Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Fördelen med att sikta högt även i ämnen som inte är så intressanta är ju att du utvecklar din studieteknik, diciplin mm. Det har du nytta av sedan vid högre studier.
Att nöja sig med minsta möjliga prestation är ganska avtrubbande.
|
Jo, visst är det så. Men som det är nu så prioriterar jag bort ganska mycket för att sitta och plugga på kvällar och helger. Det känns inte motiverande då jag gör det "utan anledning" om du förstår hur jag menar. Ungefär som att jobba halvtid på ett jobb men få möjligheten att jobba heltid för samma lön.

Men du har helt klart rätt i det du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av Tisu
Det är väl inte så höga ingångskrav på de flesta utbildningarna. Vilken utbildning funderar du över?
|
Ekonomikandidat. De flesta jag sett har antagningskrav på minst 17.0
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Du kan i värsta fall alltid söka en intressant kurs på en "sämre" skola, och sen byta till en bättre för fortsättningskurserna.
|
Har inte möjligheten att flytta så mycket så jag blir tvungen att söka till LTU eller något på distans. Sen tror jag inte att jag tar mig in på någon sämre skola heller även om jag nu lyckas fixa mig ett snitt på 15. Har inte kollat så noggrant vad jag har möjlighet att få. Men om jag har 1650 poäng sen tidigare med ett sitt på 9.75 så känns det inte ut som att det ska gå att höja över 15 med 900 poäng till.