Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-27, 00:34   #1
collieweed
Registered User

Reg.datum: Oct 2009
nötter under deff?

Nötter är ju nyttigt sägs det o jag har käkat nötter mer eller mindre varje dag under ett års tid. Nu har jag lagt av med det eftersom jag vill gå ner i vikt. Men är det som så att det skulle vara bra att klämma lite nötter även om man deffar.

Isf vilka nötter är bäst, ska man äta några varje dag eller mer sällan och hur mycket nötter ska man då trycka i sig? (förstår att det beror på vad man äter o hur mycket kcal man äter i övrigt) Men ge mig gärna konkreta förslag!
collieweed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 01:44   #2
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Skulle tro att macadamia är "nyttigast" men också rätt dyra
Annars, mandel eller hasselnötter kanske.

Mängder - en liten mängd men samtidigt så stor att det känns tillfredsställande i viss mån. Jag har deffat och haft med "nötter" (jordnötter, inte det bästa valet) i vissa dieter. Då har jag haft 30-50g om dagen, vilket passade mig då.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 07:59   #3
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Håller du bara koll på energiintaget lär nötter göra mer nytta än "skada". Jag har skrivit om det lite paradoxala i att nötter som är så kaloririkt ändå förefaller positivt både för de som vill gå ner i vikt och behålla vikten. Så läs gärna den länkade texten:

Nötter – kaloririka men ändå gynnsamma för viktbalans?
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 10:27   #4
collieweed
Registered User

Reg.datum: Oct 2009
Tack ska ni ha båda det var bra svar. Men det som fortfarande skaver är att det är så mycket kalorier i nötter, vilket kommer innebära att man måste dra ner på ngt annat. Just nu känns det ärligt talat sådär. Men men, man kanske iaf testa blyga 10-20 g cashew om dagen.

Kommentarer?
collieweed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 10:29   #5
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av collieweed Visa inlägg
Tack ska ni ha båda det var bra svar. Men det som fortfarande skaver är att det är så mycket kalorier i nötter, vilket kommer innebära att man måste dra ner på ngt annat. Just nu känns det ärligt talat sådär. Men men, man kanske iaf testa blyga 10-20 g cashew om dagen.

Kommentarer?
Klart du kan.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 11:11   #6
Motoranimal
Registered User

Motoranimals avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Skulle tro att macadamia är "nyttigast" men också rätt dyra
Möjligt att de är "nyttigast" men de är även de som innehåller flest kalorier om jag inte minns fel. Själv skulle jag aldrig våga köpa hem nötter under deff då de skulle ryka på 2 sekunder.
Dock hittade jag igår ett recept på flygande Jacob i nya Body i vilken man behövde jordnötter. Kan of topic varmt rekomendera detta receptet fast med lite curry
Motoranimal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 11:51   #7
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Visst är det lätt att bara tugga ner en sådär 200g nötter på en gång om man har en påse. Känner man dock att man har disciplinen och tunnelseendet (på slutresultatet) så kan säkert nötter funka bra, det har funkat för mig.
Jag använde det mest som ett sätt att tillfredsställa smaklökarna men som sagt, det gäller att endast äta den mängd man har bestämt sig för. :p
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-27, 13:05   #8
Kravmaga
Registered User

Kravmagas avatar

Reg.datum: Jan 2010
Jag tycker nötter fungerat bra för min del. Har haft svårt att få i mig tillräckligt med fett, framförallt nyttigt fett. Nu har jag lagt till, som en av fettkällorna, ca 15 sötmandlar/dag, ca. 18g, ca 100 kcal (540 kcal/100g). Gott och dessutom lite extra protein (förutom fettet som jag är ute efter). Som Eddie redan nämnt, energiintaget måste ju regleras därefter och därför kan det väl bli problematiskt om du hade tänkt att sätta i dig en påse nötter om dagen, vilket istället skulle kunna vara en hel måltid.

Kravmaga's träning - SL
Kravmaga är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:47.