Jag tror Sveriges samtliga arbetsgivare har gaddat ihop sig för att göra mitt liv så jävligt det bara går.
Bakgrund:
Jag är utbildad och legitimerad dietist, som gått arbetslös sedan examen då marknaden för nyexade dietister inte varit speciellt fantastisk, på ca 80 ansökningar har jag endast nått 3 intervjuer. Således har jag sökt en uppsjö andra jobb inom alla upptänkliga områden, arbetslöshet suger, speciellt när man inte kan stämpla. Dvs jag är pank och desperat, för att uttrycka sig milt.
/Bakgrund
Nåväl, jag var på intervju i måndags för ett jobb som jag verkligen vill ha, stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet att träna på arbetstid, relativt trygg anställning, tillsvidare direkt efter provanställning. Dock inte vad jag utbildade mig till och marginellt sämre lön (Dietister tjänar uselt de med)
Nåväl, företaget skall rekrytera 2 personer på den här tjänsten och de intervjuar hela veckan och tar beslut om vilka de vill ha på fredag eftermiddag. Besked ges nog på måndag skulle jag tro. Jag gissar att de intervjuar och testar någonstans mellan 10 och 30 personer baserat på vad jag fick ur rekryteraren.
Allt väl så långt, jag kan vänta en vecka även om det pirrar...
Nu på morgonen ringer en arbetsgivare som tidigare nobbat mig, med ett på pappret ganska torftigt förslag, det är en halvtidstjänst som löper över 3 månader, ingen möjlighet till fortsättning. Det är dock ett dietistjobb, och det vore ju mycket meriterande att ha arbetslivserfarenhet av det jag utbildat mig till och önskar jobba med i framtiden, och jag får det om jag tackar ja. Men de måste ha svar och avtal senast i morgon
Im FUKKED

Hur jag än gör blir det fel tror jag.
Tackar jag nej till dietistjobbet och får nej från det bättre jobbet jag sökt så har jag inget jobb alls, och efter snart ett år som arbetslös halvtidsstuderande som lånar av familjen för att klara hyran så är det INTE ett tilltalande alternativ.
Tackar jag ja till dietistjobbet och den andra arbetsgivaren vill ha mig så kommer jag hata mig själv som kastade bort ett toppenjobb för 3 månader av halvtid på ett dead end jobb.
Jag har kollat med arb 1 om de kan ge besked tidigare, det kan de inte, de intervjuar fortfarande. Kollade med arb 2 om de kan ge mig uppskov till måndag em och nej, det kunde de absolut inte, de var snälla som gav mig tills i morgon att fundera.
GHA!
What to do kollo?