Hej, e ganska dålig på kost så jag skulle vilja få eran åsikt på om jag äter någorlunda rätt, det här e vad jag äter en normal dag i "genomsnitt". Jag väger 84 kilo, hört att man ska ta sin kroppsvikt gånger 1,5-2, tror 9-12 kilo av det är fett som jag gärna vill bli av med.
Frukost:
En hyffsat stor portion havrefras med mjölk, och ett glas juice.
400g mjölk
ca:40g Havrefras
2-3 dl juice
Lunch:
Här går jag efter tallriksmodellen, bara det att jag lägger ihop kött/kcal delarna och delar den i två, så alltså lika mycket protein som pasta/potatis or whatever. Det här varierar väldigt mycket eftersom jag äter i skolan på lunchen som blir serverad (så man får inte välja portion) P_P, så då kanske det blir baconsås med spaghetti vilket inte innehåller så mkt protein.
Och
ifall att det blir något icke proteinrikt till lunch så brukar jag blanda keso med frukt/honung/linfrön/hampafrön till mellanmål.
200-150g Keso
150-120g frukt, blåbär, klementin mm.
en tesked honung
en Matsked linfrön/hanmpafrön (sammanlagt)
Middag:
Samma som lunch fast kan välja att lägga till mer protein om jag känner för det. Varierar också beroende på vad som lagas, kan ju tomatsås meh pasta ibland, då blir man inte glad

, wan't mah protein! Men blir oftast något hyfsat, typ spaghetti o köttfärsås/Kötbullar pasta och sådant.
Sorry att jag inte kan ge er mer info, är väldigt olika från dag till dag, men på lunch och middag säg att jag äter 500 gram och följer tallricksmodellen, dock att jag splittar upp kcal/protein bitarna till lika mycket. Och är något oklart förklarar jag mer än gärna.