2012-11-03, 09:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Suboptimal journal
Jag känner ibland att jag tjatar öronen av min omgivning om mat och träning.
Så jag tänkte prova att skriva journal. Det lär bli blandad kompott, och av tveksamt almänintresse ... men jag kör på trots det. För att ha någonstans att läcka ut osammanhängande tankar, underliga observationer och allsköns skrot som en gammal mans hjärna bubblar ur sig.
Vem jag är?
Tja. Man, som sagt. 41 och i sjukt dålig form. Mår ... toppen! Har varit ung, i sjukt bra form och mått pyton.
Har varit halvgammal, i ännu sämre form, ihjälstressad och mått pyton.
Jag vill aldrig må pyton igen. Newar.
Målet är ok form i kombination med att må toppen. Jag är säker på att det går. =)
Då så. Då kör vi.
|
2012-11-03, 09:56
|
|
Registered User
|
Dagens ämne är pannkakor.
Jag smög upp i morse vid sex och tog mig till gymmet. Hemma sov mina tre ohängda barn och min sambo sött. På gymmet var det tomt när jag kom.
Jag ska inte tråka ut er med detaljerna, men idag var det rygg/biceps. Under tidspress eftersom jag skulle hem och laga pannkakor till sambon innan hon drog till jobbet.
Jag hatar tidspress, idag kostade det mig en hammercurl. Jag behöver nämligen mycket vila mellan seten när jag som nu kör VLCD. Annars tar det tvärstopp när jag försöker köra tungt. "Jäääärnet!" säger jag till musklerna, "Du, bränslet är SLUT..." säger de till mig. Genom att tvärnita mitt i en repetition. Bulk är SÅ mycket roligare. =)
Nå, sedan hem och laga pannkakor. Mutan till sambon för att hon passar mina små medan jag svettas. Standard proteinpannkakor på Fairings blåbär/vanilj.
Jag gjorde massor. För barnen ska såklart också ha. Alla älskar dessa pannkakor.
Det blev inte en enda över till mig. Riktigt bra start på dagen. Feelgoodfaktorn är skyhög fortfarande.
|
2012-11-05, 09:40
|
|
Registered User
|
Bänkpress (samt triceps).
Svag som ett barn fortfarande, en tröööög trea på hundra i bänken är fan patetiskt. Men det kommer att bli bättre. Över lag ett helt ok pass faktiskt.
Nu iväg för att instruera sambon som vill börja träna. Inser att jag har nollkoll på helkroppspass för nybörjare och snor sålededs z_bumis variant rakt av åt henne. Heja kollo! Här finns hjälp med det mesta.
|
2012-11-07, 08:13
|
|
Registered User
|
Frustration är nog den effektivaste PWO jag känner till.
Rygg/biceps. Fler repetitioner och mer vikt på ... allt. Inte massor, men nog för att göra min dag.
Frustration som sagt. Vikten står still, platå deluxe. Det hjälper lite att veta att det måste vara vattenvikt - jag ligger på runt 800 kcal, tränar och promenerar runt milen de flesta dagar ... så kaloribalans har vi icke.
Nåja. Träningen är jag störtnöjd med. Nu, mot jobbet!
|
2012-11-08, 08:47
|
|
Registered User
|
"Yeah baby! Light weight!"
Ja, inte mina vikter då. Orden kom från mannen som körde bänkpress medan jag, blålila i ansiktet, körde mina sista skälvande tricepspress på ... ja, lätt vikt. Som kändes som bly.
Det är jobbigt att träna med tomma glykogendepåer. Eller, jaja, ganska tomma.
Men det går, även om siffrorna på vikterna är en smula deprimerande...
|
2012-11-09, 08:08
|
|
Registered User
|
Eufori!
Jag har kört ben. Benpress samt stående och sittande vadpress.
Überlätt. Kort. Men! Knäna fungerade likt oljade wunderbaumar.
Lite knak och knaster eftersom de verkligen inte är vana vid full ROM.
Igen smärta. Noll.
Vet inte om jag någonsin kommer att kunna köra ben tungt igen. Men att kunna köra dem alls är en verklig seger!
|
2012-11-09, 08:32
|
|
Powerhouse
Reg.datum: May 2011
|
Diggar sättet du skriver på. Riktigt underhållande
Kul att ben gick bra att köra. Man får ta det i lagom takt och hoppas på det bästa. Det är kul att följa din träning. Hoppas du fortsätter journalförandet. Är ju fler som läser fast inte har kommenterat
|
|
|
2012-11-12, 09:14
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Diggar sättet du skriver på. Riktigt underhållande
Kul att ben gick bra att köra. Man får ta det i lagom takt och hoppas på det bästa. Det är kul att följa din träning. Hoppas du fortsätter journalförandet. Är ju fler som läser fast inte har kommenterat 
|
Tack! Jodå, jag kommer att fortsätta skriva här. Det är en bra ventil.
