Hej
Jag är ny här på kolozzeum men har efter ett antal år återupptagit min träning. Som sig bör har jag ökat både i ålder och vikt vilket verkar ha förändrat mina förutsättningar.
Info: Man, 26 år,
Vikt: 104kg
Längd: 188cm
Träningsvana: Tränade väldigt hårt (läs 4-5 ggr i veckan) under min ungdom dock satte en trafikolycka effektivt stopp för det vid 18-års ålder
Historik:
Vägde för ca 4 år sedan som mest 122kg fläsk, fick ett ryck i slutet av 2008 och bantade/tränade ner mig till 88-90kg på ca 5 månader.
Trivdes kanon med den vikten, dock inträffade vissa saker i familjen som gjorde att jag var tvungen att lägga ner allt vad motion hette i förmån för viktigare saker.
Nuläge:
Idag väger jag 104kg igen och har precis återupptagit min styrketräning med ett rullande schema om 4-5ggr per vecka. Har i övrigt ett semi-aktivt jobb med 50/50 administrativt yrke. Promenerar 4-5 ggr i veckan med hunden utöver träningen i ca 1 timme per gång.
Dock har jag funderat på om jag äter "för lite" Mitt mål är inte att grisbulka utan jag ville eller mindre omvandla i sakta mak utan att behöva lägga på mig så mkt mer vikt. Visst märker jag att det ger resultat på vikterna nu efter ca 1.5 månader, men jag vill bara vara säker på att kosten inte hämmar mig.
Typiskt matschema en träningsdag:
Frukost 05:00 3dl Kefir med 2dl havregryn och ca 20 russin
Jobbfrukost 08:30 1-2 skivor danskt rågbröd med kalkon
Mellanmål ca 10:30 En banan
Lunch 12:00 Tonfisksallad med en brödbit
Mellanmål 14:30 1st Knäckebröd
Preworkout mål 16:30 1st Energybar eller liknande
Middag 18:30 1st Whey 100 med minimjölk Samt 2st kött/kycklingfilé med tillhörande ris och eventuellt sås gjord på lättfil
Kvällsmål 21:00 1st Whey 100 med minimjölk
Under dessa dagar tränar jag 2-3st muskelgrupper med 3x8 set på 3 olika övningar per muskelgrupp och så ofta jag kan så tar jag en promenad med pälsbollen efter middagen.
Kommer detta matschema fungera för mig att fortsätta öka i styrka samtidigt som jag bränner fett? Min ämnesomsättningen har blivit helt bananas eftermin dust med pulverdieten under 2008 därav min undran
Jag vill också be om ursäkt om jag har gjort några eventuella generalfel som strider mot forumets oskrivna regler