Citat:
Ursprungligen postat av Caixa**
Ok..så..hur övertalar man sin kompis att söka professionell hjälp? Väntar bara på den obligatoriska "Hata!"-blicken och "Du vet inte vad du snackar om!".
Visst, jag kan ta att hon blir sur på mig om det innebär att jag på något sätt kan hjälpa henne att må bättre..
Det känns dock som killen är en av grundorsakerna till hennes beteende. Hon vet att hon är smal men hon vill att han ska reagera på det också. Att han på något sätt ska visa att han bryr sig om henne, sätta stopp och säga: Nej, nu måste du verkligen gå upp i vikt! Helt enkelt få uppmärksamhet från sin pojkvän.. bara mina spekulationer..
|
Men ring och prata med pojkvännen då, om du verkligen bryr dig!
Förklara läget, säg att hon håller på att dö för honom. Ställ honom mot väggen och fråga om han verkligen älskar henne? Gör han inte det kan han sluta komma med direkten.
Försök få henne börja med något nytt roligt att tänka på, oavsett utgången med pojkvännen, sådant kan hjälpa.
Angående att få personen söka proffessionell hjälp. Det är inte så enkelt. Det måste komma inifrån, annars hjälper det nada.
Men om du sakta på något smart sätt får henne att förstå att hon själv behöver hjälp, kan det gå. Lättare sakt än gjort! Du behöver vara listig som en räv...
Ajja lycka till, berätta gärna hur det går sedan. Man hoppas ju att det ska gå bra.