Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-04, 17:42   #1
Bolio
Förhudsuppviglare

Bolios avatar

Reg.datum: May 2004
Är styrketränande folk dummare än medel?

Tycker ni det mina Allans och herrar? Är vi som tränar verkligen dummare än medelsvensson? När jag först joinade kolozzeum tyckte jag att ni var dumma i huvudet allihopa. Nu inser jag att medeltränande människan är fett smart. Kanske därför att folk som tränar i regel är mer ambitiösa. Vad tycker ni?
Bolio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 17:45   #2
dared
Know what im sayin´?

dareds avatar

Reg.datum: Oct 2001
Jag tror människor som tränare kan vara snäppet smartare. Inte så många White Trash som tränar, och de är oftast dem osmartaste människorna.
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 17:50   #3
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
De verkligen intelligenta människorna jag känner tränar inte mer än att de går promenader för att behålla hälsan och för att det är skönt. Drar inga slutsatser av det dock, jag tror man skulle få svårt att få bra förklaringsgrad på korrelationen mellan intelligens och träning.
Gammal 2006-08-04, 17:54   #4
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Pratar vi intelligens i traditionell betydelse (IQ) så är det nog ingen skillnad. Däremot så bör personer som är smarta på riktigt inse vikten av att träna och förstå hur det gynnar deras liv. En investering som kräver en aning disciplin men ger rejäl avkastning.

Sen har vi ju alltid de som tränar enbart för att lägra brudar eller att få olla jwzrds näsa. Deras intelligens är oftast förbannat låg.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 17:55   #5
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Hur många biffar har fått nobelpriset? Just det.
Gammal 2006-08-04, 17:59   #6
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
På gymmet finns det allt för mycket nollor som går dit och tror de ska vara Arnie direkt de kastar upp hanteln i luften för att medlet ska ligga speciellt högt. Däremot tror jag att individer som siktar på att utveckla sin träning genom att t.ex. ställa frågor på ett forum hamnar över medel, genomsnittligt sett. Bara att slå på en dator och skriva in en adress eliminerar ju de värsta fallen - och höjer på så vis den genomsnittliga tankekraften :>
Gammal 2006-08-04, 18:09   #7
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Pratar vi intelligens i traditionell betydelse (IQ) så är det nog ingen skillnad. Däremot så bör personer som är smarta på riktigt inse vikten av att träna och förstå hur det gynnar deras liv. En investering som kräver en aning disciplin men ger rejäl avkastning.
Det finns så många aspekter på att träna, och visst kan det anses vara "smart" att röra på sig till viss del, men eftersom dte är ett styrketräningsforum så tror jag många av oss gått över gränsen till träning för att må bättre till träning för att uppnå specifika mål där man kanske inte alls mår bättre. Särskilt inte om man lyckas paja ryggen eller skada sig för att man ville se ut som en belgian blue. Det blir lite svårare att svälja att sådana individer, som jag, skulle vara intelligenta och därför spenderar många timmar på gymmet

On topic, nej tränande människor är blåsta. Mer seriöst tror jag inte det skiljer från medel om vi får räkna med alla som håller på med någon sorts träning, eller mer specifikt styrketräning på någon nivå.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 18:14   #8
LAR
Banned User

LARs avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Dumleman
Hur många biffar har fått nobelpriset? Just det.
hahaha!
LAR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 18:28   #9
tomccc
Kärlek

tomcccs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av dared
Jag tror människor som tränare kan vara snäppet smartare. Inte så många White Trash som tränar, och de är oftast dem osmartaste människorna.
Du tränar alltså....inte?
tomccc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 18:36   #10
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Nej, jag skulle tro att det finns ungefär lika stor andel smarta/intelligenta/begåvade/kloka(dumma/obildade/korkade människor där som överallt annars. Argumentet att smarta människor fattar vikten av att träna köper jag bara så länge definitionen hålls väldigt vid. Man böhöver definitivt inte tillbringa 20 timmar i veckan på gymmet för den fysiska hälsans skull.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 18:52   #11
internethjälten
Registered User

internethjältens avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag var för dum för att få några kompisar så jag
fick söka trygghet och närhet på gymmet, ångrar
mig inte.
internethjälten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 19:03   #12
Diana
Källargymdelägare

Dianas avatar

Reg.datum: Jan 2003
Nej.

Jag tror alla som gör träningen till sitt 'liv'/låter det uppta en stor del mer eller mindre, gör det för att få slukas i något och komma bort, so to speak(ävenom det inte erkänns av alla) målen sätts upp av ett psyke mkt påverkat av hög-känslan, man vill kämpa, hitta ett syfte i ett liv som man kanske tycker saknar lite av den varan. Undermedvetet såklart till stor del, så egentligen håller inte ens jag med om min egen åsikt, men jag är övertygad om att detta är fallet med alla som går till överdrift med saker. Ett drag som går hand i hand med intelligens? - nej.

Och en överdrift är det, ävenom vi som pysslar med skiten inte tycker det. Allt är relativt. Men de riktigt hängivna offrar/väljer (indirekt) bort andra delar av livet för att kunna ägna sej fullt till sin passion. Dessa andra saker som sätts åt sidan, allt från sociala möten till att utveckas som person på andra plan, är viktigare för ett fullgott liv än den träningsfrälste inser/intalar sej. - Inte heller intelligent.

Sen är min observation att just gym är mer tätbefolkade av blåsta individer än andra platser.. (kanske lååååga på kålisar? jak vet icke )

Fan så negativ jag låter hungrig!!
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 19:04   #13
Sonny
Jag är hårdrockare

Sonnys avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag tror att det finns dumma och smarta människor i de flesta kretsar.

Kolozzeum Black Metal Mafia
Sonny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 19:13   #14
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
Jag tror många som tränar och gör framsteg tränar upp självdisciplin, mental fokus, lär sig mer saker och att man applicerar den attityden på övriga livet också. Så ja, en DEL av tränande människor är smartare än genomsnittet tror jag iaf.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 19:17   #15
Spannmål
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Jag tror att det finns dumma och smarta människor i de flesta kretsar.
Nej, i alla kretsar finns det enbart dumma eller smarta människor.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.