2011-08-20, 22:12
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
14 års (miss?)bruk! Brukar du?
Ja, det är alltså den berömda kesellan (el kvargen för den Lidl-frälste). 14 års trogen tjänst för min del! Undrar just hur mkt som passerat genom denna arma kropp.. :P Gick igenom gamla papper, ut ramlade detta.. och en massa flashbacks!
Som tex..
..hur jag när vi fick 200 sidor att skriva ut på skolans skrivare, använde dessa till att skriva ut livsmedelsverkets näringstabeller från teh internet..
..att det kändes lika pinsamt att köpa en bodytidning, som att köpa en porrtidning, el kondomer, så när jag väl hade bestämt mig så köpte jag alla 3 samtidigt! (det kvittot sparade jag tyvärr inte, var nog inte kvar i butiken för att hinna få det i handen ens.. men minns kiosken i blge där det inhandlades. Mitt enda besök där!).
..känslan när instruktören, då jag på darriga ben tagit mig till gymet, punkterade mina muskeldrömmar genom att säga att eftersom jag inte tränat tidigare, så var det liksom ingen idé.. Att det var under tidiga tonåren man byggde upp sig, och jag skulle i princip inte ha ngt muskelminne eftersom jag inte sportat, så tja.. men visst, lite benspark kunde jag väl köra om jag ville - typ.. (swosh så var jag tillbaks i aerobicssalen).
Bra att jag gjorde ett nytt försök ngt år senare, grävde djupare i kesellan & thank internet for free pRon!
Såå.. dina minnen? Kvittar om det är kvitton, kesella el gym - låt oss vara lite nostalgiska nu..!
|
|
|
2011-08-20, 22:18
|
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
sjukt att kesellan kostade typ lika mycket 97 som idag!
|
2011-08-20, 22:25
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Det här får mig att undra om du är typen som har hela hemmet fyllt med gamla dagstidningar - sådär att det står staplat upp till taket med snirkliga gångar mellan badrum och sovrum.
Ett 14 år gammalt kvitto på matvaror... jelp?
|
|
|
2011-08-20, 22:36
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Det här får mig att undra om du är typen som har hela hemmet fyllt med gamla dagstidningar - sådär att det står staplat upp till taket med snirkliga gångar mellan badrum och sovrum.
Ett 14 år gammalt kvitto på matvaror... jelp?
|
Nix, inget sånt.. (mitt hem är snarare tvärt om, lite för tomt). Däremot så hittade jag mina gamla pärmar här hos mina föräldrar (de bor på 280 kvadrat varav förrådet är.. pärmrikt..). Pärmen är från första egna lyan och prydligt hade jag konsumentverkets beräkningar för hur mkt man skulle spendera på vad under en flik. Sparade alla kvitton 1a mån för att se hur jag låg till helt enkelt. Nu tömda på allt utom betyg etc, men så trillade detta kvitto kvar och jag minns allt.. Hur "proteinperkrona" blev ett begrepp osv..:P
Dock är det lite fascinerande att jag då som outbildad på sommarlovet hade fått ut lika mkt/mån som i dag genom arbete på knivfabrik.. Visserligen med övertid och ackordlön (jag var snabb..  ), men iaf!
|
|
|
2011-08-20, 22:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2011-08-20, 22:54
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
åhhh den där är så god
|
|
|
2011-08-20, 23:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
+
|
|
|
2011-08-20, 23:17
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av krellik
+

|
Åhh, the memoriees!  För örebroare kan jag roa er med att nämna att jag försökte korsa svartån med en rygga med 32 burkar tonfisk från Ö&B (låg vid ökk ungefär, då iaf, pallade gå via stan utan tänkte ut en "genväg" då jag skulle mot hka - men så var det ju ngn jäkla å ivägen..).
Shit vad jag måste framstått som crazy catlady..  Med ryggan envist i vattenbrynet letandes stället att komma över.
|
|
|
2011-08-20, 23:46
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Nix, inget sånt.. (mitt hem är snarare tvärt om, lite för tomt). Däremot så hittade jag mina gamla pärmar här hos mina föräldrar (de bor på 280 kvadrat varav förrådet är.. pärmrikt..). Pärmen är från första egna lyan och prydligt hade jag konsumentverkets beräkningar för hur mkt man skulle spendera på vad under en flik. Sparade alla kvitton 1a mån för att se hur jag låg till helt enkelt. Nu tömda på allt utom betyg etc, men så trillade detta kvitto kvar och jag minns allt.. Hur "proteinperkrona" blev ett begrepp osv..:P
Dock är det lite fascinerande att jag då som outbildad på sommarlovet hade fått ut lika mkt/mån som i dag genom arbete på knivfabrik.. Visserligen med övertid och ackordlön (jag var snabb..  ), men iaf! 
|
Ah, okej. Då är jag inte rädd för dig längre.
|
|
|
2011-08-21, 04:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Åhh, the memoriees!  För örebroare kan jag roa er med att nämna att jag försökte korsa svartån med en rygga med 32 burkar tonfisk från Ö&B (låg vid ökk ungefär, då iaf, pallade gå via stan utan tänkte ut en "genväg" då jag skulle mot hka - men så var det ju ngn jäkla å ivägen..).
