Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-31, 11:57   #1
GG halvan
Registered User

Reg.datum: Oct 2016
Lightbulb Sökes: Betastestare till vegetarisk matlagningsapp för styrketränare

​Hej alla,

Jag har det senaste halvåret jobbat med att designa och utveckla en matlagningsapp med proteinrika, vegetariska/veganska recept. Dvs alla recept har ett specifikt fokus på högt proteinintag i förhållande till portionsstorlek och kaloriintag samtidigt som de är köttfria. Appen, framtagen för iOS, är nu i betatestskede och jag har rekryterat ett gäng "vanliga" användare för att testa recepten, om det går att följa instruktionerna, leta stavfel och buggar osv.

Parallellt med detta vill jag sätta ihop en separat fokusgrupp bestående av individer som identifierar sig som både hårt/seriöst tränande och som är antingen vegetarianer, veganer eller "flexitarianer" och därför har mest att vinna på att appen utvecklas med dem i åtanke. Tanken med fokusgruppen är att hjälpa mig styra inriktning och fokus samt användargränssnittet, inte att leta buggar och stavfel för detta sköts av den andra gruppen.

Med den användarbeskrivningen är det ganska självklart att jag vänder mig tillKolozzeums forum för att se om det finns intresse för deltagande!

Förutom beskrivning av upplägget för fokusgruppen beskriver jag lite mer om appen och min bakgrund nedan för de nyfikna (Klicka på spoiler-knappen).

Vid intresse, kontakta mig antingen via facebook eller genom att maila (hemsidan är inte uppe än men mailen funkar)

Lite screenshots på betaversionen

//Anders "Halvan"

Fokusgruppens upplägg
Jag letar c:a 10-20 personer (helst baserade i Stockholm men inget absolut krav) som tränar regelbundet, bryr sig om hur mycket proteiner de konsumerar och som antingen är vegetarianer, veganer eller som vill äta mindre kött och behöver ett bra verktyg/databas med recept för detta. Appen utveckas för iPhone och iPad, så en av dessa är ett krav.
(Androidversionen utvecklas så snart en användarbas är etablerad efter release på Appstore)

Jag vill ha fokusgruppens hjälp med att betatesta appen, tänka kritiskt och inte låsa sig till dess nuvarande upplägg utan fundera kring vilka features och vilken information de helst skulle vilja se implementeras för att tilltala dem och få dem att rekommendera den till andra. Mot slutet av betatestet vill jag köra en workshop då vi ses och ni får dela era tankar tillsammans (därav att ni helst är stockholmsbaserade), med målet att enas om en lista på idéer/tjänster ni skulle vilja inkluderas i den färdiga appen, samt en ev. lista på saker att utveckla i framtida versioner.

Som tack för ert deltagande får ni förutom min eviga tacksamhet naturligtvis appen gratis till både iPhone och iPad, jag står såklart för käk i samband med workshopen och ni får även vara med på releasefesten i januari

Tidplan
Betatesttid: v.45-48
Workshop: v.49
Sluttest efter uppdateringar: v2
Release: v.4

GG halvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 15:14   #2
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Jag kan vara med och kika lite på den om du vill.
Vegetarian som äter mest veganskt.

Huruvida jag tränar "hårt nog" för din betatest grupp kan du själv avgöra om du kikar i min journal.

Kommer primärt att återkoppla min eventuella upptäckter och förslag via PM här om det går bra.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 11:46   #3
GG halvan
Registered User

Reg.datum: Oct 2016
Beemel, det går absolut att återkoppla via forumet.

För enkelhets skull - och för att påminna ev. intresserade - så kan ni meddela intresse här också. Det enda som behöver kommuniceras "privat" är att jag behöver er iPhones eller iPads UDID-nummer för att ni ska kunna installera betaversionen på er telefon innan den ligger på appstore.
GG halvan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32.