Har alltid undrat detta. Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.
Eh? Tramstråd?
Hela umeå cyklar, stora delar av studentmassan är utbytesstudenter och invandrare, stora delar av umeå bebos av invandrare. Och jag har aldrig observerat det fenomenet.
Har alltid undrat detta. Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.
Existerar detta bara i mina hemtrakter eller?
Haha min flickvän har kommenterat detta flera gånger det senaste året!
Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund
Sadeln brukar vara minst 2dm för låg också
Samt cykelhjälm och kassar hängandes på styret. Den dåligt fördelade vikten på styret samt den låga hastigheten med hög trampfrekvens får ekipaget att vingla på ett lustigt sätt.
Senast redigerad av Alter ego den 2010-11-14 klockan 21:58.
har alltid undrat detta. Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.
Existerar detta bara i mina hemtrakter eller?
Citat:
Ursprungligen postat av g_lund
sadeln brukar vara minst 2dm för låg också
Citat:
Ursprungligen postat av alter ego
samt cykelhjälm och kassar på hängandes på styret. Den dåligt fördelade vikten på styret samt den låga hastigheten med hög trampfrekvens får ekipaget att vingla på ett lustigt sätt.
+1
Spinoff: varför cyklar alltid tjocka barn helt ihopsjunka och med låg fart, och bara cirkulerar omkring utan att göra något vettigt?
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.