Ja, de är djärv rubrik att sätta när man relativt ny inom sporten, men känner man att utvecklingskurvan bara går uppåt finns det ju inget annat alternativ.
Kort bakgrund: Spelade amerikansk fotboll i mina tonår under några år sedan dess blev det väll lite spontana löparpass och såklart mycket gym.
I början av 2014 åkte jag med till falköping och kollade på min bror i serie ettan i styrkelyft och de var någonstans där jag blev biten som man säger..
Började träna veckan efter i Vedum och gjorde min första tävling på DM i samma ort i november med resultat 525 i totalen vägandes 114 med kläder på, vägde ju ändå under..

190 kb 135 bp 200 sumo-marklyft.. hade haft högre med smal stance tror jag.
Nästa tävling blev serie-ettan i Broddetorp typ 1 Februari tror jag? Resultat 600 jämnt

210 kb 152.5 bp 237.5 smalmark. Sista marken var @9.5..
Min tredje och senaste tävling var Götalandsmästerskapen, vägde in på 116.9 vill jag minnas, vilket betyde viktras på 2-3 kg på några dagar.. fail.
Knäböj:
205, bra ingång, godkänd.
215, tung men den kom upp och blev godkänd.
220, hade inget tryck eller energi kvar, BOM.
Bänkpress: Hade tagit 165 och hoppades på mer.
152.5 tuung ingång, gick emot racket men den gick upp iaf och godkändes.
160 BOM den kom upp någon cm bara.
160 BOM en dm upp iaf..
Marklyft:
225, bra ingång, godkänd.
245, trycket i kroppen kom tillbaka och resulterade i ganska mycket näsblod.

Den kom upp men jag kunde inte låsa ut de sista centimetrarna.. 3 röda.
245 kom upp rätt bra men jag lyckades inte låsa ut den nu heller.. Men vad gör väll det när man ändå känner sig starkare än förra tävlingen?

Vad jag hoppades på var att ta mig en bit upp i 600-talen med typ 225/165/255 (645) men utan ordentlig kost är det svårt tydligen.
Väldigt rolig tävling var det hursomhelst och bra arrangerat.
Nästa tävling är ju om lite över en månad och inför det blir det mycket träning och kcal-balans-ish, att väga över är ju inte hela världen när man ändå inte fixar kvalet.