Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-05, 19:54   #1
Blaine
Barnmorska

Blaines avatar

Reg.datum: May 2006
4,5 års Kolozzeum-frånvaro: pensionärsboule spelas än.

Det var 4,5 år sedan jag skrev – och läste – ett inlägg på Kolozzeum, och har nu snokat runt lite här igen. Allt är precis som vanligt. Samma medlemmar med samma slags inlägg, jargong och interna humor, med några få nykomlingar som lyckats tuppa sig in i gemenskapen på olika sätt.

Som att bevittna en bingosalong med pensionärer, där alla känner alla och alla vet vad som ska hända, men ändå kommer de tillbaka vid varje tillfälle, för då kanske – bara kanske – något nytt kommer att ske, men ändå överöses en ljuvlig lättnad när allt är som vanligt i stället, ty det innebär ju trygghet och inget behov av att ändra på sig, som kan vara lite ansträngande.

Å andra sidan, varför ändra på ett fungerande koncept, det tycks vara populärt hos gemene man.

Jag är glad så länge pöbeln är glad, bara jag slipper vara en del av den. Fast… Kanske är jag lite avundsjuk längst inne ändock… En slags hatkärlek månne? Någon måste förlösa mig – fram med skalpellen! Men vem kan nå upp till mina högt svävande moln? Gör du ett försök så är det på rätt väg, om inte: SLAKTA DET SVARTA FÅRET SÅ DENNE KAN NÅ FRED! Tack!
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 19:58   #2
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Reg.datum: Jul 2009
Varsågod.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:00   #3
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Skål.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:06   #4
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Lyckades du flytta ifrån åmål också?
Trouble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:07   #5
Nils.R
Klär i skinnrock

Nils.Rs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det spelas boule i bingosalongen
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300

Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
Nils.R är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:09   #6
zeusden1
Starke Adolfs son

zeusden1s avatar

Reg.datum: Oct 2006
Gammal 2013-01-05, 20:11   #7
Fyllot
Banned User

Reg.datum: Jul 2012
Fyllot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:11   #8
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Navelskådning är rätt kul har jag hört. Du borde testa det!
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:19   #9
Grotesk
Hissen går inte alls

Grotesks avatar

Reg.datum: Mar 2005
Best of-material.
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:24   #10
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006

G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:50   #11
Blaine
Barnmorska

Blaines avatar

Reg.datum: May 2006
Vilken brutal slakt! Upprörda forumister från alla håll, med skalpellen i hand – inte för att förlösa mig, snarare att skära upp buken med.

Men det svarta fåret lever än, om än blödande. Men ni har rätt, 'haters gonna hate', och ni alla älskar att hata 'haters', eftersom ni är kärleksfulla och i stället för 'haters' så är ni 'lovers gonna love'-anhängare, inte sant? Ni är ett gott föredöme i denna tråd.

Tillåt mig att småle (som ledartjejen uttryckte det i Ebba och Didrik när hon dansar till Betula). Ni alla styrker endast uppfattningen om att alla på Kolozzeum beter sig lika efter ett tag – ovetande om det själva (hört talas om blinda leder blinda?).

Ni är säkert sådana som använder ordet "troll" i alla sammanhang, skriver "dafuq?", "arrow in the knee"-skämt, postar Internet-memes och skriver "wtf did I just see?" i YouTube-kommentarer. Populism bland ungdomar.

Som ett grannskap som håller ihop i vått och torrt, och när en ny granne flyttar in och utmärker sig på ett udda sätt, då blir alla förvirrade och slår sina huvuden ihop i sann Gustave Le Bon-gruppsykologisk anda för att terrorisera detta offer.

Har vi ingen framtida veterinär här som kan rädda detta får? Försök igen, och denna gång gör mig inte besviken! Vem kan utmärka sig i en grå massa?
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:55   #12
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Vad fiskar du efter? En kram?
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:55   #13
mini_Arnold
Banned User

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine Visa inlägg
Vilken brutal slakt! Upprörda forumister från alla håll, med skalpellen i hand – inte för att förlösa mig, snarare att skära upp buken med.

Men det svarta fåret lever än, om än blödande. Men ni har rätt, 'haters gonna hate', och ni alla älskar att hata 'haters', eftersom ni är kärleksfulla och i stället för 'haters' så är ni 'lovers gonna love'-anhängare, inte sant? Ni är ett gott föredöme i denna tråd.

Tillåt mig att småle (som ledartjejen uttryckte det i Ebba och Didrik när hon dansar till Betula). Ni alla styrker endast uppfattningen om att alla på Kolozzeum beter sig lika efter ett tag – ovetande om det själva (hört talas om blinda leder blinda?).

Ni är säkert sådana som använder ordet "troll" i alla sammanhang, skriver "dafuq?", "arrow in the knee"-skämt, postar Internet-memes och skriver "wtf did I just see?" i YouTube-kommentarer. Populism bland ungdomar.

Som ett grannskap som håller ihop i vått och torrt, och när en ny granne flyttar in och utmärker sig på ett udda sätt, då blir alla förvirrade och slår sina huvuden ihop i sann Gustave Le Bon-gruppsykologisk anda för att terrorisera detta offer.

Har vi ingen framtida veterinär här som kan rädda detta får? Försök igen, och denna gång gör mig inte besviken! Vem kan utmärka sig i en grå massa?
mini_Arnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 21:37   #14
Dav0d
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
4½ år, har det gått så länge sen man såg ett inlägg från dig. Jäklar. Personligen har jag lyckats stänga ner facebook i 3 månader nu, men kolozzeum kan inte försvinna i mer än en månad innan jag är tillbaka.
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 22:14   #15
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Kim-jong Ill, min bror. Är det du?
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:41.