Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-16, 20:51   #1
Testarozza
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Söker svar på mina frågor! Om det är möjligt!

Tja! Är en kille på 15-16 år som söker lite frågor ang. min kropp och träning.
Är 1.78 cm lång och väger 68kg. Har gymmat 4 ggr i veckan sedan Oktober och är ganska "stark" tycker _JAG_.

Först vill jag länka bilder på mig som vi ska utgå ifrån, http://i.imgur.com/uwU5P.jpg är länken.

Fråga 1: Först undrar jag: Mina tuttar, jag tycker de är väldigt små. Platta och smala. Medan jag tycker att min mage är stor och putar.. Har liksom bara fett på magen känns det som. Jag undrar hur man får "fina" tuttar, har som sagt bara tränat i ett halvår regelbundet så jag kanske har för höga förväntningar. Vill ha typ http://www.bodybuilding.com/fun/imag...samuscular.jpg bröst. Tro inte jag är en discogymmare, tränar ben och rygg oftare än överkropp.

Fråga 2: Om kroppen jag strävar efter just nu är http://www.bodybuilding.com/fun/imag...rowitz_asm.jpg. Bör jag gå upp eller ner i vikt? Är som sagt enligt mig tjock på magen men smal på de andra ställena? Hur fan ska jag gå till väga?!?!?!

Det var dessa frågor jag hade bara..

Lite stats: Kroppsvikt 68kg, längd 1.78cm, 15 år. Dessa är RM.
Marklyft: 107.5kg
Knäböj: 85kg
Bänkpress: 60kg.........
Militärpress: 40kg

Tack så mycket om någon orkar läsa igenom detta och hjälpa mig!
Testarozza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 20:53   #2
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
1.) Träna mer, låt tid gå
2.) Han väger mer än dig, så i framtiden om du vill se ut som honom måste du väga mer, så träna mer och gå långsamt upp i vikt, antingen kontinuerligt eller genom bulk/deff
Gammal 2012-04-16, 20:57   #3
blondyz
Registered User

blondyzs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Träna hårt, ät bra och strukturera din vardag så ska du se att det kommer med tiden.

Att träna rygg oftare än överkropp är dock en intressant touch
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 20:58   #4
Testarozza
Registered User

#2 Men jag förstår ändå inte.. jag har ju liksom helt plant skelettbröst men kagge typ? Ska jag gå upp eller ner tycker du?

#3 Haha, menade mer att jag inte bara kör bröst och biceps.
Gammal 2012-04-16, 21:02   #5
WOLFENSTEIN
Registered User

WOLFENSTEINs avatar

Reg.datum: Jan 2012
1. Discogymma
2. Det står ju tom vad snubben ifråga väger... 89kg
WOLFENSTEIN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 21:02   #6
Pjotor
Vill bli starkare

Pjotors avatar

Reg.datum: Mar 2009
Det är inte din mage som är tjock, utan dina axlar och bröst som är små. (För övrigt är det helt malplacerat att använda "tjock" om någon del av din överkropp. Du behöver fixa din kroppsuppfattning en del och läsa lite färre kroppsbyggartidningar.)

Bilden i fråga 1 funkar inte.

Vad gäller fråga 2 så ska du gå upp en hel del i vikt om du ska likna den som visas på bilden. 196 lbs är 89 kg, alltså 21 kg mer än du, vilket syns om man inte är mycket lång. Framför allt kan du bygga lite kött på trapezius (rekommenderar marklyft/frivändningar), latissimus dorsi ("vingarna", rekommenderar chins/pullups och hantelrodd) och axlar (press och bänkpress).

Ät mer och lägg undan viljan att se magrutorna ett tag. I din ålder är det väldigt enkelt att få fram dem igen, så sikta på att lägga på dig lite kvalitetsmassa. Det är mitt råd.

Citat:
Ursprungligen postat av fiskebulle Visa inlägg
Jag tycker du ska lyssna på Pjotor, han har oftast alltid rätt.
Pjotor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 21:06   #7
blondyz
Registered User

blondyzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Testarozza Visa inlägg
#2 Men jag förstår ändå inte.. jag har ju liksom helt plant skelettbröst men kagge typ? Ska jag gå upp eller ner tycker du?

#3 Haha, menade mer att jag inte bara kör bröst och biceps.
Du får ha i åtanke att det inte alltid är att bara börja träna. Det tar tid delvis att lära sig övningarna och hitta ett upplägg man trivs med. Sedan tar det även tid att vänja kroppen vid träning, det är inte bara musklerna som behöver vänjas utan det är andra funktioner också.

När detta väl är avklarat kommer det synas resultat, utefter dem får man sedan anpassa sin träning efter sin kropp och förmåga. Med detta i bagaget är det tid, mat och hård träning.

I ditt fall rekommenderar jag att du ser till att du fixar träningen hyfsat, vilket du kanske redan gör. Efter det funderar du på delmål, att du vill se ut som snubben i länken säger inget om dina kriterier för hur du vill/kan se ut under den tid det tar att komma dit. För att bygga rekommenderar jag viktuppgång, men man ska självfallet trivas med sina cykler, och det kommer krävas några.
Gammal 2012-04-16, 21:17   #8
Testarozza
Registered User

Tack för alla svar.. vill bara lägga till att jag är ganska påläst om själva övningar och träning överlag (förutom dethär..) har föräldrar som tränat hela livet, läst här samt följt med dem på gym. Uppvuxen på gym typ.

#6 Pjotor. Tack för ett bra svar, köttar förfullt övningarna du sa, har dock JÄÄVLIGT svårt att få kontakt i just lats. Menade också inte att jag är tjock utan att jag har lite hull där jämfört med andra delar
Gammal 2012-04-16, 21:24   #9
blondyz
Registered User

blondyzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Testarozza Visa inlägg
Tack för alla svar.. vill bara lägga till att jag är ganska påläst om själva övningar och träning överlag (förutom dethär..) har föräldrar som tränat hela livet, läst här samt följt med dem på gym. Uppvuxen på gym typ.

#6 Pjotor. Tack för ett bra svar, köttar förfullt övningarna du sa, har dock JÄÄVLIGT svårt att få kontakt i just lats. Menade också inte att jag är tjock utan att jag har lite hull där jämfört med andra delar
Försök tänka att dra med armbågarna strikt och svanka lätt, det hjälpte mig hitta kontakten i breda latsdrag.

Att ha lite nere på magen har väl knappast gått någon förbi som tagit sig in i puberteten, bara att köra !
Gammal 2012-04-16, 21:55   #10
MtotheM
Vilar på gymmet

MtotheMs avatar

Du har ingen mage alls. Att din mage putar beror på att du har inälvor, precis som alla andra. Större bröst får du genom att träna bröst, men du borde så klart även träna resten av kroppen om du vill ens ha en chans på att bli nöjd med din kropp. Vidare så är kontakt inget krav för att växa och inget jag tycker man ska behöva fokusera på som nybörjare. Jag har tex inte känt någon "kontakt" alls någonsin, och kan väl inte påstå att resultat uteblivit.
Gammal 2012-04-16, 22:13   #11
Dribinho
Registered User

Dribinhos avatar

Reg.datum: Feb 2011
*Tar fram popcorn och väntar*
Dribinho är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.