Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-04, 23:26   #1
Jacket1
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Vad bör en PWO innehålla?

Tjena, som rubriken säger, vad bör den innehålla för att man ska känna sig piggare under träningspasset? Finns det några ämnen som e "måste" eller fungerar alla lika bra?

Om det är någon som har tips på nån billig och bra PWO som kan köpas på kolo lr gymgrosisten vore jag mycket glad. Tack på förhand!
Jacket1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 23:30   #2
Ponitus
Registered User

Ponituss avatar

Reg.datum: May 2010
En kopp kaffe blir väl billigast.
Koffeinpiller är rätt billigt med.
Gammal 2011-08-04, 23:32   #3
Jacket1
Banned User

Har koffeinpillar, tar 2 styckna vilket motstavar 400 mg. Känner ingen skillnad. :/
Gammal 2011-08-04, 23:38   #4
Ponitus
Registered User

Ponituss avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Jacket1 Visa inlägg
Har koffeinpillar, tar 2 styckna vilket motstavar 400 mg. Känner ingen skillnad. :/
Du är som mig då.

Stoppade i mig 9 piller en gång, vilket motsvarar 900mg, kände ingenting. Eller jo, jag blev lite dåsig. Kände mig yr mellan seten. Men pigg kände jag inte att jag blev.

Jag antar att man har en rätt hög toleransnivå när man är kaffedrickare.
Gammal 2011-08-05, 01:39   #5
Jacket1
Banned User

Inte smakat kaffe sen jag var 6 bast, är 18 idag.
Gammal 2011-08-05, 01:46   #6
Jacket1
Banned User

Har verkligen ingen koll på PWO:s. Någon som skulle kunna tala om vilka som är "gråzon" eller sånna som är dåliga för levern. Börjat läsa lite grand nu och verkar som att jack3ed inte är att föredra, BSN NO-explode verkar vara ett bra altenativ eller är jag helt ute och cyklar?
Gammal 2011-08-05, 05:52   #7
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Antar att det snarare är brist på motivation.

Du är 18 år och växer så att det knackar. Troligen är du i början på din träningskarriär och kan i princip öka i styrka varje träningspass.

Pröva att ställa om livet. Träna bara när du är utvilad. Komma till gymmet efter bara några få timmars sömn är en katastrof. Värm upp ordentligt och ta in atmosfären på gymmet. "Gå in i dig själv" några minuter och fokusera på det kommande träningspasset.
Efter träningen kan du reflektera i duschen över vad som inte gick bra och hitta lösningar till nästa tränigspass.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 09:04   #8
Ondskapelsen
Registered User

Ondskapelsens avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg

Du är 18 år och växer så att det knackar. Troligen är du i början på din träningskarriär och kan i princip öka i styrka varje träningspass.

Pröva att ställa om livet. Träna bara när du är utvilad. Komma till gymmet efter bara några få timmars sömn är en katastrof. Värm upp ordentligt och ta in atmosfären på gymmet. "Gå in i dig själv" några minuter och fokusera på det kommande träningspasset.
Efter träningen kan du reflektera i duschen över vad som inte gick bra och hitta lösningar till nästa tränigspass.
Stort +1 här! Pappapoäng till Sverker!
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 09:24   #9
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Tjena, som rubriken säger, vad bör den innehålla för att man ska känna sig piggare under träningspasset? Finns det några ämnen som e "måste" eller fungerar alla lika bra?

Om det är någon som har tips på nån billig och bra PWO som kan köpas på kolo lr gymgrosisten vore jag mycket glad. Tack på förhand!
Själv började jag ta pwo drycker för att få den dära extra kicken när man var på deff och tyckte synd om sig själv.. samt jag tränar på morgonen så är galet trött ibland med. Snabba kolhydrater som Vitargo funkar bra för att få lite mer kraft och pump under pass. Koffein tar jag bara för förbränningen då jag inte heller blir speciellt pigg av det längre. Viktigare är att du får i dig dina aminosyror (EAA/BCAA) innan/under/efter träning.

Om du verkligen vill köra en pwo men tycker det blir dyrt (vissa jag kört kostar 40kr per blandad dryck) så ta bara de dagar du är trött eller innan tyngsta passet i veckan.
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 09:45   #10
solari
Registered User

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Koffein tar jag bara för förbränningen
Det ökar väl inte förbränningen?
solari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 09:53   #11
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av solari Visa inlägg
http://traningslara.se/kaffe-en-fantastisk-dryck/
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 10:19   #12
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av solari Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Förbränning av kcal ja. Men inte specifikt fettförbränning.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 21:45   #13
Jacket1
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg

Hm, har läst väldigt mycket om detta, om hur lätt det är att öka i vikter när man är nybörjare. Men det verkar inte som att det fungerar för mig. Sover exakt 8 timmar per dag, äter riktigt bra mat, får i mig 2.5 g protein per kg kroppsvikt och tar EAA båda innan och efter pass men ändå har jag bara utvecklars t.ex Från att kunna göra 4 chins till 8 på 4 månader. Har inte blivit särskilt starkare i bänk heller. Ska börja med SL 5x5 nu så får vi se hur det går. Men vad kan felet vara på att jag gjort så dåliga ökningar? Har även tränat väldigt hårt 4 gånger i veckan..
Gammal 2011-08-05, 22:40   #14
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Hm, har läst väldigt mycket om detta, om hur lätt det är att öka i vikter när man är nybörjare. Men det verkar inte som att det fungerar för mig. Sover exakt 8 timmar per dag, äter riktigt bra mat, får i mig 2.5 g protein per kg kroppsvikt och tar EAA båda innan och efter pass men ändå har jag bara utvecklars t.ex Från att kunna göra 4 chins till 8 på 4 månader. Har inte blivit särskilt starkare i bänk heller. Ska börja med SL 5x5 nu så får vi se hur det går. Men vad kan felet vara på att jag gjort så dåliga ökningar? Har även tränat väldigt hårt 4 gånger i veckan..
Ditt träningsupplägg samt dina gener.
Gammal 2011-08-06, 09:55   #15
Tollesson
Registered User

Tollessons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Ditt träningsupplägg samt dina gener.
Tror du dåliga gener är något att skylla på när man är nybörjare och tonåring?
Tollesson är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:39.