Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-03, 12:30   #1
Hemul
Registered User

Reg.datum: Jun 2014
Panik!

Har legat på ett kaloriunderskott i mer eller mindre 6 mån, har totalt tappat 15 kg men sedan en vecka tillbaka har jag ätit lite väl lite. Har inte ätit dåligt men såpass lite att jag snabbt tappat 2 kg på alltså knappt en vecka. Har känt mig lite tom i kroppen och kände därför att jag skulle "fylla på" och vad händer?

Jag går och köper en kebabpizza och en nuggetstallrik med pommes och lyckas på nå jävla vänster trycka i mig allt. Är helt otroligt proppmätt. Måltiderna var inte små, utan stora turkpizza-storlekar.

Då undrar jag... Hur kommer min kropp reagera på detta? Lär ju ha fått i mig helt sinnessjuka mängder fett från kebaben, osten, pommes, nuggetsen, m.m.

Det jag inbillar mig över är att just för att jag fått i mig mycket fett kommer jag inte att ha "fyllt på" kroppen alls, utan det kommer bara sätta sig som överflödigt fett.
Hemul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 12:31   #2
Hemul
Registered User

Känner mig fet och äcklig.
Gammal 2014-08-03, 12:36   #3
Springer92
Registered User

Reg.datum: Jul 2014
Det kommer inte hända speciellt mkt. Viktuppgång i form av vätska och maginnehåll antagligen. Kommer försvinna ganska fort om du återgår till kaloriunderskott. Väg dig om några dagar får du själv se hur fort det släpper. Själv har jag en sådan "ätardag" i veckan och har legat på samma vikt i säker 3-4år nu.
Springer92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 12:36   #4
Depzon
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Jag tror inte påfyllningen har misslyckats. Det mesta av det du ser visuellt efter måltiden är vattnet som har bundits.
Gammal 2014-08-03, 12:45   #5
Hemul
Registered User

Tror ni detta till och med kan ha varit bra för mig?
Gammal 2014-08-03, 13:01   #6
Depzon
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Hade varit bättre med mindre fett, men det är ju bättre än att fortsätta helt tom. Om du kan förlika dig med vad du har ätit och att det inte rubbar din syn på mat eller rubbar din fortsatta diet så var måltiden bra
Gammal 2014-08-03, 13:38   #7
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Hemul Visa inlägg
Har legat på ett kaloriunderskott i mer eller mindre 6 mån, har totalt tappat 15 kg men sedan en vecka tillbaka har jag ätit lite väl lite. Har inte ätit dåligt men såpass lite att jag snabbt tappat 2 kg på alltså knappt en vecka. Har känt mig lite tom i kroppen och kände därför att jag skulle "fylla på" och vad händer?

Jag går och köper en kebabpizza och en nuggetstallrik med pommes och lyckas på nå jävla vänster trycka i mig allt. Är helt otroligt proppmätt. Måltiderna var inte små, utan stora turkpizza-storlekar.

Då undrar jag... Hur kommer min kropp reagera på detta? Lär ju ha fått i mig helt sinnessjuka mängder fett från kebaben, osten, pommes, nuggetsen, m.m.

Det jag inbillar mig över är att just för att jag fått i mig mycket fett kommer jag inte att ha "fyllt på" kroppen alls, utan det kommer bara sätta sig som överflödigt fett.
Det gjorde dig förmodligen gott fysiskt och dina hjärnspöken är något du bör jobba med.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 14:44   #8
Hemul
Registered User

Får avrunda dagen med något fettsnålt, tonfisk och kvarg, som vilken annan dag som helst egentligen
Gammal 2014-08-03, 15:19   #9
Trapz
Registered User

Trapzs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Jag gick också ner runt 15 kg på ett par månader för några år sen, och jag åt säkert uppemot 0,5 kg choklad en gång i veckan. Kunde vara vilken dag som helst, då jag kände mig sugen så blev det en stor påse lösgodis varav mest choklad vilket innehåller en hel del fett det med.

Spelar absolut ingen roll som helst i slutändan så länge du fortsätter på dieten därefter och inte får det till en vana att trycka i dig massa skräp varje dag.
Trapz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 21:56   #10
0rre
Registered User

0rres avatar

Reg.datum: Feb 2010
Hej,

Jag hade min refeed dag idag. Åt en plusmeny från Max med två extra hamburgare och en lyxmilkshake (äppelpaj). Blev cirka 2400 kcal. Sedan blev det en skål med nötter, choklad och frukt smoothies. Glass, kladdkaka och en pizza blev det på kvällen. Det åts också ett par chocolete chip cookies under dagen. Måste ha hamnat över 5000kcal (Det kan se ut så här för mig när jag inte har fått i mig någon kolhydrat på cirka en månad).

Det är bra psykologiskt och fysiologiskt att äta lite extra ibland. Inte så här som jag har gjort, dock ville jag enbart visa att så kan det se ut för mig. Jag kommer inte vakna imorgon och se en helt annan person i spegeln.
Gammal 2014-08-03, 22:03   #11
joelaxelsson
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Att du ätit två "dåliga" måltider spelar i ett större perspektiv ingen roll. Vad som är mer oroväckande är din relation till mat på det psykiska planet.

Instagram: @joelaxelsson
joelaxelsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-04, 10:08   #12
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Du har deffat ca 188 dagar och du nojjar för en dag. Känn dig stolt istället och ta dig an kampen med dina hjärnspöken som Sheo föreslog.
Gammal 2014-08-04, 11:23   #13
Alltidxx
Banned User

Reg.datum: Jul 2007
Jisses.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-04, 22:17   #14
0rre
Registered User

0rres avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Jisses.
Förklara gärna vad du ville få ut med din kommentar då den kanske hade en mening som jag har lyckats missa.
Gammal 2014-08-04, 23:30   #15
Steckmaestro
Registered User

Reg.datum: Aug 2013
Låter ju bara som du håller på att få anorexia.
Steckmaestro är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.