Hej, är student på 17 år. Började träna på Molmek Gym i Ängelholm för ca. 3 månader sedan. Innan dess har jag varit aktiv inom konditionsträning, bestämde mig för att tappa lite "onödig vikt". Jag började träna vid 91 kg kroppsvikt, sen efter 8 månaders löpning utan att ta större hänsyn till kosten så tappade jag ca. 15 kg, ligger nu dock på 78 kg efter att ha "halv-bulkat" lite dessa 3 månader.
Brukar köra 3 pass i veckan om jag kan, triceps-bröst-axlar, biceps-rygg och ben-mage:
Vad jag brukar göra på passen:
Biceps-rygg: Latsdrag, sittande rodd, stångrodd, T-bar row, hantelcurls, stångcurls (rak stång på dropset av ca. 5 stycken, och EZ-stång med ca. 3 dropset), hantelshrugs, omvända flyes på bänk, brukar värma upp med lite pullups och avslutar med curls i kabelmaskin (både med rakt hantag för båda händerna samt enskilda curls med halva vikten)
Triceps-Bröst-Axlar: Värmer upp med lätt hantelpress och lätta triceps-pulldowns, kör ofta väldigt hårt och många dropset på triceps-pulldowns, med kompisar kör jag klassisk bänkpress, ensam kör jag hantelpress, skullcrushers, smalbänk, tricep-extensions med hantlar, tricepspress, avslutar med deltoid raise med hantlar och cable cross, axelpress med hantlar och militärpress.
Ben-mage: Värmer upp med lätt benpress, squats och vadpress (stående p.g.a. kramp vis sittande), kör sedan tungt på benpress, squats, leg extensions, och brukar köra riktigt hårt på vadpressen för att få "atletiska" ben.
När det kommer till mage så kör jag ofta enkla lutande och vanliga situps, s.k. "bench lying leg-raises" och avslutar med ab-crunches i maskin.
Har börjat få peak på biceps och triceps har framkommit mycket i det laterala huvudet, lats har börjat bli mer breda sedan jag började och tror jag har fått lite mer massa på trapezius också fast på ryggen, inte så mycket vid nacken.
Har även bifogat lite bilder från innan och före konditionsträningen, 91 resp. 76 kg. Planen nu är att bulka upp över vintern och efter nyår kombinera löpning med gymmandet för att öka definitionen samtidigt, har hellre en slimmare kropp än en stor och bulkig av praktiska skäl.
Hoppas det smakar!