Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-22, 15:20   #1
Barbastark
Registered User

Barbastarks avatar

Reg.datum: Jul 2008
Ni som konditionstränar under deffen, hur påverkas er gymprestation?

Hejhej

Har inte kört någon konditionsträning nu under deffen, utan endast styrka och morgonpromme. Men börjar nu efter ett per veckor känna att jag saknar endorfinerna en hel del.

Så ni som kör hyfsat intensiv konditionsträning under deffen, hur påverkas er gymprestation?

MVH
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 15:22   #2
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Beror på när jag kör det.

Igår körde jag milen innan ett benpass och märkte att maxstyrkan minskade med kanske 10% och uthålligheten för passet var lite dålig.
Kan dock kompensera genom lite malto direkt efter löpningen men hanns inte med igår.

Andra dagar brukar det inte vara några problem, Kan simma innan ett bröst/axelpass utan någon påverkan.

Ge det bara 4-5 timmar mellan passen och kör lite snabba kolhydrater, saltvatten, vassle och diverse annat i en cocktail så kroppen hinner återhämta sig.

Tänk dock efter på att det kan vara ytterst individuellt, Jag är van vid att springa mycket och ofta så det ser jag inte som tung träning utan mer aktiv återhämtning.
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 15:27   #3
Barbastark
Registered User

Barbastarks avatar

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Beror på när jag kör det.

Igår körde jag milen innan ett benpass och märkte att maxstyrkan minskade med kanske 10% och uthålligheten för passet var lite dålig.
Kan dock kompensera genom lite malto direkt efter löpningen men hanns inte med igår.

Andra dagar brukar det inte vara några problem, Kan simma innan ett bröst/axelpass utan någon påverkan.

Ge det bara 4-5 timmar mellan passen och kör lite snabba kolhydrater, saltvatten, vassle och diverse annat i en cocktail så kroppen hinner återhämta sig.

Tänk dock efter på att det kan vara ytterst individuellt, Jag är van vid att springa mycket och ofta så det ser jag inte som tung träning utan mer aktiv återhämtning.
Okok. Vilken intensitet kör du på?

Jag tänker konditionspassen på ca 80-85 av maxpuls i 40-50 min.
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 15:44   #4
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Jag kör minst lika mkt konditionsträning när jag deffar och tycker inte att det är någon större skillnad för varken prestation eller pepp på passen.
Vanesak antar jag.
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 15:56   #5
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Konditionsträning som pågår upp till 70-80min påverkar inte prestationerna i gymmet så mycket. När man kliver över det så upplever jag däremot att styrkan är sämre i upp till 2dagar efteråt.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 16:19   #6
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Hur mycket det påverkar upplever jag bero mycket på just kombinationen intensitet och tid, samt även hur grundtränad man är.

Slarvar man med återhämtningen rent allmänt är det klart det påverkar gymprestationen, men jag kan ärligt talat inte säga jag märker någon försämrad prestation på gymmet nuförtiden när jag alltid kombinerar någon form av konditionsträning, (dock högintensiv sådan under kort tid), med regulär styrketräning på gymmet och de dagar jag inte tränar på gym ofta utför någon form av löpning. (Med varierande intensitet och under varierande tid).

Enda gången jag märkt av försämrad prestation under någon längre tidsperiod var en gång för några år sedan när jag utförde min första någorlunda seriösa deff, startade från noll konditionspass i veckan, och snabbt försökte mig på kombinationen styrketräning och "springa-så-snabbt-jag-kan-varje-löppass-två-eller-tre-gånger-i-veckan-upp-till-en-mil-varje-pass". Blev för mycket för snabbt vilket resulterade i visserligen förbättrade löptider men en fullständig rasering av benstyrkan på gymmet.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.