Historiska data
Träningspremiär: 2003/04
Toppnotering, vikt: 97kg (2006/07)
Bottenotering, vikt: 65kg (2010)
Styrkenoteringar:
1.Bänkpress: ~110kg
2.Marklyft: 200kg
3.Knäböj: ~ 180kg
Den uppmärksamme noterar att jag genom åren pendlat något i vikt. Här bör poängteras att jag våren 2006/07 inte på något sätt var att anse som ”fet” ur allmän uppfattning (vilken visserligen skiljer sig betydligt från koloiternas, men i alla fall). Jag var under denna period en tämligen biffig grabb med, förstår jag nu, imponerande kroppsmått (på rätt ställen).
Vad som hände 2006/07 – och åren därefter – var att undertecknad inledde en deff som, allt eftersom, övergick till vad som antagligen är att beteckna som ätstörning. Först sensommaren 2010 förmådde jag mig bli kvitt detta ok.
Aktuella data
Ålder: 22år
Längd: 185cm
Vikt: 85kg
Kroppsfett: Uppskattar – något optimistiskt kanske – till 20%. Kalipermätning kommer genomföras under veckan, kaliper har beställts.
Träning (4-split à rullande schema)
Dag 1: Rygg & axlar
Dag 2: Ben
Dag 3: Bröst & mage
Dag 4: Biceps & triceps
+ dagliga promenader om 1,5-2 h.
Mål med journal
Journalen kommer att tjäna som en personlig bikt. Tanke är att journalens offentlighet skall sporra mig att prestera bästa möjligt. Det sistnämnda, såväl träningsmässigt som kostmässigt. Målet är att, inom rimlig tid, gå ned ca 15kg. Det är spegelns gillande som avgör, i denna del. Jag kommer att sikta på att äta omkring
1800 kcal/dag (har under uppbyggnadsfas ätit <3500 kcal). Alltid +200g protein. Allt kommer utförligt att dokumenteras i journalen.
För det fall jag utelämnat något väsentligt (eller om det skulle vara något annat ni undrar över) så får ni ryta till.
Journalens officiella startdatum är i morgon (12-01-17). Då skall ryggen piskas