i en skolmatsal te.x .. Liksom maten är redan förordnad att idag ska vi göra pasta imorgon göra soppa, stå timme efter timme under tiden då dom jobbar i köket och bara mala på med ny mat hela tiden, diska, städa osv.. Fyfasiken vad tråkigt det ser ut/känns. Då jag praktisera fick jag diska i 1,5 timme, det var inte skoj ska jag säga er.

Städare kan inte heller vara speciellt kul.

Nå, vad tycker ni?
Gammal 2006-11-29, 21:15   #2
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Har sommarjobbat och hoppas in som lokalvårdare när jag pluggade på gymnasiet. Har nog aldrig träffat någon annan kille som erkänt att han haft ett liknande jobb. Själva lönen var det inte fel på egentligen, var väl runt 85 kr som 18-åring, var ju inte alls fel. Visst inte skitbra betalt, men dom flesta kompisarna hade väl inte mycket högre eller inte alls högre. Dessutom om man har tur och får jobba kommunalt så kan det vara riktigt lökigt.

Nackdelarna är det självklart, städa toaletter och allmänt skitjobb. Blir ju inte direkt som att städa hemma, där halva arbetet är nästan plocka bort all skit så man kan komma åt att städa, som lokalvårdare blev det ju mest moppa, städa toaletter ev. ibland gå in och damma lite kontor och sånt, men regeln där brukar ju vara att man inte får flytta på något. Med tanke på hur grisigt dom flesta hade det på sina bord så kom man inte åt något så blev inte så mycket städat än golvet där. En annan fet nackdel kan vara jobbarkompisarna, jag hade i princip bara medelålders kärringar (och äldre). En del av dom riktigt arga på livet.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:16   #3
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Köra buss/lastbil/budbil osv.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:17   #4
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Baan: När du va 18 och städade hade du lika hög lön som jag har nu 22år och jobbar i patrull...
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:18   #5
Snake
Banned User

Snakes avatar

Reg.datum: Feb 2005
Har monterar lysrörsarmaturer. Skruva, popnita, skruva, popnita etc etc Självmordstankar.
Snake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:20   #6
jenny
Registered User

jennys avatar

Reg.datum: Jun 2006
I P3s Christer (tror jag) hade de en punkt som heter spik i foten där man skulle ringa in om man ville tävla om att ha Sveriges värsta sommarjobb. Jag tyckte han som städade i en porrbiograf hade värsta jobbet men tanke på vad han var tvungen att städa upp.
jenny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:21   #7
mathor
Banned

mathors avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag har plastat in filmkartonger åtta timmar om dagen på ett filmlager. En spak att dra i. För det fick jag 115:-/h.
mathor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:22   #8
Magnus
Registered User

Reg.datum: Nov 2001
Vården alltså?... låter lågt 85kr om du nu har det hur är det möjligt?
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Baan: När du va 18 och städade hade du lika hög lön som jag har nu 22år och jobbar i patrull...
Magnus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:26   #9
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Om du menar vården så jobbade jag lustigt nog med en f d undersköterska som hävdade att hon fick jobba ihjäl sig för ingenting alls (pengarmässigt) och som tyckte lokalvårdarjobbet var mycket bättre.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:27   #10
ante
Tränar inga zoner!

antes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Lika låg lön menar du väl?

Själv skulle jag inte vilja vara programmerare. Kan inte tänka mig ett mer tråkigt jobb än att sitta vid en dator hela dagen och lösa den sortens problem.

Lastbilschaufför kan inte heller vara vidare stimulerande.
Gammal 2006-11-29, 21:30   #11
jontahontas
Registered User

jontahontass avatar

Reg.datum: Sep 2005
Plasta in filmer 8 timmar om dagen lät fruktansvärt. Speciellt om det är såsom jag uppfattade det, dvs du kan inte prata med någon, du måste hela tiden fokusera på ditt arbete och ditt arbete är FETT hjärndött.
jontahontas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:30   #12
Johan86
Registered User

Johan86s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Att arbeta på däckfirma. Fy fan vilken skitjobb. Det är nog det tråkigaste jobbet. Många många tunga lyft, stressigt, skitigt Jag skulle många gånger hellre skura golv på mcdonalds
Johan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:32   #13
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Ursprungligen postat av ante

Själv skulle jag inte vilja vara programmerare. Kan inte tänka mig ett mer tråkigt jobb än att sitta vid en dator hela dagen och lösa den sortens problem.

Alla är inte kreativa helt enkelt, vissa trivs bättre med mock-spaden i vänstran.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:34   #14
ante
Tränar inga zoner!

antes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Alla är inte kreativa helt enkelt, vissa trivs bättre med mock-spaden i vänstran.
Nej, visst är det så.
Men 85kr/h är ändå inte en lön som man skapar en god tillvaro på.
Gammal 2006-11-29, 21:36   #15
Empe
Registered User

Empes avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ante

Som programmerare får man iallafall tänka.
Jobb där man bara gör måste vara det tråkigaste. Typ sköta en maskin på en industri.
Tacka vet jag hantverkaryrken eller ett jobb där man måste vara kreativ och tänka till ordentligt. Där ena dagen inte är den andra lik. Lastbilschaufför är nog inte heller så tråkigt som många tror. En bekant till mig kör lastbil, precis som hans pappa och bror också gör. De trivs bra som fan med det.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:55.