2012-06-26, 16:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
1g protein per kg under deff
Jag har oerhört svårt att få i mig 2g protein per kg kroppsvikt under deff, ska jag få i mig så mycket så ligger jag på plus kalorimässigt.
Hur mycket kommer jag förlora på att ligga på 1g/per kg under de tre veckorna min korta deff kommer fortgå? Planerar att gå ner två kg under den tiden, och kör tung styrketräning 3 gånger i veckan.
|
|
|
2012-06-26, 17:06
|
|
Duck and Cover!
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eztermi
Jag har oerhört svårt att få i mig 2g protein per kg kroppsvikt under deff, ska jag få i mig så mycket så ligger jag på plus kalorimässigt.
|
Eh hur mycket väger du om jag får fråga? Proteinpulver exempelvis är ju inte så jättemycket kalorier per protein direkt om du har svårt att komma upp i större mängder genom maten. Med mer detaljer kring din situation kan du säkert får massa bra mattips dock.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2012-06-26, 17:09
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Hur mycket kommer jag förlora på att ligga på 1g/per kg under de tre veckorna min korta deff kommer fortgå? Planerar att gå ner två kg under den tiden, och kör tung styrketräning 3 gånger i veckan.
|
Väger du väldigt mycket? Eller ligger på extremt stort kaloriunderskott? Låter konstigt annars om du har problem att komma upp i 2g/kg.
|
|
|
2012-06-26, 17:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Eh hur mycket väger du om jag får fråga? Proteinpulver exempelvis är ju inte så jättemycket kalorier per protein direkt om du har svårt att komma upp i större mängder genom maten. Med mer detaljer kring din situation kan du säkert får massa bra mattips dock.
|
78 kg.
Proteinpulver hade jag beställt om jag förutsett denhär deffen i förväg, nu har jag endast gainer hemma och ingen butik inom 7 mils radie som säljer.
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Väger du väldigt mycket? Eller ligger på extremt stort kaloriunderskott? Låter konstigt annars om du har problem att komma upp i 2g/kg.
|
Antagligen extremt stort kaloriunderskott. Jag räknar inte, men jag käkar väldigt lite just nu. Känns som om det behövs för att få synliga resultat före nästa istid. Speciellt om man vill kunna ta sig en påse chips på helgen, det måste ju tas igen på vardagarna.
Mest av allt undrar jag bara hur mycket jag kommer förlora på att äta så lite protein.
|
|
|
2012-06-26, 17:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Speciellt om man vill kunna ta sig en påse chips på helgen, det måste ju tas igen på vardagarna.
Mest av allt undrar jag bara hur mycket jag kommer förlora på att äta så lite protein.
|
käkar du chips under helgen som överstiger ditt kaloriunderskott på vardagen så går du upp i vikt.
Du lär förlora en del. Brukar rekommenderas 3-4g/kv på deff. Själv väger jag 74kg och får enkelt i mig 3g/kv utan pulver.
|
|
|
2012-06-26, 17:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Proteinpulver hade jag beställt om jag förutsett denhär deffen i förväg, nu har jag endast gainer hemma och ingen butik inom 7 mils radie som säljer.
|
Du kan väl beställa via nätet? Tar ju inte många dagar innan du har det hemma.
|
|
|
2012-06-26, 17:21
|
|
Duck and Cover!
|
Men om du inte räknar hur kan du då säga att du skulle komma över kaloribalans om du fick i dig 2g/kgkv? Och hur vet du i övrigt hur mycket protein du får i dig utan att räkna? Doesn't make sense buddy!
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2012-06-26, 17:28
|
|
Proteinbarskonnässör
|
78x2=156g protein. Räkna med ca 4kcal per gram protein = 624 kcal. Äter du så lite? Du räknar nog fel eller så får du i dig mer protein än du tror.
|
|
|
2012-06-26, 21:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
att tänka på som du kanske missat, är att det finns proteiner i väldigt mycket, inte bara det rena köttet du äter(som exempel) , äter man väldigt strikt, typ kyckling + broccoli dagarna i ända med bara vatten som vätskeintag kanske man kan räkna bort den faktorn, men ha det i baktanke!
|
|
|
2012-06-26, 21:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
+1 på övriga, jag som tjej på 60 kg har en del dagar lyckats få i mig 160 g protein på ~1300 kcal utan svårigheter, och då behöver jag bara 120. Antingen räknar du fel eller så äter du väldigt lite.
|
|
|
2012-06-26, 21:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Personligen gillar jag inte att ha protein pulver med min deff då det ger mindre mättnads känsla.
Oavsett får jag i mig runt 200-220g protein per dag utan att dricka protein shakes.
Nyckeln för min del är mycket kesella där har du 12g protein per 100g med bara 70 kaloerier.
Äter runt 500-750g per dag sen kyckling osv.
|
|
|
2012-06-26, 21:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Börjar man dagen med en kvarg så har man exakt 60 gram protein där. På 360 kalorier.
Ett halvkilo kvarg om dagen håller fläsket borta från magen.
|
|
|
2012-06-27, 09:17
|
|
Visa mig ditt anal.
Reg.datum: Dec 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av noob76
Börjar man dagen med en kvarg så har man exakt 60 gram protein där. På 360 kalorier.
Ett halvkilo kvarg om dagen håller fläsket borta från magen.
|
350 kalorier!
|
|
|
2012-06-27, 09:22
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fugly
350 kalorier! 
|
Värt att ens göra den där kommentaren? Det finns olika märken av kvarg och knappast något näringsvärde som är skrivet i sten för kvarg.
|
|
|
2012-06-27, 09:48
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Konstigt. Jag har legat på ca 2.5G/KKV och då äter jag väl en 1200-1300kcal..
(Vikt ca 102)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.
|

|