Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Elalleri/elöverkänslighet
Är en realitet! TS är fördomsfull och dum i huvudet. 0 0%
Det finns, men knäppisar får för sig att de har det fast de inte har det. 7 9.21%
Elallergi är en realitet, i övrigt känsliga (som de i ts exempel) drabbas oftare 3 3.95%
Elallergi är fejk i de allra flesta fall. 9 11.84%
jag håller med TS. Elallergi är hypokondri 49 64.47%
Stevebc, Mourten och Albatross 8 10.53%
Antal röster: 76. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-14, 19:04   #1
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
elallergi, alla drabbade verkar vara av en viss personlighet.

Jag har funderat lite på det här med elallergi. De få jag känner/känner till som har denna åkomman påminner om varandra väldigt mycket, på så sätt att de har diverse olika psykiska besvär, hypokondri, har "gått in i väggen", hysteriskt/neurotiskt beteende och har väldigt skev syn på kost och hälsa (äter ensidigt, fått för sig att de knappt tål något förutom ett fåtal livsmedel, känsliga mot ljus) och de har en förkärlek för att prata om att de "känner av energier" från allt från levande ting och människor till döda objekt, ett slags magiskt tänkande.

Vad kan detta bero på? Är det en slump att de elallergikerna just jag känner till är sådana, bieffekter av elallergin, eller (som jag lutar åt) elallergi är inget annat än hypokondri?

Vad tror koloexpertisen? I sedvanlig ordning måste jag posta en poll.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 19:06   #2
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Jag misstror folk i allmänhet och hippies i synnerhet. Jag tror m.a.o. precis som du i den här frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 19:25   #3
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Den här tråden kanske hade haft bäst potential i ett vegan-forum och inte i ett moderat-näste som Kolo.

(jag försöker provocera nu för helvete. kom igen! hugg? någon? NAMN?! EFTERNAMN!!??)

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2011-03-14, 19:26   #4
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Jag är allergisk mot elallergiker.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 19:26   #5
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
En kollega till mig är utgivare för Praktiskt Medicin som skrivit lite småroligt ang elallergi. Tydligen är inte elallergiförbundet, eller vad det nu heter, så glada för det. Så varje gång det kommer reklam ang elallergi så brukar ja lägga det på hans tangentbord.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 19:28   #6
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
En kollega till mig är utgivare för Praktiskt Medicin som skrivit lite småroligt ang elallergi. Tydligen är inte elallergiförbundet, eller vad det nu heter, så glada för det. Så varje gång det kommer reklam ang elallergi så brukar ja lägga det på hans tangentbord.
Jag undrar hur de tillverkar sitt medlemsblad. Ritar de med älgbajs på barkbitar eller nått?

Citat:
Gammal 2011-03-14, 19:31   #7
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag undrar hur de tillverkar sitt medlemsblad. Ritar de med älgbajs på barkbitar eller nått?
Kan man undra, ska spara det åt dig nästa gång de kommer

Ett annat roligt minne är när en kollega skulle öppna nån form av abcess eller nått. För de första tålde inte patienten någon bedövning så hon skulle skära utan bedövning. Sen så var personen elallergiker och krävde släkt lampa på undersökningrummet så min kollega fick undersöka med en ficklampa. Tillslut kom hon och frågade om ja kunde hålla ficklampa för hon kunde inte ha den mellan tänderna när hon skärde.
Gammal 2011-03-14, 19:33   #8
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:

Ett annat roligt minne är när en kollega skulle öppna nån form av abcess eller nått. För de första tålde inte patienten någon bedövning så hon skulle skära utan bedövning. Sen så var personen elallergiker och krävde släkt lampa på undersökningrummet så min kollega fick undersöka med en ficklampa. Tillslut kom hon och frågade om ja kunde hålla ficklampa för hon kunde inte ha den mellan tänderna när hon skärde.

Citat:
Gammal 2011-03-14, 19:38   #9
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Reg.datum: Oct 2008
Finns det någon seriös studie som har bevisat att elallergi faktiskt finns? Dvs att personer i dubbelblinda test blivit utsatta för elektriska fält av olika styrkor och så har man mätt deras reaktion på detta.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 19:38   #10
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Nej, det är inte bara folk i din omgivning. Det har noterats av forskare och det har skrivits böcker om det. Undertecknad har tvingats skriva uppsats om skiten.
Gammal 2011-03-14, 19:40   #11
filmjölk
Banned User

Citat:

haha att ni tillåter att patienten spårar ur sådär? Det kan ju bli totalkaos med neurotiker om man inte pekar med hela handen och bromsar när de sätter igång med sina ritualer och tvång. Ni får anställa en barsk mentalskötare som kan vara med och styra upp när ni har den patientgruppen.
Gammal 2011-03-14, 19:40   #12
Angel
Ge mig nått fint nu!

http://www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp?sjukdid=200

Här är texten iallfall som de ej gillar.
Gammal 2011-03-14, 19:43   #13
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Nej, det är inte bara folk i din omgivning. Det har noterats av forskare och det har skrivits böcker om det. Undertecknad har tvingats skriva uppsats om skiten.
Fan vad nice! Har du kvar uppsatsen? Skulle gärna läsa den. (Nej jag behöver den INTE till ett skolarbete, utan av privat intresse)

Tusen tack för länken Angel.
Gammal 2011-03-14, 20:00   #14
elBjurro
Stolpe..

elBjurros avatar

Reg.datum: Feb 2005
Folk som hävdar att de har el-allergi tror även på spöken och spåkärringar.
Gammal 2011-03-14, 20:01   #15
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag tycker att det är dålig stil att ni driver med en sjukdom som jag lider av.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:49.