2006-05-07, 17:44
|
|
wohoo kl 00.00!
Reg.datum: Jul 2003
|
Att koppla av
När hinner man med det egentligen?
Blev plötsligt gråtfärdig när jag i ett kort moment of clarity plötsligt insåg att jag inte ens förmår koppla av under mina lediga dagar. För då ska man ju fixa bilen (bara det är ett dubbelt heltidsjobb) , flytta (jag har två boenden för tillfället) tvätta, städa, olja möbler, umgås med familj flickvän vänner och en miljon saker till.
Jobbar skift + helger, dvs ständigt trött och jobbar 6 dagar per vecka. Dessutom har jag i stort sett konstant ont i ryggen, inget farligt säger doktorerna (nån låsning) men det har inte gått över på flera månader, jag kan inte träna och ingen verkar kunna hjälpa mig heller. Skadan kommer btw från jobbet, därför måste jag söka nya jobb vilket är både tidskrävande och jobbigt.
satan vad gnällig jag är, men ärligt talat, ska det vara så här?
Isåfall, hur fan orkar man?
|
|
|
2006-05-07, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
I ditt fall skulle jag säga att du borde variera dig lite (låter som man pratar träning heh), men allvarligt talat låter det inte som du trivs att ha fast schema som du går efter. Gör mer spontana saker, försök ordna det du måste ordna, såsom flytt och det som inte kan vänta, bestäm inga dagar när du måste göra något, låt det komma mer spontant. Det finns ganska många människor som inte trivs med att ha varje dag i veckan i princip planerad, så lek lite med tanken att inte planera så mycket
Själv gillar jag dock att ha viss struktur på dagarna, annars får jag inget gjort. Blir dock också trött om livet känns enformigt, men då är det bara säga stopp och ändra lite på rutinerna eller skita i dom.
|
|
|
2006-05-07, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Hehe jadu, så är livet. Jag undrar också varje dag. Är det meningen att livet ska vara så skit?! Ja det är det. Man ska vänja sig och lära sig gilla det som det är. Gilla läget!
Jag har det tvärtom mot dig och tycker det är lika piss. Jag undrar när jag orkar göra nåt vettigt och inte koppla av. Jag har problem att göra nånting över huvud taget. Men du får helt enkelt priotera bort lite saker för att kunna vila om du känner att det börjar gå över styr. Det är viktigt med vila så man orkar hålla på som du gör livet ut.
|
|
|
2006-05-07, 17:50
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
All respekt åt dom som klarar av att jonglera allt du beskriver på en gång. Jag skulle ärligt talat inte stå ut en vecka.
|
|
|
2006-05-07, 17:52
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Om du börjar med att byta ut det där vita i påsen som du har på bilden mot röka så har du tagit ett stort kliv på vägen!
Nej men allvarligt, du måste fan försöka avsätta lite tid för dig själv, det låter kanske töntigt men det fungerar väldigt bra att meditera, det kan man göra lite varsom närsomhelst, det tar inte speciellt lång tid heller.
Livet är tufft, men man måste försöka avsätta lite tid för sig själv.
2006-05-07, 17:53
|
|
Banned
Reg.datum: Sep 2005
|
Jag känner samma sak men jag tycker att det största orosmomentet är att jag har barn som jag hela tiden måste hålla uppsikt över. Ett fullpackat schema och barn.  .. Laga bilen, klippa gräset, hålla alla med mat, städa, träna (ibland med en unge närvarande såklart), Jobba 2/3 delar av ens vakna tid. På helgen ja då ska man hjälpa farsan med ved eller lägga i båten i sjön och försöka koppla av med lite grillning om det är fint väder. Blir det för lugnt så blir alla jätte rastlösa och vi måste genast hitta på nåt och åka nånstans...
Men nu har jag tagit det lugnt i ett par minuter så det är bäst jag sticker iväg och handlar lite mat.
|
|
|
2006-05-07, 18:13
|
|
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.
Reg.datum: Nov 2004
|
Ta några minuter enbart för dig själv, sätt dig ute i solen och låt tankarna rusa iväg. Det kan ta ett tag innan man slutar tänka på allting som måste göras, men efteråt komemr allting att gå mcyket bättre!
|
|
|
2006-05-07, 18:16
|
|
El Presidente
Reg.datum: Mar 2004
|
[QUOTE=Lasse Kongo]Om du börjar med att byta ut det där vita i påsen som du har på bilden mot röka så har du tagit ett stort kliv på vägen!
HAHAHAHHAHA sick man
|
|
|
2006-05-07, 18:49
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av nemd
Hehe jadu, så är livet. Jag undrar också varje dag. Är det meningen att livet ska vara så skit?! Ja det är det. Man ska vänja sig och lära sig gilla det som det är. Gilla läget!
Jag har det tvärtom mot dig och tycker det är lika piss. Jag undrar när jag orkar göra nåt vettigt och inte koppla av. Jag har problem att göra nånting över huvud taget. Men du får helt enkelt priotera bort lite saker för att kunna vila om du känner att det börjar gå över styr. Det är viktigt med vila så man orkar hålla på som du gör livet ut.
|
Känner igen mig här, men jag tror ärligt talat att latmaskläge är bättre än motsatsen. Även om det inte alls är roligt.
|
|
|
2006-05-07, 18:54
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Man ska jobba för att leva, inte leva för att jobba. Men sen så som du har det nu, kanske är en vändningspunkt i ditt liv? Du hittar nytt jobb, som ger både mer pengar och bättre arbetssituation. Värken släpper, du börjar träna. Du har en hel helg nu för tiden, då du kan gå upp tidigt, därför att du är utvilad efter en hel fredags->lördags natts sömn. Då hinner du träna, olja möbler, klippa gräset och umgås med alla du vill. Sen hinner du säkert ta ett söndagspass på gymmet
|
2006-05-07, 19:29
|
|
MOARR! INC.
Reg.datum: Jul 2004
|
aeh mår redan illa pga allt som väntar nu efter gymnasiet och nu ser man det här  fifan, lider med dig verkligen, verkligen asså
|
|
|
2006-05-07, 19:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Saken är den att det inte är någon som tvingar dig att göra allt det där. Du måste lära dig att prioritera.
|
|
|
2006-05-07, 19:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av devi
Saken är den att det inte är någon som tvingar dig att göra allt det där. Du måste lära dig att prioritera.
|
Japp, DITT liv, DIN tid. Bli lite mer ego.
|
|
|
2006-05-07, 20:27
|
|
wohoo kl 00.00!
Reg.datum: Jul 2003
|
Thanx guys, nu prioriterade jag att vila några timmar, resultat ingen matlåda
Men ni har rätt om prioriteringar, jag tar på mig alldeles för mycket saker att göra. Problemet är ju att det är så mycket man vill (och måste) göra..
Well well så fort jag bytt jobb blir livet en dans på rosor!
|
|
|
2006-05-07, 20:40
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Gör inte allt själv.
Man behöver inte laga bilen, tvätta bilen, byta däck, städa, tvätta etc.
Det kan man köpa. Koncentrera dig på det du tycker är viktigt istället.
Man klarar inte av att göra allt.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18.
|

|