Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-17, 13:40   #1
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Roliga historier från våra liv.

Tänkte att vi skulle dela med oss av roliga historier, som helst är sanna då (ryss!)

Skrev nyss ner den här på engelska, orkar inte skriva om den men hoppas det framgår.

When I was younger I used to hang out with my cousin, who was 18 at the time, our friend Patric, whom we called Pata, and another friend of ours named Hampus. Pata was this huge, naturally extremely strong guy, who benched 115 kg or 250 lbs on his first try only being 15 years old, I kid you not. He could lift me by my throat up into the air with his one straight arm. Anyway, we were cruising in a nearby town, drinking, except for my cousin, who was driving the car, which was Patas. I was in the back right seat, Hampus in the back left and Pata in the front right(remember this!). For whatever reason, Hampus got really, really drunk, and started yelling at people outside the car, like really mean things. Pata got concerned and told him to stop it, not wanting a brick through the window or whatever.
Hampus stopped for a few minutes, but then started going at it again. By the fourth time, Pata got angry and they got in a little bit of an argument, where Pata said Hampus would have to walk home if he didn't shut the fuck up, pretty much. Hampus was really drunk, and started apologizing like really drunk people do; worrying if they were still friends and what not, and repeating "I'm sorry". Pata said it was alright, "just stop it, alright?" clearly annoyed however. Hampus kept saying "I'm sorry, I'm sorry". It chilled out.
However, literally 50 metres down the road, going really slow, or 150 feet, Hampus had started passing out. He realized that he was about to spill his beer, which was just newly opened. The windows in the back didn't open, so whenever we had to throw something out, we'd hand it to Pata. I guess Hampus didn't want to disturb Pata, so he just attempted to throw it out through his window (Pata's). But his the inside of the car, that thing that separates the window, bouncing the can right into Pata's head, which fucking hurts, I can tell you, and getting beer ALL OVER him. Pata turned and looked back at Hampus with the blackest eyes and most cold, deadly glance I've ever seen this 6'4 260 lbs super strong guy do. Hampus, now with an expression of true panic, whispered "I'm sorry"
I don't know why, but to me it was just such an extremely funny situation, as it would probably seem to Pata as if Hampus had just thrown the can right at his head just for the fuck of it.
Gammal 2013-01-17, 15:29   #2
Mago
pot of tea? (_)IO

Magos avatar

Reg.datum: Sep 2003
En lång historia om ett berg.

Vi var ett gäng killar, tjugo-nånting år gamla, i Tokyo och semestrade i tre veckor. Under tiden vi var där så fick vi ett infall att vi borde bestiga Mount Fuji. Ingen av oss hade någonsin bestigit ett berg och de flesta var totalt otränade. Vi googlade lite snabbt och man kunde åka buss upp till 2300 m höjd för att sedan för egen maskin ta sig den sista biten upp till toppen på 3776 m, med ett antal stationer på vägen där man skulle kunna köpa proviant. Det var mitt i sommaren med en stadig temperatur på över 30°C och det verkade som att det skulle vara si sådär 10°C där uppe. Vi tänkte väl ungefär att det skulle vara en längre promenad upp för en stor kulle med temperatur som en svensk vårdag. Vår plan var att börja vandra på kvällen och ta oss upp under natten för att kunna avnjuta soluppgången från toppen. Vi bokade bussbiljetter och gav oss av, iförda jeans, skejtardojor och långärmade tröjor med plånbok och vattenflaska som enda packning..

Bussen hade lämnat Tokyo och stadslandskapet hade bytts ut mot odlingslandskap för att sedan gå över till mer kuperad terräng. Plötsligt kunde vi se vårt mål i horisonten och det började suga lite i magen när det började sjunka in att det kanske inte bara var en längre promenad upp för en kulle. ”Är det där moln halvvägs upp för berget?!. ”Vänta nu. Hur högt var det?” ”Shit, det är ju lika högt som Europas (f.d.) högsta berg Mount Blanc!!”

Bussen rullade in på parkeringen vid den sista basstationen och det skulle snart börja skymma. Vi gick för att köpa lite mat och annan eventuell proviant. Det fanns snacks. Och syrgastuber. Och vandringstavar med bjällror på för att skrämma bort björnarna med. Björnar!!?

