Nej.
Jag tror alla som gör träningen till sitt 'liv'/låter det uppta en stor del mer eller mindre, gör det för att få slukas i något och komma
bort, so to speak(ävenom det inte erkänns av alla) målen sätts upp av ett psyke mkt påverkat av hög-känslan, man vill kämpa, hitta ett syfte i ett liv som man kanske tycker saknar lite av den varan. Undermedvetet såklart till stor del, så egentligen håller inte ens jag med om min egen åsikt, men jag är övertygad om att detta är fallet med alla som går till överdrift med saker. Ett drag som går hand i hand med intelligens? - nej.
Och en överdrift är det, ävenom vi som pysslar med skiten inte tycker det. Allt är relativt. Men de riktigt hängivna offrar/väljer (indirekt) bort andra delar av livet för att kunna ägna sej fullt till sin passion. Dessa andra saker som sätts åt sidan, allt från sociala möten till att utveckas som person på andra plan, är viktigare för ett fullgott liv än den träningsfrälste inser/intalar sej. - Inte heller intelligent.
Sen är min observation att just gym är mer tätbefolkade av blåsta individer än andra platser.. (kanske lååååga på kålisar? jak vet icke

)
Fan så negativ jag låter
hungrig!!