Efter att ha suttit och bara läst den senaste månaden och lärt mig otroligt mycket nytt så är det dags att säkerställa att min viktnedgång fortsätter genom att skapa en tråd här.
Kort om mig:
31år 177 lång, spelade fotboll på medelhög nivå när jag var mellan 15-18 år.
När jag slutade spela(jävla fruntimmer) så var jag ganska rippad med rutor på magen, stora benmuskler och vägde in på 72kg.
Pang sa det bara så hade man gått upp 12kg utan att man hade en aning om vad som hände.
Jag hade aldrig någonsin brytt mig om vad jag stoppade i mig så detta vart en chock och på den vägen är det.
jag gjorde för några år sedan ett försök att gå ned i vikt med hjälp av viktväktarna, gick ned 10kg på 6mån, gick sedan upp dessa på ett år igen.
Jag på började min nuvarande resa den 1:a oktober med en startvikt på 103kg(177cm), 120cm i midjemått och idag väger jag in på ca 97kg(121113)
Jag har det senaste året gjort förändringar i mitt liv som gör att jag mår bättre och lever ett för mig rikare liv så nu var det även dags för kroppen.
Mitt mål är att få en kropp som jag kan vara bekväm i och vara nöjd med om jag går med bar överkropp.
Mitt första delmål är att väga in på 90kg och ett långsiktigt mål är att komma ner på 80kg.
vad som sker efter det lämnar jag till dess när jag har lite bättre grepp om hur det skulle se ut.
Men visst drömmen vore att komma ned så lågt att jag skulle kunna börja bygga lite muskler en period.
Mat då:
Har alltid sedan jag slutade träna upplevt att jag haft en väldigt låg förbränning, tittar jag bara på en chokladbit så går jag upp 1 kg.

Ska ha ett bmr idag på 2075kcal och gissar hejvilt på en aktivitetsfaktor på 1,4 vilket ger: 2905Kcal i behov.
Äter idag mellan 1800 och 2000kcal per dag och använder shapeup i mobilen för att räkna allt jag äter.
Är lite fundersam bara på vad som är en vettig nivå på proteiner för mig?
försöker ligga på 100g/dag men finner det svårt ibland trots kvarg, äggvitor osv.
Skulle de funka med proteinpulver under deff eller är det bortkastade pengar?
Motion:
Har ett skiftjobb inom industrin som tyvärr har ett lite "hattigt" schema vilket gör det lite svårt att få någon regelbundenhet i träningen.
jag jobbar 12h pass som kan vara ganska fysiska vilket gör att jag inte tränar dessa dagar.
När jag är ledig(16-17dagar/mån) så växlar jag mellan PW och styrketräning på jobbets gym.
Jag går än så länge eftersom jag inte känner att jag har kropp för att jogga än.
Brukar gå mellan 1h och 1h 15m i rask takt(10min/km använder runkeeper).
På gymmet känner jag mig som nybörjare ganska lost, kör idag hela kroppen(1h) och avslutar med 10min trappmaskin och 10min motionscyckel.
Har testat att köra 8*3 eller 5*5 men har ingen som helst aning om vad jag ska köra, tips och råd mottages oerhört tacksamt.
Ska försöka ta bilder på mig 1 gång i månaden och lägga upp här.
Här följer första bilderna tagna den 19 okt och sedan lite om min viktutveckling so faar.
Datum vikt midjemått
1/10 103 120
3/10 100,4 120
5/10 99,2 119
7/10 99,0 119
14/10 99,3 118
21/10 98,6 118
28/10 98,0 118
4/11 97,8 117
11/11 97,3 117