Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-20, 07:40   #1
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Bra sjukgymnast i Västerås?

Har muskelinflammation i höftböjare, och lite allmänt jätteont i muskler kring bäcken/bak - pågått drygt ett år. Har behandlat med diklofenak/voltaren-kurer, men det kommer ständigt tillbaks. Reumatest + röntgen visar inget, däremot "generell inflammation" enligt blodprov sa läkaren.

Vill veta om/hur/vad jag bör träna/stretcha för att komma tillrätta med det här. Läkaren rekommenderade yoga och promenader - men det är då det gör/får ont (dvs statisk belastning m coreinvolvering, gångrörelsen). Styrketräning (lätta vikter ben, normalt övrigt) funkar fint upplever jag. Ska testa spinning, ev simma.

Sååå.. någon som vet någon bra sjukgymnast i mina krokar? Kände inte att den jag gick till fungerade för mig. Tack på förhand!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 08:06   #2
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Jag känner en sjukgymnast i dina krokar. Om hon är bra vet jag inte men hon är stark som få och gillar träning.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 09:14   #3
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Har du postat i skadedelen?

Det är möjligt att källan till problemen sitter någon annanstans än just där du har ont. Min rumbleroller har hjälpt mig en hel del med att få bort diverse smärtor. Var också beredd på att rehabträning kan göra riktigt ont.

/Kötthue
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 09:34   #4
Ame
Friidrott

Ames avatar

Reg.datum: Mar 2005
http://www.ppfysioterapi.se/

Har haft Pentti som lärare på en kurs i idrottsmedicin, speciell person men verkar bra på sitt jobb.
Ame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 10:02   #5
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Jag känner en sjukgymnast i dina krokar. Om hon är bra vet jag inte men hon är stark som få och gillar träning.
Tack för tipset! (Erik, Apalby om ngn hittar tråden o vill ha tips)

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Har du postat i skadedelen?

Det är möjligt att källan till problemen sitter någon annanstans än just där du har ont. Min rumbleroller har hjälpt mig en hel del med att få bort diverse smärtor. Var också beredd på att rehabträning kan göra riktigt ont.

/Kötthue
Min tråd i skadedelen; http://www.kolozzeum.com/forum/showt...=1#post6521913

Ont har jag ju vant mig vid sedan ett år; gick tidigare på idrottsmassage som gjorde tokont - till slut slutade jag där. Han massaerade mkt i just bäcken/rumpa iom att det gjorde så himla ont där - kan massage sätta igång ont el hade det varit idé att fortsätta? Tänker att det kanske gjorde så ont pga inflammation?

Citat:
Ursprungligen postat av Ame Visa inlägg
http://www.ppfysioterapi.se/

Har haft Pentti som lärare på en kurs i idrottsmedicin, speciell person men verkar bra på sitt jobb.
Har inga problem med "speciella" personer; så länge de kan sin sak! Tack för tips!

Gammal 2013-06-20, 10:04   #6
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tack för tipset! (Erik, Apalby om ngn hittar tråden o vill ha tips)
Får förklara att min kompis som själv är sjukgymnast rekommenderade Erik då hon går dit själv

Hålls oss uppdaterade Lellan
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 10:47   #7
SkyA
Registered User

Reg.datum: May 2011
Pentti är bra (iaf på knän och trasiga fotbollspelare), han är förvisso aningen speciell men kan sin sak! Gick till honom för en herrens massa år sen då jag fortfarande bodde i Vässan
SkyA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-17, 12:49   #8
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Får förklara att min kompis som själv är sjukgymnast rekommenderade Erik då hon går dit själv

Hålls oss uppdaterade Lellan
Det blev Erik, idag! 70 minuter, emellanåt dödligt plågsamt "du kommer nog tycka jag är världens elakaste kille" sa han - vilket jag nog gjorde stundtals..

För drygt ett år sedan gick jag på idrottsmassage, han höll alltid på och grejade med min rumpa så jag trodde jag skulle smälla av - nu var den tydligen ännu mer ihoptjorvad för Erik blev förundrat glad över hur lite som krävdes för att jag skulle tokkallsvettas och flåsa som en blåsbälg.

Iaf; muskulaturen är helt fucked up spänd; har konstant anspänd core (ska man tydligen inte ha, inte som jag gör det iaf) och anledningen till att jag får sjukt ont i höfterna är att jag i princip håller mig upprätt och gående med bukmuskler samt höftböjare.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.