4,5 års Kolozzeum-frånvaro: pensionärsboule spelas än.
Det var 4,5 år sedan jag skrev – och läste – ett inlägg på Kolozzeum, och har nu snokat runt lite här igen. Allt är precis som vanligt. Samma medlemmar med samma slags inlägg, jargong och interna humor, med några få nykomlingar som lyckats tuppa sig in i gemenskapen på olika sätt.
Som att bevittna en bingosalong med pensionärer, där alla känner alla och alla vet vad som ska hända, men ändå kommer de tillbaka vid varje tillfälle, för då kanske – bara kanske – något nytt kommer att ske, men ändå överöses en ljuvlig lättnad när allt är som vanligt i stället, ty det innebär ju trygghet och inget behov av att ändra på sig, som kan vara lite ansträngande.
Å andra sidan, varför ändra på ett fungerande koncept, det tycks vara populärt hos gemene man.
Jag är glad så länge pöbeln är glad, bara jag slipper vara en del av den. Fast… Kanske är jag lite avundsjuk längst inne ändock… En slags hatkärlek månne? Någon måste förlösa mig – fram med skalpellen! Men vem kan nå upp till mina högt svävande moln? Gör du ett försök så är det på rätt väg, om inte: SLAKTA DET SVARTA FÅRET SÅ DENNE KAN NÅ FRED! Tack!
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Vilken brutal slakt! Upprörda forumister från alla håll, med skalpellen i hand – inte för att förlösa mig, snarare att skära upp buken med.
Men det svarta fåret lever än, om än blödande. Men ni har rätt, 'haters gonna hate', och ni alla älskar att hata 'haters', eftersom ni är kärleksfulla och i stället för 'haters' så är ni 'lovers gonna love'-anhängare, inte sant? Ni är ett gott föredöme i denna tråd.
Tillåt mig att småle (som ledartjejen uttryckte det i Ebba och Didrik när hon dansar till Betula). Ni alla styrker endast uppfattningen om att alla på Kolozzeum beter sig lika efter ett tag – ovetande om det själva (hört talas om blinda leder blinda?).
Ni är säkert sådana som använder ordet "troll" i alla sammanhang, skriver "dafuq?", "arrow in the knee"-skämt, postar Internet-memes och skriver "wtf did I just see?" i YouTube-kommentarer. Populism bland ungdomar.
Som ett grannskap som håller ihop i vått och torrt, och när en ny granne flyttar in och utmärker sig på ett udda sätt, då blir alla förvirrade och slår sina huvuden ihop i sann Gustave Le Bon-gruppsykologisk anda för att terrorisera detta offer.
Har vi ingen framtida veterinär här som kan rädda detta får? Försök igen, och denna gång gör mig inte besviken! Vem kan utmärka sig i en grå massa?
Vilken brutal slakt! Upprörda forumister från alla håll, med skalpellen i hand – inte för att förlösa mig, snarare att skära upp buken med.
Men det svarta fåret lever än, om än blödande. Men ni har rätt, 'haters gonna hate', och ni alla älskar att hata 'haters', eftersom ni är kärleksfulla och i stället för 'haters' så är ni 'lovers gonna love'-anhängare, inte sant? Ni är ett gott föredöme i denna tråd.
Tillåt mig att småle (som ledartjejen uttryckte det i Ebba och Didrik när hon dansar till Betula). Ni alla styrker endast uppfattningen om att alla på Kolozzeum beter sig lika efter ett tag – ovetande om det själva (hört talas om blinda leder blinda?).
Ni är säkert sådana som använder ordet "troll" i alla sammanhang, skriver "dafuq?", "arrow in the knee"-skämt, postar Internet-memes och skriver "wtf did I just see?" i YouTube-kommentarer. Populism bland ungdomar.
Som ett grannskap som håller ihop i vått och torrt, och när en ny granne flyttar in och utmärker sig på ett udda sätt, då blir alla förvirrade och slår sina huvuden ihop i sann Gustave Le Bon-gruppsykologisk anda för att terrorisera detta offer.
Har vi ingen framtida veterinär här som kan rädda detta får? Försök igen, och denna gång gör mig inte besviken! Vem kan utmärka sig i en grå massa?
4½ år, har det gått så länge sen man såg ett inlägg från dig. Jäklar. Personligen har jag lyckats stänga ner facebook i 3 månader nu, men kolozzeum kan inte försvinna i mer än en månad innan jag är tillbaka.