Shit vad jag måste framstått som crazy catlady..  Med ryggan envist i vattenbrynet letandes stället att komma över.
|
HAHAHAH jag gjorde nåt liknande runt 1996-1997.. kommer ihåg för tjejen jag var ihop med då höll på o dö av andnöd pga lukten. Gick helt sonika ner till lokala Prix.. vet inte om det hette Domus då.. men iaf.. köpte 80 burkar tonfisk i vatten och släpade kundvagnen hela vägen hem(iofs bara 200 meter, men uppförsbacke). Sen åt jag: (En burk tonfisk+ris+några skivor rå lök) 4-5 ggr om dagen tills skiten va slut. Luktade dött katt kadaver i truten enligt tjejen. Vart inte mycket "action" den månaden men vad gjorde man inte för att vara opti med näringen och träningen på den tiden. Hade ett uppehåll från tonfisk på ca 10 år efter den upplevelsen kan jag säga.  Nu äter jag endast tonfisk om den ingår i nån maträtt/sallad.
|
|
2011-08-21, 08:52
|
|
|
Registered User
|
Fanns det en gilla-knapp skulle jag trycka på den
|
|
|
2011-08-21, 11:14
|
|
|
Ordvitz mon frère
Reg.datum: Oct 2002
|
Gammalt kvitto ser jag, en kvarglömma
|
|
|
2011-08-21, 12:03
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Ah, okej. Då är jag inte rädd för dig längre. 
|
 Det är ju nu du SKA bli rädd.. Mina föräldrar och deras fritzlkällare med pärmar från svumma tider.
(vilket även kan påvisa grunden till min aversion mot pedanter, no love där inte. Varför jag myser lite i röra numer, smuts är inte mysigt, men röra.. åh.. relaxed, ickeanalt myyyys...  )
Rädd, räddare.. räddast?
|
|
|
2011-08-21, 12:07
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Explosiven
HAHAHAH jag gjorde nåt liknande runt 1996-1997.. kommer ihåg för tjejen jag var ihop med då höll på o dö av andnöd pga lukten. Gick helt sonika ner till lokala Prix.. vet inte om det hette Domus då.. men iaf.. köpte 80 burkar tonfisk i vatten och släpade kundvagnen hela vägen hem(iofs bara 200 meter, men uppförsbacke). Sen åt jag: (En burk tonfisk+ris+några skivor rå lök) 4-5 ggr om dagen tills skiten va slut. Luktade dött katt kadaver i truten enligt tjejen. Vart inte mycket "action" den månaden men vad gjorde man inte för att vara opti med näringen och träningen på den tiden. Hade ett uppehåll från tonfisk på ca 10 år efter den upplevelsen kan jag säga.  Nu äter jag endast tonfisk om den ingår i nån maträtt/sallad.
|
Jag var på date, det blev sent.. min mage började kurra.. jag kände mig sjukt opti vid tidpunkten.. killen frågade om jag inte skulle ha en macka iaf? Han kunde fixa te.. "Har du tonfisk?" frågade jag. Vilket ledde till en diskussion, där torrbollen var jag och han var sur och blueballsfrustrerad och typ körde ut mig med orden "du får FAN ingen tonfisk iaf..!". Sedan ville jag lappa ihop det hela med att käka pizza ihop ngn dag senare. Var totalinställd på pizza. I can do it!  Han kom hem till mig, totalinställd på att ligga. Jag ville visa mig seriös (men ville ligga) så blev inget ligga - han gick. Hade jag haft balls hade jag inte låtit honom gå - och hade han ändå dragit så hade jag haft bluaste ballsen ever. (Det sjuka är att jag drömde om honom inatt, kanske pga tonfiskminnen här i tråden innan sömn).
Vi kan konstatera : ju mer tonfisk desto sämre ligga.
|
|
|
2011-08-21, 12:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
..att det kändes lika pinsamt att köpa en bodytidning, som att köpa en porrtidning, el kondomer, så när jag väl hade bestämt mig så köpte jag alla 3 samtidigt! (det kvittot sparade jag tyvärr inte, var nog inte kvar i butiken för att hinna få det i handen ens.. men minns kiosken i blge där det inhandlades. Mitt enda besök där!).
|
HAhahaha! Dog av skratt, mindre pinsamt att köpa alla tre? 
Om en tjej hade köpt bodytidning och kondomer hade jag "thought to myself, WTF!"
Vad betyder blueballs? lellan jag hade **** dig samtidigt som du hade ätit tonfisk för du verkar såå schön l0l
Senast redigerad av mattepatte den 2011-08-21 klockan 12:49.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:08.
|

|