Vi påbörjade vår vandring och passerade någon slags betongtunnel där högtalare skanderade ut en sista varning att vända om ifall man inte var väl förberedd. Vid det här laget så hade vi nog gått från ovetskap, till ”holy shit”, till förnekelse. Vi vandrade vidare och det började bli allt dunklare ljus. ”Fan vad kallt det är och börjar det inte bli lite tungt att andas?” ”Det skulle ju vara 10 grader?” (Mitt på dagen när solen strålar ja!!)
Vi började möta folk som hade vänt om. De var klädda som om de skulle bestiga Mount Everest.

Efter några timmar började det slita på de tyngre medlemmarna i gruppen, och på rökarna. Luften var tunn och det var kallt och blåsigt. Av alla stationer som skulle finnas på vägen så var en öppen. De sålde miso-soppa (som jag hatar) och fingervantar. De hade två par kvar. Jag blev utan.

Det hade hela tiden varit enkel terräng, men började nu bli värre och det började gå över från vandring till vad som nästan skulle kunna klassas som klättring. På något vis så började vi i alla fall närma oss toppen och det tycktes åter igen bli något ljusare, så vi ökade farten. Ibland kändes det lite farligt att hoppa fram mellan stenarna, men vi kunde inte ha genomlidit allt detta för att missa soluppgången från toppen!

Vi klarade det i sista sekunden! Solen började leta sig upp och vi stod som förtrollade och blickade ut mot horisonten. Vi var en bra bit ovanför molnen och det var helt magiskt!

Vi kom sedan snabbt tillbaks till verkligheten. Det blåste något enormt och vi extremt trötta och hungriga. Jag sökte skydd från vinden bakom ett stenblock. När jag satt där ihopkurad och huttrade så blickade jag ner på marken och såg en skruvkork fylld med vatten. Det var fruset till is.
Och just det ja. Vi ska ju ta oss ner också..
Gammal 2013-01-17, 18:49   #3
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Bjuder du mig på en öl så ska jag berätta roliga historier för dig

Tycker inte att dom gör sig lika bra i text.
Gammal 2013-01-18, 14:23   #4
Kotten
Registered User

Reg.datum: Jul 2005
Var på väg till PDOL i Piteå år 2004, vi stannade till en natt i Umeå hos en kompis vi plockade upp där, det här var en onsdag och på torsdag skulle vi åka vidare mot Piteå. Hursomhelst gick vi ut den kvällen i Umeå, jag vart ganska på kanelen och hade enligt min polare somnat nere på hallgolvet hemma hos min polares mor och far, där vi slaggade över. Jag drömde en konstig dröm den natten om att jag stog på övervåningen naken och hoppade på en sån där matta man har till tv spel, tror det var Nintendo och hur jag sen höll på med en tvättställning och skulle hänga tvätt som inte fanns. Tv spelet var på övervåningen där föräldrarna hade sitt rum + hans 2 tvillingsystrar som var 16-17 något, jag kommer ihåg i drömmen hur systrarna kommer ut och frågar vad jag håller på med när jag står där helt naken och hoppar på mattan, varpå jag ber om ursäkt och lägger mig i systerns säng. Sen kommer jag inte ihåg något mer innan jag vaknar på morgonen, lättad över att jag bara drömde. När jag skulle klä på mig hittade jag inte kläderna någonstans, dom låg nämligen ihopvikta på toaletten på övervåningen brevid tvättställningen. Vi skulle äta mat där tillsammans allihopa innan vi skulle fara vidare, ja fyfan, bakfull och ångest. Tydligen hade jag legat och pratat med deras hamster som dom hade i en bur oxå, men det kommer inte jag ihåg.
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 15:21   #5
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Hade varit på krogen med en polare som följde med och skulle sova hos mig. Jag var för trött och dragen för att bry mig om vart han lade sig. Han gick in och spoonade min gamla morsa!
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 15:54   #6
ryss
Banned User

rysss avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Tänkte att vi skulle dela med oss av roliga historier, som helst är sanna då (ryss!)
Skulle precis skriva ett roligt utdrag ur mitt liv och såg detta, FU
ryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 15:57   #7
Knatcharn
Registered User

Knatcharns avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Hade varit på krogen med en polare som följde med och skulle sova hos mig. Jag var för trött och dragen för att bry mig om vart han lade sig. Han gick in och spoonade min gamla morsa!
Fick han ligga där hela natten?
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 16:40   #8
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Skulle precis skriva ett roligt utdrag ur mitt liv och såg detta, FU
kunde inte låta bli ^^

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.