Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-15, 22:14   #1
nyoi
Registered User

Reg.datum: Dec 2005
En nybörjares kost, råd efterfrågas!

Tänkte följa med strömmen och skriva ner hur en typisk dag kan se ut för mig. Har nyligen börjat träna, är 191cm och 75kg nu så vågen måste verkligen belastas lite mer... 16 år förresten.

06:30, FRUKOST: Frebacos müsli/havregryn 1:1, mjölk, apelsinjuice, knäckebröd med messmör.

12:00, LUNCH: Skollunch, har inte så mycket att säga till om. Försöker i alla fall klämma ner så mycket det går, dricker vatten till. Hårt bröd.

17:00, MIDDAG: Mammas mat! Ofta pasta/potatis, och så mycket kött/fisk jag klarar av.

Sedan gymmet på kvällen, en tesked kreatin före. Behöver förslag på kvällsmat, duger müsli/mjölk? Förslag på mellanmål? Det är långt mellan måltiderna här, som jag har förstått det påverkar det blodsockret som sabbar muskeluppbyggnad osv... är jag rätt ute?

Alla svar uppskattas!
nyoi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-15, 22:36   #2
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Reg.datum: Oct 2005

Ät oftare! Kläm in mellanmål mellan varje måltid. Var 3:e timme brukar fungera bra men man får ju styra lite efter dagens aktiviteter.
Försök få i dig någonting i samband med träning, efter eller före men då du äter middag innan så kanske efter är bättre för dig. Och var inte rädd för att äta mycket mat. Är nog vanligt att folk tror att dom äter riktigt mycket men det händer ändå ingenting med vikten. Står man still i vikt så äter man helt enkelt inte tillräckligt mycket.

Ett riktigt bra tips är att leta info och tips här på forumet då här finns mycket värdefull kunskap

Lycka till!
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-15, 22:57   #3
nyoi
Registered User

Reg.datum: Dec 2005
Tack för svaret! Vilken roll spelar det om man äter före respektive efter? Ibland kommer jag ju träna före middag, dock aldrig före lunch. Har börjat äta(i mina ögon) som ett djur, jämfört med vad jag åt innan. Lätt det tredubbla i alla fall.

Förslag på mellanmål då? Ska man ta mackor från skolmatsalen och äta runt 9:30 och 14:30, med vatten till? Frukt? Behöver all hjälp jag kan få...
nyoi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-15, 23:06   #4
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Reg.datum: Oct 2005
Frukt, nyttigt bröd med proteinrikt pålägg etc. funkar utmärkt. Det finns mängder med trådar om mat i samband med träning och mat i allmänhet.

Ex. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...php?t=56073...

Sök lite och läs...det du vill veta finns garanterat..
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:21.