Tänkte kolla upp lite hur näringskunninga personer tycker om mjölk och mejeriprodukter.
Personligen har jag på senare tid efter att sett dokumentärer och snackar med en del personer ..samt upptäckt laktoskännslighet
Hursomhelst så tycker jag att mjölk har varit och är extremt överreklamerat.
Här i Västerbotten där Norrmejerier är det "lokala" mejeriet, är reklampådraget något enormt.
Som exempel så har Norrmejerier lyckats få den vanliga svensson att skillja på kosttillskott och gainomax?
Jag måste ge dem fina eloger för deras reklam. De spelar verkligen pefekt på strängarna.
*Ett måste för benskörheten
*Lokalt
*Allt är så otroligt nyttigt
När det gäller benskörheten undrar jag ifall ni har några rapporter gällande hur viktigt det är med vårt otroliga kalciumöverskott?
Jag menar, 95% av världen är laktoskännsliga och dricker inte mjölk, men endock har vi (vad jag hört) bland de sämsta benen i världen.
Ni som också har sett dokumentären om mjölkens makt kanske förstår bättre vad jag säger. De tog blandannat upp att fet mjölk var nödvändigt för barnen som arbetade och hjälpte föräldrarna på åkern.
dessutom innhöll det vitaminer som de inte fick i sig på annat sätt.
I dagens Sverige behöver verkligen inte de små skolbarnen 4 glas FETMJÖLK som vissa skolor erbjuder. Det var enligt dokumentären en stor orsak till övervikt.
Annyhow, någon med mig?