2011-05-12, 20:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Hur träna för att få bort fett på knäna?
Ja som frågan ovan, jag vet att man inte kan punktförbränna, men oavsett om jag har vägt 70 eller 50 har jag alltid haft mycket fett på knäna som aldrig går ner...
Så hur kan man träna för att få synliga knäskålar och bort med allt överflöd???
|
|
|
2011-05-12, 20:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Du vet att du inte kan punkförbränna fett. Du har också vägt 50kg men fortfarande haft kvar fettet på knäna.
Du måste alltså väga mindre än 50kg för att få bort fettet. Är det värt det?
|
|
|
2011-05-12, 21:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Philosophic
Du vet att du inte kan punkförbränna fett. Du har också vägt 50kg men fortfarande haft kvar fettet på knäna.
Du måste alltså väga mindre än 50kg för att få bort fettet. Är det värt det?
|
VAAA??  nej absolut inte för jag vill aldrig väga så lite igen, så jag kan inte på något sätt få bort det
|
|
|
2011-05-12, 21:01
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mina
VAAA??  nej absolut inte för jag vill aldrig väga så lite igen, så jag kan inte på något sätt få bort det 
|
Operation
|
|
|
2011-05-12, 21:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Big Sleazy
Operation
|
Så de är enda vägen inte ens styrketräning??? och vilken op tänker du på??,
sen inte för att vara förolämpande men människor som typ vägt 120 och gått ner har ju fått riktigt snygga ben, knä... är det op oxå?
|
|
|
2011-05-12, 21:08
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Så de är enda vägen inte ens styrketräning??? och vilken op tänker du på??,
sen inte för att vara förolämpande men människor som typ vägt 120 och gått ner har ju fått riktigt snygga ben, knä... är det op oxå?
|
Jag skulle föreslå att du lägger på dig muskelmassa på benen så att fettet sprids ut över en större yta. Jag skulle, utan att ha sett din knän, gissa att det dels inte är så illa som du tror och dels att styrketräning kan fixa biffen om du ger det lite tid. Om du lägger på dig muskler kommer du inte behöva väga jättelite för att komma lågt i kroppsfett. Vikten kommer utgöras av muskler istället för fett. Den som vägt 120 kg har släpat runt en jävla massa extravikt under säkert lång tid och därför hunnit få en hel del benmuskler i processen. Det kan förklara varför du upplever att de har snygga ben när de sen går ner i vikt.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2011-05-12 klockan 21:10.
|
|
|
2011-05-12, 21:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Hur lång är du? Om du inte är väldigt kort och väger 50 kg måste ju i princip 100% av ALLT fett du har på kroppen sitta just på knäna. Och det låter högst osannolikt. Har du någonsin fått kommentarer om vilka abnorma knän du har?
|
|
|
2011-05-12, 21:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Jag skulle föreslå att du lägger på dig muskelmassa på benen så att fettet sprids ut över en större yta. Jag skulle, utan att ha sett din knän, gissa att det dels inte är så illa som du tror och dels att styrketräning kan fixa biffen om du ger det lite tid. Om du lägger på dig muskler kommer du inte behöva väga jättelite för att komma lågt i kroppsfett. Vikten kommer utgöras av muskler istället för fett. Den som vägt 120 kg har släpat runt en jävla massa extravikt under säkert lång tid och därför hunnit få en hel del benmuskler i processen. Det kan förklara varför du upplever att de har snygga ben när de sen går ner i vikt.
|
Okay Tack kändes ett tag som hoppet var helt ute ..
|
|
|
2011-05-12, 21:19
|
|
Registerered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Du tror inte att du bara inbillar dig?
|
|
|
2011-05-12, 21:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Hur lång är du? Om du inte är väldigt kort och väger 50 kg måste ju i princip 100% av ALLT fett du har på kroppen sitta just på knäna. Och det låter högst osannolikt. Har du någonsin fått kommentarer om vilka abnorma knän du har?
|
Nej jag väger inte 50 kilo idag 70kg lagt på mig mycket på kort tid 1.5år , menar på att även när jag vägde 50 kilo så hade jag mycket fett på knäna och ännu mera nu såklart,
Jag är 174
|
|
|
2011-05-12, 21:21
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av rajjan_dammit
Du tror inte att du bara inbillar dig?
|
Nix hade gärna velat lägga upp en pic men vågar inte väntar tills efter kommer ,
Har tyvärr det i familjen fula knäskålar som knappt syns oavsett vilken vikt , och ingen i min familj är överviktiga
|
|
|
2011-05-12, 21:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Känns betydligt mer troligt att din självbild har fixerat dig vid något som inte finns i någon annans bild av dig, utan snarare i ditt eget huvud.
Fula knäskålar? Kom igen!
|
|
|
2011-05-12, 21:29
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Känns betydligt mer troligt att din självbild har fixerat dig vid något som inte finns i någon annans bild av dig, utan snarare i ditt eget huvud.
|
This!
|
2011-05-12, 21:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
|
Nej för att på ett ungefär bild man kanske inte får göra så men typ som hennes,
|
|
|
2011-05-12, 21:31
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Nej för att på ett ungefär bild man kanske inte får göra så men typ som hennes, 
|
Öhhh... Vad ser du som inte jag ser?
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.
|

|