Idag handlar det om att bevisa saker för sig själv. Vilket är precis vad jag håller på med.
Men först dagens pass. Rygg/biceps. Jag kör bara 5-8 reps, fyra set per övning och in alles fem övningar på det här passet.
Idag var det som att springa i sirap. Trögt, tungt och eländigt. Jag börjar så smått faktiskt tappa styrka. Jag visste att det skulle komma, jag har ju trots allt minskat nästan 20 kg på kort tid. Ork och energi försvann för flera veckor sedan - sedan dess har jag kört vidare på ren envishet.
Tre veckor till mål. Svag och slut.
Det är här bevisa saker för sig själv kommer in i bilden. Att kroppen inte lägger ner efter 40. Att livet inte gjort mig vek och lat likaväl som fet.
Dags för spurt. Nu ökar vi!
|
2012-11-13, 07:13
|
|
Registered User
|
Så, vad gör man då om man inte klarar av intensiteten som krävs för att köra slut sig på tre arbetsset per övning?
Extra vila? Mer kolhydrater? Dödsknark?
Njä. Man, dvs jag, övergår till fem arbetsset. Man lägger också till 2x10g EAA i kostplanen, vilket dubblar intaget.
Bänkpressbrösttriceps avklarat. Såklart tog det några minuter extra, och givetvis är jag mör som en nybankad schnitzel efter passet. Men det kändes bra. Får se vad det ger för resultat över de här veckorna.
|
2012-11-14, 07:58
|
|
Registered User
|
...för om knäna hänger med så kan jag såsmåningom köra SL-inspirerat igen, med frekvens på basövningarna. Det vore toppen, då kan jag periodisera mer effektivt.
Fast just nu kan jag mest konstatera att benen verkar ha överlevt andra passet. På pensionärsvikter sa jag nästan. Innan jag kom ihåg vad far min tar i bänk...
Nå. Positivt! Vilket det inte kommer att vara imorgon. Det är aldrig det dagen efter att man lägger till bencurl i ett program. Nä, då brukar man mer undra om inte permobil vore en hit.
|
2012-11-17, 20:14
|
|
Registered User
|
Ömmande hals suger ty med sådan går det icke att träna. Men nu känns den bättre. Imorgon! Wohoo!
|
2012-11-19, 10:27
|
|
Registered User
|
Visst gick det att träna igår. Samma gamla ryggbicepsnybörjarsörja som vanligt, med ganska bra energi faktiskt. Extra vila är kung. Inte för resultaten, men för hur det känns att träna.
Idag däremot. Bänkpressbrösttriceps.
Jag hade glömt hur mycket jag gillar superset på triceps. Tricepspress och french press. Mumma! Nu väntar bara den där episka träningsvärken...
|
2012-11-21, 22:58
|
|
Registered User
|
Blev tydligen så slut av benträningen att jag inte orkade skriva journal förrän nu, tolv timmar senare.
Inte mycket att rapportera. Full ROM, ganska lätt vikt, långsamma reps, 5-7 reps per set ... samt många set per övning. Så hoppas jag få lite utveckling på gå-pinnarna utan att smälla knäna. Igen.
Tiden får utvisa...
|
2012-11-22, 11:14
|
|
Registered User
|
Dagens tema är svaghet och träningsvärk. Hua.
Vem kunde tro att ett litet superset EZ-scottcurl/hammercurl skulle förvandla en vanlig smartphone till en betänkligt tung blyklump?
Får skylla på att telefoner inte var som nu sist jag supersetade biceps. För inte minns jag det såhär...
Träningsvärk kommer imorgon. Hur den var förr minns jag. Jajjemen, det minns jag.
Hursomhelst, dagens rygg/biceps-pass gick lysande. Plus att humöret är på topp! Wohoo!
|
2012-11-22, 11:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Trevligt att läsa en 40årings journalen familj och barn
Fick mig att tänka på farsan som fick för sig att börja käka kvarg här om dagen i hopp om att gå ner i vikt
Lycka till!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:25.
|

|